Permalänk
Inaktiv

Radera konto

Hej,

Jag skulle vilja radera mitt konto samt alla mina meddelanden från forumet. Behöver jag vänta till nästa vecka då GDPR träder i kraft eller kan ni hjälpa mig med detta redan nu?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Synd att du vill lämna oss! Givetvis kan vi ta bort ditt konto redan nu. Använd kontaktformuläret (se länk nedan) och skriv att du vill att vi tar bort dina användaruppgifter, så hjälper administratörerna dig.

https://www.sweclockers.com/kontakt

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv

Tas alla inlägg bort då? Blir det inte det konstigt i äldre trådar?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Antar att inläggen kommer ligga kvar men antagligen under ett annat namn typ avreggad medlem eller något.

för som du säger det kan bli väldigt konstigt om inlägg börjar försvinna till höger och vänster.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon42512:

Skrivet av Rouge of Darkness:

Antar att inläggen kommer ligga kvar men antagligen under ett annat namn typ avreggad medlem eller något.

för som du säger det kan bli väldigt konstigt om inlägg börjar försvinna till höger och vänster.

Foruminlägg klassas vanligtvis inte som personuppgifter och kommer att finnas kvar även efter att någon begärt att få sitt användarkonto raderat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Foruminlägg klassas vanligtvis inte som personuppgifter och kommer att finnas kvar även efter att någon begärt att få sitt användarkonto raderat.

I see! Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

De avaktiverar ditt konto, de tar inte bort den som jag med önskar! Vill ta bort mitt konto med de verkar omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

I see! Tack för svar.

Jag vill få mitt konto raderat helt, men ni skrev att ni endast kan avvaktivera och inte radera ett konto.

Inte alls vad jag vill höra då jag aldrig är inne på denna sidan och har fått varningar vad gäller mitt lösenord!

Man ska väl få ta bort sig, inte avvaktivera sig!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av KamiliaK:

De avaktiverar ditt konto, de tar inte bort den som jag med önskar! Vill ta bort mitt konto med de verkar omöjligt.

Skrivet av KamiliaK:

Jag vill få mitt konto raderat helt, men ni skrev att ni endast kan avvaktivera och inte radera ett konto.

Inte alls vad jag vill höra då jag aldrig är inne på denna sidan och har fått varningar vad gäller mitt lösenord!

Man ska väl få ta bort sig, inte avvaktivera sig!

Nja, kontot anonymiseras men raderas inte, du kan läsa mer om hur det fungerar här i tråden och användarna du citerar är exempel på konton som blivit anonymiserade, dvs all information om personerna bakom kontona är borttaget men helheten som tråden och informationen den ger även några år efter, är intakt.
Ett bra exempel på varför kontot inte raderas helt

Gällande ditt lösenord kan det härledas till en incident från 2015 som kan läsa mer om här: https://www.sweclockers.com/nyhet/20800-sweclockers-drabbas-a...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamiliaK:

tanke på du har så få inlägg kan du väl manuellt radera?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

tanke på du har så få inlägg kan du väl manuellt radera?

Nja, du kan bara redigera/radera inlägg inom 48 timmar, se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1399644-begransningar-...
Detta för att minska risken för trådsabotage, korspostning osv. Inte så kul att se gamla trådar bli mer eller mindre obegripliga eller googla sig fram till en lösning på Sweclockers för sedan upptäcka att den pågällande medlemmen har raderat svaret.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nja, du kan bara redigera/radera inlägg inom 48 timmar, se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1399644-begransningar-...
Detta för att minska risken för trådsabotage, korspostning osv. Inte så kul att se gamla trådar bli mer eller mindre obegripliga eller googla sig fram till en lösning på Sweclockers för sedan upptäcka att den pågällande medlemmen har raderat svaret.

En sak jag skulle uppskatta ni ändrade med redigeringen är att man ska kunna redigera ett inlägg även efter 48 timmar. Ni kan väl göra så att man inte kan sudda ut eller lägga till text i det gamla inlägget men att det nya kommer i ett eget fält så det är tydligt att det tillkommit i efterhand. Fast i samma inlägg.
Ibland är det bra att kunna lägga till information i originalinlägget när man testat något under några dagar.

Här är ett exempel på vad jag menar, detta skulle inte behöva vara två inlägg om det gick redigera. Kanske inga problem här inte direkt någon viktig information och inte särskilt aktiv tråd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Kent:

När jag kikar i trådar som jag själv har skapat så kan jag radera de inlägg jag har skrivit (eller får åtminstone upp det som alternativ), oavsett hur gamla inläggen är. Även huvudinlägget kan raderas och således lär ju hela tråden ryka.

Ska det vara så trots begränsningarna?

Visa signatur
Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nissling:

När jag kikar i trådar som jag själv har skapat så kan jag radera de inlägg jag har skrivit (eller får åtminstone upp det som alternativ), oavsett hur gamla inläggen är. Även huvudinlägget kan raderas och således lär ju hela tråden ryka.

Ska det vara så trots begränsningarna?

Skribenter, redaktörer, moderatorer mfl har lite extra krafter. Dig inkluderat.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin