Kan inte få loss 24-pins kontakten

Permalänk

Kan inte få loss 24-pins kontakten

Från moderkortet! Den sitter som berg och kan inte se att pliken sitter fast heller.

Vill inte förstöra moderkortet eller riskera att dra med hela 24-porten som sitter fast på modertet.

Tacksam för alla svar!

Edit fick loss den tack för alla svar! Rucka på den var den enda som gällde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Från moderkortet! Den sitter som berg och kan inte se att pliken sitter fast heller.

Vill inte förstöra moderkortet eller riskera att dra med hela 24-porten som sitter fast på modertet.

Tacksam för alla svar!

Jag brukar dra den lite fram och tillbaka mot kortsidorna, vicka ut den.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Skrivet av ibland:

Jag brukar dra den lite fram och tillbaka mot kortsidorna, vicka ut den.

Tack för svar! Tro mig jag har försökt men det går inte. Man börjar om Seasonic har konstruerat sina portar lite annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tack för svar! Tro mig jag har försökt men det går inte. Man börjar om Seasonic har konstruerat sina portar lite annorlunda.

Borde ju gå, men det kanske inte va så illa att det har varit dålig kontakt så att det har smält lite i kontakten så att den har typ "Svetsat" ihop sig? då kan den ju sitta mer än "Fan själv"

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det ett nytt eller har den suttit i många år?

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Skrivet av ibland:

Är det ett nytt eller har den suttit i många år?

Suttit ett par år. Jag fick loss den till slut. Måste ha det värsta jag varit med om. Jag skyller på Seasonic denna gång.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Mer än en gång har jag räknat med att krönas till kung av England efter att ha avlägsnat den där förbenade kontakten.

Permalänk

Tycker det är ganska vanligt att den ä tight som en oskuld.
Brukar ju va så man får pressa aå moderkortet bågnar när man aka ha i den första gången.

Och minst lika jävlig att få loss den igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Innan kontaktlossningen drar blod så är det enkelt

Permalänk
Skrivet av Rosenvik:

Mer än en gång har jag räknat med att krönas till kung av England efter att ha avlägsnat den där förbenade kontakten.

Haha! Jag det är galet! Jag vill inte minnas någon gång jag haft så svårt att få bort en 24-pins kontakt. Jag menar när nästan får blåmärken på tummen då vet man att det har gått för långt!

Skrivet av Rouge of Darkness:

Tycker det är ganska vanligt att den ä tight som en oskuld.
Brukar ju va så man får pressa aå moderkortet bågnar när man aka ha i den första gången.

Och minst lika jävlig att få loss den igen.

Jajamensan! Man vill inte gärna dra ut hela porten som sitter på moderkortet. Jag vet att det är möjligt så därför är jag lite försiktgare! Att tillverkare av nätaggregat inte kan följa standarder förvångar mig.

Skrivet av holo:

Innan kontaktlossningen drar blod så är det enkelt

Den hann och lossna precis innan jag börja få blod. Och tur är väl det för annars hade jag gått och köpt ett nytt nätaggregat på direkten av annat märke. Seasonic är bra på nätaggregat men deras kablar är under all kritik!