Kan inte koppla in mobil med usb till dator

Permalänk
Medlem

Kan inte koppla in mobil med usb till dator

Har fått konstigt fel när jag ska försöka koppla in telefon med usb-c sladd med mobil till telefon

Oavsett port kommer det hela tiden upp fel meddelande usb enhet känns inte igen?

Tidigare när jag kopplat in samma telefon har jag kunnat knappa in pinnummer så jag får åtkomst på telefon på dator?

Nån som vet vad det kan vara?

Tack

Permalänk
Medlem

Lite mer information tack hade inte skadat.

Får se jag gissar att du använder en Nokia 3310 (som du kanske har brickat) och att du försöker få den att koppla till din windows 95 dator med hjälp av en USB-C sladd 🤔 . Stämmer det?

Nä skämt o sidor, men lite mer information hade inte skadat som sagt 🙂.
Som vad för fel, och hårdvara och mjukavara du har/använder. Samt vad du redan har försökt 😉🙂

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Killgissar på att du missat att det finns olika delningsalternativ när telefonen är inkopplad med USB (om det gäller Android). Du kan välja mellan att bara ladda den, åtkomst till filer etc. Du får gissa vilket du ska välja.

Permalänk
Medlem

Kanske USB kabeln. Tex Kanske kabeln funkar att ladda med men ger konstiga fel när den kopplas till datorn. Om den har funkat förut kanske kabeln är skadad.

Jag har också sett USB hub ge konstiga fel med vissa saker men jag antar att du redan uteslutit sånt när du testade USB portar.

Permalänk
Medlem

USB kablar i alla varianter som bara klarar ström är ett sattyg och borde förbjudas...