Telefoner med Tiktok listas på Ebay för skyhöga priser

Permalänk
Melding Plague

Telefoner med Tiktok listas på Ebay för skyhöga priser

Den dyraste telefonen listas för över 800 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Va fan....

Permalänk
Medlem

Får flashbacks från när utvecklaren av Flappy Bird tog bort appen från appbutikerna...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Pfft, vi har redan haft liknande beteende med Flappy Bird. Kan inte gissa att många telefoner faktiskt blir sålda, men det blir en hets som får priserna att skjuta direkt i höjden.

Skrivet av Joppis:

Får flashbacks från när utvecklaren av Flappy Bird tog bort appen från appbutikerna...

Hah, du hann före!

Permalänk
Medlem

Är väl bara att ladda ner APKn och installera på Android, eller är det nåt speciellt med TikTok appen?

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Hej Allesammans! Vill bara påminna om att SweClockers forumregler gäller även i kommentarsfält. Mer specifikt är det §1.7 som är viktig i det här sammanhanget. Diskutera gärna artikelns ämne men alla sidospår in i andra politiska diskussioner kommer plockas bort.

Läs mer om våra regler här

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man.. Jösses

Permalänk
Medlem

Listas*

Inte säljs. Jo jag vet att orden används synonymt men få inte missvisande bild om att någon faktiskt köper dessa. Plus, är inte Tiktok lagligt igen (iaf 75 dagar till, efter Trumps installation)?

Skrivet av enterthewoid:

Är väl bara att ladda ner APKn och installera på Android, eller är det nåt speciellt med TikTok appen?

För komplext för tiktok användare...

Permalänk
Medlem

hahahahaha förlåt men kan inte mer än skratta

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Handlade inte den nya regeln om att man inte längre kan skapa konton i tjänsten? Fanns det alltså ytterligare en begränsning för att kunna ladda ner appen
Låt skiten dö - det är min åsikt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Att lägga ut något för en summa är inte samma som att någon betalar det.

Kan lägga ut en Celeron CPU på sweclockers för 1 miljon. Men det betyder inte att de säljs för det 😛

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Alltså, det kvittade om du hade tiktok installerat eller inte, du kunde inte använda appen när du startade den så förstår inte vad dessa auktioner skulle ens gjort med den situationen.

Nu fungerar det ju igen ändå under tidsfristen så ja.
I slutändan kommer det inte spela roll, tiktok kommer fortsätta fungera i USA på ett eller annat sätt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Samma när PT togs bort från Playstation Store va? Konsollerna såldes för löjliga priser!!

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Listas*

Inte säljs. Jo jag vet att orden används synonymt men få inte missvisande bild om att någon faktiskt köper dessa. Plus, är inte Tiktok lagligt igen (iaf 75 dagar till, efter Trumps installation)?

För komplext för tiktok användare...

ja de kommer ju inte kunna kolla en TikTok video från sin telefon om hur man installerar tiktok på sin telefon med en apk...

Skrivet av Nivity:

Alltså, det kvittade om du hade tiktok installerat eller inte, du kunde inte använda appen när du startade den så förstår inte vad dessa auktioner skulle ens gjort med den situationen.

I slutändan kommer det inte spela roll, tiktok kommer fortsätta fungera i USA på ett eller annat sätt ändå.

personligen förstår jag inte vitsen med tiktok öht. tror jag spenderat kanske 5 min på sidan.

är ju totalt skräp bara får ju youtubes innehåll på förstasidan att framstå som rena guldinnehållet och där promotas ju oftast den sämsta skiten från contentfarmerna och trycker undan allt vettigt från förstasidan...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja de kommer ju inte kunna kolla en TikTok video från sin telefon om hur man installerar tiktok på sin telefon med en apk...

personligen förstår jag inte vitsen med tiktok öht. tror jag spenderat kanske 5 min på sidan.

är ju totalt skräp bara får ju youtubes innehåll på förstasidan att framstå som rena guldinnehållet och där promotas ju oftast den sämsta skiten från contentfarmerna och trycker undan allt vettigt från förstasidan...

Kul för dig Själv använder jag TikTok mer än någon annan app.

Permalänk
Medlem

Denna är nog den dyraste än så länge?

GBP 85,000.00 - 1 153 492,50 svenska riksdaler.

TikTok and CapCut iPhone 13 Pro Max - 512gb - Sierra Blue unlocked
TikTok iPhone 13 Pro Max 512GB

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Antar att NordVPN med flera får ett rejält uppsving i staterna om den förbjuds igen..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

De två stora fördelarna med TikTok är att man slipper de amerikanska oligarkernas algoritmiska censur (som genomsyrar t.ex. YouTube), och att TikToks algoritm är så pass bra på att känna av vad du är intresserad av.

Men har du bara använt appen i 5 minuter så märker du förstås inte av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nu vet jag inte hur appbutikerna hanterar VPN och om man via detta kan ladda ner appen via dessa. Men nog måste man kunna använda en redan nedladdad version av tiktok på telefonen om man använder VPN?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Iskra:

De två stora fördelarna med TikTok är att man slipper de amerikanska oligarkernas algoritmiska censur (som genomsyrar t.ex. YouTube), och att TikToks algoritm är så pass bra på att känna av vad du är intresserad av.

Men har du bara använt appen i 5 minuter så märker du förstås inte av det.

har inte använt appen äns kolla i webläsarn oinloggad så har inte äns ett konto.

visste inte äns att det fanns en dedikerad app förrän för nått år sen eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Folk försöker. Problemet med TikTok är att det stora problemet är att användare försvinner, sedan servrar i usa och sist appen. Där man enkelt kan installera appen själv. Värre är det på egen hand få tillbaka alla användare inom usa och kanske även Eu om samma regler införs där.

Oavsett vad så är de flesta ej rekommenderad att ha TikTok på jobbmobilen, jag själv kör på min privata surfplatta. Och den har jag ej med mig överallt. Vilket minskar användandet när man ska ha en egen device för denna.

Permalänk
Medlem

har inte använt appen äns kolla i webläsarn oinloggad så har inte äns ett konto.

visste inte äns att det fanns en dedikerad app förrän för nått år sen eller nått.

Folk som klagar på saker utan ens använda det är lite konstigt i mina ögon

Men ja vill man inte förstå hur en sak fungerar och inte har intresse av det så är man ju såklart helt fri att skippa det som tur är

Permalänk
Medlem

TikTok och annat skräp är blockerat i PiHole här hemma, fytusan vad många anrop skräpet gör.

Permalänk
Medlem

Kräver inte ebay att telefoner är återställda vid försäljning? Var ju det de gick bet på med Flappy Bird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Folk som klagar på saker utan ens använda det är lite konstigt i mina ögon

Men ja vill man inte förstå hur en sak fungerar och inte har intresse av det så är man ju såklart helt fri att skippa det som tur är

Skulle intressera mig vad använder Du appen till för vettigt eller vad finns det för vettigt innehåll på tiktok.
Glöm inte att algoritmerna här inte är från USA utan Kina och deras diktatoriska regering. Försök att söka på kritik mot dem och det borde bli mycket färre resultat än om Du söker kritiska inlägg mot USA.

Permalänk
Medlem

Går den inte bara att ladda ner och installera manuellt från en dator eller i alla fall med vpn? Eller lyckades de blocka den så väl?

Permalänk
Medlem

"There's a sucker born every minute"

Gäller att smida medan järnet är varmt.

Och så vidare...

TikTok kommer vara lika flyktigt som allt annat på nätet. Ines Uusmann menade kanske inte att Internet var en fluga, hon menade kanske att allt på Internet är en fluga. På så sätt hade hon rätt.

Permalänk
Medlem

Sjukt va korkat. Om tjänsten stängs ner så kommer ju inte appen funka ändå. Den är ju i princip bara en webbläsare för allt innehåll som publiceras från backend

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Människan är fan riktigt dum i huvudet...

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

"There's a sucker born every minute"

Gäller att smida medan järnet är varmt.

Och så vidare...

TikTok kommer vara lika flyktigt som allt annat på nätet. Ines Uusmann menade kanske inte att Internet var en fluga, hon menade kanske att allt på Internet är en fluga. På så sätt hade hon rätt.

Ines sa aldrig att internet var en fluga, var mer reportern som sa och tolkade. Varvid det blev en vandringssägen...

Källa (internetmuseum): https://internetmuseum.se/tidslinjen/internet-ar-en-fluga/

Däremot så passar fluga bra i detta avseendet

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!