olika avstånd för hål i ett äldre nätagg(Corsair CX430) till en ny datorchassi, kan de stämma?

Permalänk

olika avstånd för hål i ett äldre nätagg(Corsair CX430) till en ny datorchassi, kan de stämma?

Köpte ett nytt datorchassi, jag länkar:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/zalm...

men min gamla nätdel ett Corsair CX 430 där passar inte ett enda hål när jag ska skruva fast det, kan de stämma?
För när jag jämför hur hålen sitter bakpå nätagget och jämför de med ett nyare idag exempel detta, jag länkar:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/nataggregat/icke...

vad jag ser så verkar hålen sitta på samma ställe, har jag missat nåt?,, jag minns när jag förde in den äldre nätdelen i utrymmet så kunde jag inte få ett enda hål till att stämma, även om jag vände nätagget upp o ner...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Låter skumt. Ta gärna en egen bild på nätagget och chassit, svårt att se något bara utifrån en produktbild.

Permalänk

ok, ska göra det, skitskummt, nu kan jag inte ta ut hela nätdelen igen, men kan ta foto på baksidan där nätagget går emot så kan ni se ...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

ok, ska göra det, skitskummt, nu kan jag inte ta ut hela nätdelen igen, men kan ta foto på baksidan där nätagget går emot så kan ni se ...

Det är inte så enkelt att du har satt in det upp och ner?

Permalänk
Skrivet av tonii:

Det är inte så enkelt att du har satt in det upp och ner?

Haha, jo de var precis de jag hade gjort , nu fick jag dit alla 4 skruvarna

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av musse pigg:

Haha, jo de var precis de jag hade gjort , nu fick jag dit alla 4 skruvarna

Ja det hade ju varit min gissning också innan att ha sett bilden, men du skrev ju uttryckligen att du testat sätta nätdelen upp och ner. Så det var därför jag bad dig ta en bild.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Ja det hade ju varit min gissning också innan att ha sett bilden, men du skrev ju uttryckligen att du testat sätta nätdelen upp och ner. Så det var därför jag bad dig ta en bild.

jo jag minns jag hade provat vid montering, men var väl som vanligt stressad med allt annat, så jag såg inte de uppenbara då...
Jaja, de var ju bra att den sitter som den ska nu

Visa signatur