Någon som kan tänka sig skänka chassi

Permalänk
Medlem

Någon som kan tänka sig skänka chassi

Hejsan!

Pga rådande situation med att sambon och jag ska gå isär och har en rätt infekterad situation här hemma håller jag på försöker få ihop en dator åt sonen som han ska ha hemma hos mig och min ekonomiska situation ser ut som den gör med mindre sjukpenning nu i mars och skatten på bilen ska in i april så måste jag spara varenda krona jag har. Så har tyvärr inte möjligheten gå köpa chassin. Har inte ens pengarna till att köpa ssd hållaren till thinkpaden jag fick tag på med 8 gen i7 i. Visserligen bara 240kr men just nu går det inte. Så vet någon hur man bootar från ett USB med Linux så berätta gärna för den funkar men har ju ingenstans att stoppa i en disk.

Har även hittat två kompletta speldatorer som saknar chassidelar varav ena skulle ena sidoplåten skulle kosta över 3000kr så är inte att tänka på för mig.

Hade tänkt få ihop dom med kompletta chassin till en familjemedlem som är familjehem åt tonåringar.

Så söker iaf tre chassin i Örebro/kumla regionen varav iaf två bör svälja atx moderkort. Hämtas med fördel imorgon Måndag om det är i centrala Örebro då jag ska med sonen till sjukhuset vid ett så skulle passa perfekt vid 14-14:30 tiden.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej,

Har ett Antec 900 ståendes i bra skick du kan få.

Mvh

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Hej,

Har ett Antec 900 ståendes i bra skick du kan få.

Mvh

Åh vad glad jag blir.
När kan man hämta och vart?

Permalänk

Centrala örebro, efter 17 i veckan generellt men skicka PM för närmare bokning.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Om du skulle ha vägarna förbi Stockholm har jag ett gammalt Meshify C du kan få.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ser ut i en Thinkpad, men ssd generellt i vanliga chassin kan man sätta vartsomhelst nästan med lite dubbelhäftande tejp. Har både jag och mina vänner gjort i många år om platsbrist råder. De väger ingenting och har inga rörliga delar så inga som helst problem.
Misstänker att du kan klämma in den på avsedd plats i Thinkpaden med även utan rätt hållare.

Permalänk
Medlem

Om det går att 3d printa en hållare så hojta till Så skriver jag ut en och skickar!

https://www.thingiverse.com/search?q=thinkpad+ssd&page=1

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Unraid | Smarthem: Homey 2023 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Vet inte hur det ser ut i en Thinkpad, men ssd generellt i vanliga chassin kan man sätta vartsomhelst nästan med lite dubbelhäftande tejp. Har både jag och mina vänner gjort i många år om platsbrist råder. De väger ingenting och har inga rörliga delar så inga som helst problem.
Misstänker att du kan klämma in den på avsedd plats i Thinkpaden med även utan rätt hållare.

Även jag har gjort detta många år.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Tyvärr inte i denna. I hållaren ska det monteras en m2 disk sen går en kabel från den till moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentuz:

Ssd hållare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Skickar ett pm senare idag så kan vi spåna på när det passar bäst. Hade ruskigt ont i halsen och sprängande huvudvärk när jag vakna imorse så vet inte om det är min tur bli sjuk nu men det går ju alltid lösa ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av läderimitation:

Om du skulle ha vägarna förbi Stockholm har jag ett gammalt Meshify C du kan få.

Tyvärr inte men hade suttit riktigt nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Du har pm

Permalänk
Medlem

Behöver du fortsatt chassi? Har ett Svive-chassi i metall samt genomskinlig sidopanel (glas? osäker).

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Behöver du fortsatt chassi? Har ett Svive-chassi i metall samt genomskinlig sidopanel (glas? osäker).

Yes i do.
Vart finns du?