Permalänk
Medlem

Skärm förlorar koppling med dator

Hejsan, jag har byggt en ny dator och efter ett par månader så har den ibland, verkligen ibland slutat ge bild till skärmen.

Två gånger som jag kommer ihåg det var det när jag stoppade i en adapter in i vägguttaget och en annan gång så hände det bara från ingenstans (hade på lol client, firefox och discord).

Jag har stresstestat gpu, cpu, ram, power, vram med occt och inget ger fel meddelanden.
Jag har inte testat spänningen i mina ram minnen.

Jag undervoltade mitt cpu någon månad innan detta hände (datorn är dock bara 5 månader gammal).

SPECS:
msi b650 project zero
gigabyte 4070 ti super
Ryzen 7 7600x
Kingston fury 2TB
Skärm är gammal: XB271HU

Senaste gången så öppnade jag event viewer och såg att detta hände samtidigt. (det kanske var pga jag stängde datorn cia chassit)
Critical 3/29/2025 2:18:09 PM Kernel-Power 41 (63)
Det felmeddelandet har hänt 3 gånger senaste veckan men jag har bara fått problemet 1 gång denna veckan.

Uppskattar all hjälp

Permalänk
Medlem

Testat annan kabel?

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Vad händer efter, kommer bilden tillbaka igen eller måste du starta om datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Vad händer efter, kommer bilden tillbaka igen eller måste du starta om datorn?

Jag brukar stänga av den nästan direkt, ska testa inte göra något om det händer igen.

Permalänk
Medlem

ok, ska testa

Permalänk
Medlem

Update, jag hitta problemet i Gamers Necus senaste video. Problemet var Nvidias drivrutiner, specefikt var problemet för mig att jag när jag hade lagt datorn i sleep mode. Lösningen är att gå bak till par drivrutins uppdateringar.