Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Microsoft var nära att lägga ned Xbox 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Precis och det går inte att köpa sig framgång heller.

Jaså? =P
Microsoft köpte DOS och Office...
Många av MS tjänster/mjukvaror har föregåtts av något form av uppköp.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vilket UI då? Har inte Microsoft gjort en Windows där och ändrat om utseendet lite då och då (minst 7 ggr!)?

Gillar utseendet på Xbox "just nu", med det känns relativt begränsat kring vad jag kan dölja.

https://images.frandroid.com/wp-content/uploads/2023/07/nouvelle-interface-xbox-2023-768x432.jpg

https://www.windowscentral.com/evolution-xbox-one-dashboard-u...

Xbox Series S/X har väl också nyligen bytt utseendet?

Tog Xbox One som exempel, då det systemet idag är nära nog identiskt med Xbox Series.

Jag har alltid gillat UI:et på Xbox om jag jämför med Playstation. Sedan att de ändrar då o då har inte gjort något för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Jaså? =P
Microsoft köpte DOS och Office...
Många av MS tjänster/mjukvaror har föregåtts av något form av uppköp.

Inom spelbranschen då alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Känns som dom har redan lagt ner Xbox, Fable är inte ens släppt

Var inne på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm under lunchen idag.

Xbox-hyllan var smått deprimerande där och inklämd mellan Nintendo Switch och Sony Playstation.

Just att Xbox Series S saknar skivläsare gör fysiska spel överflödiga för den stora massan, vilket i sin tur gjort konsolen nära nog osynlig ute i butikerna.

Fable dog i och med Fable III.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Minecraft?

...King, Blizzard, Activision...

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Ja det behöver inte mynna ut i så mycket. ^^
MS försökte ju ursprungligen köpa in sig i konsolmarknaden men det sket sig.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Var inne på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm under lunchen idag.

Xbox-hyllan var smått deprimerande där och inklämd mellan Nintendo Switch och Sony Playstation.

Just att Xbox Series S saknar skivläsare gör fysiska spel överflödiga för den stora massan, vilket i sin tur gjort konsolen nära nog osynlig ute i butikerna.

Fast jag tycker den nedgången syns överlag.

Microsoft sponsrar dem nog rätt bra. För det var bra märkligt hur hårt de krämade Xbox S då, och numera nästan gör detsamma med "PC". Deras konstiga sociala media-satsningar verkar ju dessutom direkt fientligt inställda till allt annat än det ändå.

Så antingen säljer de mycket mer datorkablar och WOW-headset än de gjorde Playstation och Nintendo med.

Eller, så är det kanske helt enkelt för jobbigt att sälja spel idag.

Minns många stormarknadsbutikers spelavdelningar som mer eller mindre okontrollerat kaos redan lång innan "you will own nothing.."
Så kanske är både VD och personalen som slipper inte ställa tillbaka spelaskarna som folk sorterat om mellan N P och X hyllorna nu happy.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Xbox One: "The Worst Generation to Lose"

Största anledningen till att det tog mig 10 år att köpa en Xbox igen. Sen gjorde även Nintendo Switch sitt