Tjena SweClockers!
Hade tidigare den här datorn ute för byte men fick inte riktigt det napp jag hoppades på – så nu får den istället leta efter ett nytt hem via mer klassisk försäljning!
Det handlar om en komplett ITX-dator baserad på AM4-plattformen. Ett välbalanserat system med högkvalitativa komponenter och fina möjligheter för framtida uppgraderingar.
Just nu kör jag den tillsammans med ett RX 9070 XT, men det grafikkortet kommer jag att behålla. Datorn kan antingen säljas utan grafikkort, eller med ett RTX 2060 6GB från Inno3D, beroende på vad som passar dig bäst!
mITX-system | Komponent |
---|
Moderkort | ASUS ROG STRIX B450-i Gaming |
---|
CPU | AMD Ryzen 5 5600 |
---|
RAM | 2x8 GB (16GB) Corsair Vengeance LP 3200 MT/s |
---|
Kylare | NZXT 140mm AIO (från H1 V2) |
---|
GPU | Nvidia Inno3D RTX 2060 TWIN X2 6GB |
---|
PSU | NZXT SFX 750W Gold (från H1 V2) |
---|
SSD_1 | Crucial P1 NVMe 500 GB |
---|
SSD_2 | Intel p660 NVMe 1024 GB (1 TB) |
---|
Chassi | Phanteks Evolv Shift XT D-RGB |
---|
Övrigt monterat: | 1 st. NZXT F120Q 120mm
3D-skrivna riser-fötter till chassit |
---|
Övrigt medföljande: | AMD Wraith stock-kylare
4-portars USB 3.0-hub
Wi-Fi / BT-antenn till moderkort
Strömsladd |
---|
Pris:
4 000 kronor utan grafikkort.
5 000 kronor med RTX 2060 6GB.
::: OBS :::
Grafikkortet säljes endast separat om resterande datorsytem blir sålt.
Datorn har stått i en välventilerad TV-möbel och är förhållandevis tyst i drift – helt knäpptyst vid enklare uppgifter som surf och mediakonsumtion. Processorn uppgraderades förra året och kvitto finns, medan resten av komponenterna är inköpta i omgångar från olika återförsäljare – så räkna inte med kvitto för dem.
Datorn finns för upphämtning i Gävle, där den då även kan testas på plats. Jag kan även skicka den väl emballerad i chassits originalkartong ihop med övrigt paketeringsmaterial. Betalning sker via Swish, och vid frakt gäller förskottsbetalning, där köparen står för fraktkostnaden.
Kika gärna in mina andra annonser också
Frågor, funderingar eller bara köpsugen? Skicka mig ett PM eller tagga mig i kommentarfältet (@Yatagarasu). Har genomgående positiva referenser och hundratals slutförda affärer genom mina år på SweClockers – premierar snabbhet och smidighet!
Läs hela annonsen här