ITX-speldator — med eller utan grafikkort.

Permalänk
Skribent

ITX-speldator — med eller utan grafikkort.

Tjena SweClockers!

Hade tidigare den här datorn ute för byte men fick inte riktigt det napp jag hoppades på – så nu får den istället leta efter ett nytt hem via mer klassisk försäljning!

Det handlar om en komplett ITX-dator baserad på AM4-plattformen. Ett välbalanserat system med högkvalitativa komponenter och fina möjligheter för framtida uppgraderingar.

Just nu kör jag den tillsammans med ett RX 9070 XT, men det grafikkortet kommer jag att behålla. Datorn kan antingen säljas utan grafikkort, eller med ett RTX 2060 6GB från Inno3D, beroende på vad som passar dig bäst!

mITX-system

Komponent

Moderkort

ASUS ROG STRIX B450-i Gaming

CPU

AMD Ryzen 5 5600

RAM

2x8 GB (16GB) Corsair Vengeance LP 3200 MT/s

Kylare

NZXT 140mm AIO (från H1 V2)

GPU

Nvidia Inno3D RTX 2060 TWIN X2 6GB

PSU

NZXT SFX 750W Gold (från H1 V2)

SSD_1

Crucial P1 NVMe 500 GB

SSD_2

Intel p660 NVMe 1024 GB (1 TB)

Chassi

Phanteks Evolv Shift XT D-RGB

Övrigt monterat:

1 st. NZXT F120Q 120mm
3D-skrivna riser-fötter till chassit

Övrigt medföljande:

AMD Wraith stock-kylare
4-portars USB 3.0-hub
Wi-Fi / BT-antenn till moderkort
Strömsladd

Pris:
4 000 kronor utan grafikkort.
5 000 kronor med RTX 2060 6GB.

::: OBS :::
Grafikkortet säljes endast separat om resterande datorsytem blir sålt.

Datorn har stått i en välventilerad TV-möbel och är förhållandevis tyst i drift – helt knäpptyst vid enklare uppgifter som surf och mediakonsumtion. Processorn uppgraderades förra året och kvitto finns, medan resten av komponenterna är inköpta i omgångar från olika återförsäljare – så räkna inte med kvitto för dem.

Datorn finns för upphämtning i Gävle, där den då även kan testas på plats. Jag kan även skicka den väl emballerad i chassits originalkartong ihop med övrigt paketeringsmaterial. Betalning sker via Swish, och vid frakt gäller förskottsbetalning, där köparen står för fraktkostnaden.

Kika gärna in mina andra annonser också

Frågor, funderingar eller bara köpsugen? Skicka mig ett PM eller tagga mig i kommentarfältet (@Yatagarasu). Har genomgående positiva referenser och hundratals slutförda affärer genom mina år på SweClockers – premierar snabbhet och smidighet!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk

Precis det jag letat efter, en värdig gamingdator till sambon som INTE är fulltower och inte spräcker plånkan 😆

Vi bor i Uppsala, skulle nog kunna hämta i helgen! Tar den gärna med 2060 👌

Permalänk
Skribent
Skrivet av MVPernula:

Precis det jag letat efter, en värdig gamingdator till sambon som INTE är fulltower och inte spräcker plånkan 😆

Vi bor i Uppsala, skulle nog kunna hämta i helgen! Tar den gärna med 2060 👌

Det låter fint, drar iväg ett PM!

Visa signatur

Permalänk
Skribent

Annonsen är avslutad

Visa signatur