Anmäl dig till Roborock Challenge!

Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk

Vem fan vill nöja sig med HD och bli av med Dolby Atmos? Det blir uppsägning av denna tjänst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligenkanske:

Vem fan vill nöja sig med HD och bli av med Dolby Atmos? Det blir uppsägning av denna tjänst..

Får du tillbaka atmos då?

Permalänk
Medlem

Orkade inte scrolla igenom alla kommentarer men det som slår mig är att det är precis som tidigare diskussioner...man får betala för en tjänst som levererar mediokert.

Köpte precis 4K Paddington Peru...kommer säkert på streaming om 1-2 mån men det är inte filmens tillgänglighet som är problemet. Har någon med fler högtalare än en monohögtalare någonsin jämfört ljudkomprimeringen på en skiva mot en streamingtjänst? Det låter som ljud från en toalett jämfört som en konsert från Konserthuset i Stockholm. Jag fattar inte att så många tror att steamingtjänsterna är så bra för de är de verkligen inte...

Att det är bekvämt så länge filmen finns där är ok men din favvo film kommer garanterat försvinna efter avtalet med filmbolaget över antalet visningar har uppfyllts och då kan du inte se filmen igen ändå.

För f-n köp en skiva och testa hemma så inser du hur mkt som komprimeras bort för att få plats i streamingen.

Ta bara och beställ hem 4k filmen med Bowie Moonage Daydream och lyssna i dina lurar eller högtalare så fattar 99% skillnaden. Ljud behöver fortfarande en fysisk skiva för att ge dynamiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GinTonic:

Orkade inte scrolla igenom alla kommentarer men det som slår mig är att det är precis som tidigare diskussioner...man får betala för en tjänst som levererar mediokert.

Köpte precis 4K Paddington Peru...kommer säkert på streaming om 1-2 mån men det är inte filmens tillgänglighet som är problemet. Har någon med fler högtalare än en monohögtalare någonsin jämfört ljudkomprimeringen på en skiva mot en streamingtjänst? Det låter som ljud från en toalett jämfört som en konsert från Konserthuset i Stockholm. Jag fattar inte att så många tror att steamingtjänsterna är så bra för de är de verkligen inte...

Att det är bekvämt så länge filmen finns där är ok men din favvo film kommer garanterat försvinna efter avtalet med filmbolaget över antalet visningar har uppfyllts och då kan du inte se filmen igen ändå.

För f-n köp en skiva och testa hemma så inser du hur mkt som komprimeras bort för att få plats i streamingen.

Ta bara och beställ hem 4k filmen med Bowie Moonage Daydream och lyssna i dina lurar eller högtalare så fattar 99% skillnaden. Ljud behöver fortfarande en fysisk skiva för att ge dynamiken...

De allra flesta tycker det är good enough, däribland jag. Så tyvärr lär det inte bli bättre

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Får du tillbaka atmos då?

Det finns ju gränser.. Det är ju inte rimligt att hoppa upp och betala 170kr/månaden för att få behålla kvaliteten bild/ljudkvalitet för en i så övrigt medioker tjänst.
HBO max är för övrigt den enda tjänst/app som helt enkelt inte finns på Google play till huawei. Inte för att min huawei inte har google play utan för att HBO inte bryr sig.
Inga andra apputveclkare skiter i huawei men det gör HBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligenkanske:

Det finns ju gränser.. Det är ju inte rimligt att hoppa upp och betala 170kr/månaden för att få behålla kvaliteten bild/ljudkvalitet för en i så övrigt medioker tjänst.
HBO max är för övrigt den enda tjänst/app som helt enkelt inte finns på Google play till huawei. Inte för att min huawei inte har google play utan för att HBO inte bryr sig.
Inga andra apputveclkare skiter i huawei men det gör HBO.

Man får fortfarande 50 % rabatt, 84.50kr.

Permalänk
Medlem

Jag accepterade uppgraderingen, 20kr prisökning eller vad det var är ändå bra pris.

Permalänk
Medlem

No brainer... billigt pris för helt ok tjänst. 20kr extra per månad, so what, stör mig mer på priserna på kassar i matvarubutiken...

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Medlem

Mailet hade markerats som spam för mig. Tur att man läser på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jämför jag med Nättfläkks är ju 50% "livet" ut på Marx givet för mig att hoppa på.

Jag slår på Netflix 1-2 gånger per år när det är ett par serier att se ikapp. När jag sett det jag vill se så märker jag alltid vilken "content mill" netflix blivit. Det är sånna enorma mängder innehåll som knappt når över 5 på IMDB.

