Oversteel Amazon budget psu bra eller kanske inte?

Permalänk
Medlem

Oversteel Amazon budget psu bra eller kanske inte?

Hej på er.

Jag gjorde ett litet experiment med att bygga en dator så billigt som möjligt. (Ja jag är smålänning

hittade ett överkomligt psu på Amazon av märket Oversteel som funkar perfekt. Dock så behöver jag byta ut en del kablar då det är ett ITX bygge och jag vill få undan kablar och göra det så snyggt som möjligt.

Är det någon här som känner till Oversteel och vilka moddkablar som är kompatibla. Chansa och köpa random kablar är en no go vad jag förstått och el har jag oerhörd respekt för.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vilka kablar som kan tänkas passa/ha samma koppling.
MEN enligt mig är det en ganska oviktig fråga.

Den MYCKET viktigare frågan är om det bara är ett halvtaskigt nätagg heller värre!!!
Denna post från reddit om detta nätagg säger en del som tex fejkad 80plus märkning.

Citat:

God no. Of course not.

First off, high mains input only. Second, only 600W on the +12V rail on a 650W PSU? Third, ZERO certifications on the label. Finally, FAKE 80 PLUS Bronze certification. There is no "Oversteel" or "New Alternative" (supposedly the parent company) listed in the 80 PLUS database.

Their website doesn't even have any contact or warranty information! As if, "if this PSU burns your house down, we can disappear tomorrow and that's cool, right?"

Och ljuger dom om det så vad ljuger dom mer om?

Mitt råd UNDVIK, köp hellre nåt beg nätagg istället om det ska vara billigt mycket större chans att du får nåt som kommer hålla betydligt längre då.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Recentionerna verkade ju inte lovande... Flera personer som haft agg som exploderat innom ett år...

Och någon som haft problem med att datorn stänger ner pga för ostabila spänningar.

Luktar som ett saltat kinaagg tbh.

Kanske en kandidat för swec att testa i sitt testlabb och se om de kanske t.om bräcker Ace of sweden aggen i dålig kvalitet.

@Edin dax att ta upp stafettpinnen efter jonas ock testa budgetagg igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows