Snabbkoll: Vad rullar mest på din TV?

Permalänk
Medlem

Plex, därefter Youtube.

Permalänk
Medlem

Avstår röst, har en tv som bara används som bildskärm till Mac Mini M1 i vardagsrummet. Mest YT och Spotify.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

TV-spel först, sedan SVT Play följt av Disney+.

Permalänk
Medlem

För mig så är det Youtube eftersom jag använder det ofta till att slö tittar på olika klipp. Sen så tittar jag också mycket på Nebula och Crunchyroll som andra streaming tjänster

Permalänk

Tvn är min monitor till datorn. Spel, twitch youtube och bildredigering

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk

TV känns så 80-tal, jag har bio hemma i stället, där går så klart se alla som en TV kan visa men film är helt klart bäst. 4K och Atmos, tycker inte det är sämre än en riktig bio när man nått min nivå (se signatur nedan).

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem

YouTube leder nog. Netflix tar andraplatsen. Linjär TV har jag inte orkat pilla in sedan flytten för ett halvår sedan.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

TV'n åkte på tippen för 10+ år sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Frun sitter mest framför tvn, jag mest framför datorn.
Vi har Disney+, Max och Prime Video. Ensam ser jag mest på youtube premium när jag tittar.
Annars ser vi ofta nyheterna tillsammans eller efter fem/ Nyhetsmorgon på tv4.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Jag konsumerar nog streamingtjänster mest på TV:n, men vill säga att det är med knapp marginal över Youtube.

Permalänk
Medlem

Mest linjär TV för egen del (nyheter, Uppdrag granskning etc.) men blir nån streamad serie emellanåt. För sonens del är det nästan uteslutande streaming som gäller även om morgonTV:n oftast är Disney Channel.

Permalänk
Medlem

Använder primärt min TV som pc-monitor men valde "andra streamingtjänster" då det stämde bäst av alternativen.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Tv spel

Permalänk
Medlem

Plex

Ser (bokstavligt talat) inget värde i YT. Har jag tid att sitta och konsumera media vill jag ha något mer genomtänkt än någon dude vars primära budskap är: like and subscribe.

Har inte ens antenn eller wifi anslutet på TVn - kör allt genom en appletv och det funkar bra!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk

Linjärt följt av chromecast (radio/strömmade serier/filmer)

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Allente via parabol, är det linjär TV?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Streamingtjänster.

Inkl 98732 timmar Bluey.

Permalänk
Medlem

Väldigt konstig omröstning där man ger Youtube en särställning men medvetet negligerar den överlägset största streamingtjänsten som i mångt och mycket konkurrerat ut Tablå-Tv (Netflix).

Betalt samarbete eller bara skribentens egen bias som lyser igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Tror IP går under annan streaming.

kör en egen liten box som går in i tvn med mina backuper av mina blurays

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Plex på en Nvidea shield från hemma servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Allente via parabol, är det linjär TV?

Ja.

Permalänk
Medlem

Wow, överraskad att så många kollar Youtube på teven. Själv kollar jag Youtube mycket mer än andra streamingtjänster, men det blir på laptopen eller på telefonen.

Permalänk
Medlem

Ser man på svaren saknas det nog ett alternativ, men det kanske är lika bra. Youtube på TVn orkar jag inte med, däremot ser jag ibland i webläsare för att ta till mig information - även om jag oftast föredrar att läsa en text så finns det ju inte alltid och när det gäller musik etc kan det vara bra med ljud och rörlig bild också.,

Linjär TV har jag inte haft på många år, pga att lägenheter sällan har vettiga möjligheter att se linjär-TV utan att skaffa en extern box eller binda upp sig etc. Tror vi faktiskt har ett ANALOGT nät i vår BRF, med en del dåliga kanaler i, och så har vi Comhem eller nåt som också erbjuder IPTV, men då måste man ha en box av något slag. Eller en skitkass app utan alla kanaler.

Men film och serier ser jag ofta via TVn, däremot har jag lite problem med att apparna (i Google TV och dator; TVn har inga inbyggda) är så kassa att de inte kan ställa om automagiskt till 24Hz, 50Hz eller 60Hz; allt verkar köras i 60Hz så jag får ta till andra lösningar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Sport, Endast fotboll

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grumbledock:

Väldigt konstig omröstning där man ger Youtube en särställning men medvetet negligerar den överlägset största streamingtjänsten som i mångt och mycket konkurrerat ut Tablå-Tv (Netflix).

Betalt samarbete eller bara skribentens egen bias som lyser igenom?

Håller med om poängen, men Youtube är större än Netflix -- eller räknar du bort den från kategorin streamingtjänster?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Plex --> Twitch --> Youtube

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Youtube ligger i topp, men alla andra streamingtjänster tillsammans rullar mer än vad Youtube enskilt gör. Tog därför "Andra streamingtjänster"

Dessutom så kollar många idag på linjär-TV via en streamingtjänst, mig själv inkluderad. Så frågan blir lite missvisande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

PS 90%
Evercade 5%
SVTPlay 3%
VLC 2%

Typ. Har inte ens orkat dra en antennsladd oga placering. Hade det inte varit för det kanske lite linjärsurr rullat i bakgrunden fortfarande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Absolut inget piratat material alls > Twitch > Youtube. Inget annat

Permalänk
Medlem

Saknas helt klart ett par alternativ tycker jag. Spel och film/serier på fysiska format (DVD/Blu-Ray etc).

Jag valde linjär TV, men jag tittar ytterst lite på det.

Det som går absolut mest på min TV är film och serier m.m. på fysiskt format (DVD/blu-ray). På andra plats kommer spel (PS5). Inget av dom andra alternativen kommer i närheten av dessa två för mig.