Marx snittar jag kanske 7-8 timmar i veckan på. Blandat gamla klassiska serier jag inte hunnit se och nytt.

Fattar faktiskt inte hur så många kan ha nättfläkks. Och ni som gnäller här kan inte vara medvetna om hur mediokert och dyrt DET abbonemanget blivit.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem

kör endast amazon prime och youtube premium. känns som man inte behöver något annat.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Det finns inget annat än att välja premium. 1080p är en kvarts sekel gammal standard. Jag ser inga filmer som inte finns i 4k idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Fick du ingen som helst påminnelse på mail innan de nedgraderade dig?

Jo, jag fick en liten varning om att de inte kunde dra pengarna, men det var inte långt mellan den och att det stängdes ner. Hade jag kastat mig direkt på den hade det säkert gått, men jag var faktiskt inne och uppdaterade kortuppgifterna medan tjänsten fortfarande var igång. Istället för att försöka dra pengarna igen så slocknade allt vid midnatt. 😄

Det var ju fler tjänster som var påverkade av kortbytet. Ingen annan hade lika kort tid mellan varning och nedstängning kan jag lova. 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Skit vad vissa är kissnödiga här inne. 85kr är ju hur billigt som helst för 4k. Betalar runt 170kr/mån för viaplay 1080p...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Jo, jag fick en liten varning om att de inte kunde dra pengarna, men det var inte långt mellan den och att det stängdes ner. Hade jag kastat mig direkt på den hade det säkert gått, men jag var faktiskt inne och uppdaterade kortuppgifterna medan tjänsten fortfarande var igång. Istället för att försöka dra pengarna igen så slocknade allt vid midnatt. 😄

Det var ju fler tjänster som var påverkade av kortbytet. Ingen annan hade lika kort tid mellan varning och nedstängning kan jag lova. 🙂

Det var snålt, antagligen passar de på för att bli av med så många "livet ut"-abonnemang som möjligt!

Permalänk
Skrivet av Myy:

Jag hade gärna höllt kvar HBO som det var och höllt kvar mitt abonnemang med 100 kr/månad med 50% rabatt = 50 kr och fått alla i familjen att streama samtidigt. Så vart finns dom lovade förbättringar? Dom fyller inte mina enkla behov som jag tror att överensstämmer med många andra. Jag vill ha mitt tv 1. reklamfritt, 2 billigt 3. Att hela familjen kan se när man vill. Vi tittar på tv så sällan men trevligt att ha när man vill och då är 50 kr ett rimligt pris.

Vi pratar om ca 32 kr prishöjning i prisnivån sedan mars 2023 (2,40 försvinner i inflation). Att bibehålla 49:50 ≈ 50:- hade varit en prissänkning. Sedan dealen startade har den gått upp med 70% om du uppgraderar till Premium. Tyckte du 64:- som idag var OK, är det bara drygt 24% mer.
Du får ytterligare en stream till med Premium, för du har bara 3 med "Före Standard" och 100 nedladdningar istället för 30, vilket du verkar ha missat. 84:50 är fortfarande ett rimligt pris förutsatt att man vill ha Maxs utbud. Vill man inte det ska man givetvis gå vidare.

Jag kan spara in dessa 20,50 (från dagens 64) genom att baka mitt eget bröd, äta en enda vegetarisk måltid, båda en enda gång per månad eller något annat. Men 169:- tänker jag inte betala. Så mycket kollar jag inte. Jag bekymrar mig mer om de som inte har 50%-dealen faktiskt.

Visst är det lite utpressning att man tappar 4k och HDR om man inte uppgraderar, men och andra sidan så ville jag ha precis den här uppgraderingen med 50% rabatt redan i maj förra året. Så jag har fått precis det jag vill ha.

Får se om Premium funkar bättre för min del. Tycker inte "Före Standard" har fungerat lika bra som Max-appen gjorde innan, men av tekniska skäl kan jag inte spela upp i den efter juni, utan måste använda webbläsaren. Borde inte Max vilja att man har deras egen app?

Mer kommentar.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Myy:

Jag vill ha mitt tv 1. reklamfritt, 2 billigt 3. Att hela familjen kan se när man vill. Vi tittar på tv så sällan men trevligt att ha när man vill och då är 50 kr ett rimligt pris,

Jag vill ha en gratis Ferrari med fri bensin och kan tänka mig betala 100kr i månaden för fri service.

Tyvärr funkar ju inte världen som Teletubbies dream world som dom allra flesta som ska ha allt gratis eller nästintill tror.

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Jag vill ha en gratis Ferrari med fri bensin och kan tänka mig betala 100kr i månaden för fri service.

Tyvärr funkar ju inte världen som Teletubbies dream world som dom allra flesta som ska ha allt gratis eller nästintill tror.

Nej visst, men ingen tvingade HBO att sätta priset och rabatten som de satte den. Det var ett rent kommersiellt beslut när det skedde för att bibehålla användare. Att de kan ha kvar rabatten efter ett sammangående/uppköp tycker jag ändå är rätt fint. Det är inte alla som gör det.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått mail, någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag har inte fått mailet än.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Skrivet av Matjon:

Inte jag heller.

Permalänk
Medlem

Jag fick mailet och valde att "uppgradera" till premium för en tjuga extra i månaden.
Jag får kompensera genom att poppa egna popcorn till någon av filmkvällarna istället för att köpa en chipspåse så går det nog jämnt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag fick mailet och valde att "uppgradera" till premium för en tjuga extra i månaden.
Jag får kompensera genom att poppa egna popcorn till någon av filmkvällarna istället för att köpa en chipspåse så går det nog jämnt ut.

Jag tänkte kompensera genom att börja ta inträde till filmkvällarna.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Skrivet av Matjon:

Skrivet av Fantomen:

Inte jag heller.

Skriv till supporten när ni är inloggade och fråga er fram med bot'en så att den skickar om, eller om det inte verkar gå se till att ni kan chatta direkt med supporten och be dem. Har ni "Före Standard" så har ni antagligen rätt till erbjudandet. Det vore konstigt om bara vissa skulle ha det, men de kanske inte kör ut alla samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Skrivet av Fantomen:

Inte jag heller.

Skrivet av Hipso Facto:

Skriv till supporten när ni är inloggade och fråga er fram med bot'en så att den skickar om, eller om det inte verkar gå se till att ni kan chatta direkt med supporten och be dem. Har ni "Före Standard" så har ni antagligen rätt till erbjudandet. Det vore konstigt om bara vissa skulle ha det, men de kanske inte kör ut alla samtidigt.

Jag chattade precis med kundtjänst. Verkar som att alla redan bör ha fått mailet. Oavsett så hjälpte kundtjänst och gav mig en kod som jag löste in och uppgraderade till 50% Premium.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag har halva priset sen länge - är det som gör att jag stannar kvar mellan de bra serierna - men vad jag förstår så får man halva priseterbjudande om man har ett vanligt abb o säger upp det (dvs erbjudandet var inte så unikt som de vill göra sken av). Säger nog upp det när jag tröttnat på dem denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Jag chattade precis med kundtjänst. Verkar som att alla redan bör ha fått mailet. Oavsett så hjälpte kundtjänst och gav mig en kod som jag löste in och uppgraderade till 50% Premium.

Jag kikade i skräpposten för säkerhets skull, fortfarande inget mail från dem. När de försämrade för ca ett år sedan så fick jag ett mail, konstigt att jag inte har fått något denna gång. Funderar på att chansa och se vad som händer om jag inte agerar. Hade det inte varit för Sweclockers så hade jag inte vetat om ändringen.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått någon mail (inte i skräppost heller) om det här... vilken tur att Sweclockers gjorde en nyhet av det för annars hade jag missat det helt... hoppas det inte är försent nu dock?

Jag måste säga att Max verkar vara väldigt selektiva med vilka som får mailet🤔🤔

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av CalleJ:

Jag har halva priset sen länge - är det som gör att jag stannar kvar mellan de bra serierna - men vad jag förstår så får man halva priseterbjudande om man har ett vanligt abb o säger upp det (dvs erbjudandet var inte så unikt som de vill göra sken av). Säger nog upp det när jag tröttnat på dem denna gång

Fast då är det nog tidsbegränsat.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Hej

Tänkte "hoppa på" premium nu, men hur behåller man sin 50% livet ut?
Det står i mailet att man skall kontakta kundtjänst... Helt omöjligt att hitta någon vettig info på deras hjälpsida...

Tittar jag i appen "ändra ditt abonnemang" har jag idag "Standard", tittar jag under "månatligen" så står det att premium kostar 169kr/mån.

Känner mig som en gammal gubbe, kan ni hjälpa en bli av med denna förvirringen.

Visa signatur

Intel I7-6700k | MSI Z170A GAMING PRO Carbon | Corsair Vengeance LPX Black 16GB@3000MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | Samsung 950 Pro 256GB M.2