Köpråd, vitt bygge, ca 15kkr exkl. GPU

Permalänk
Medlem

Köpråd, vitt bygge, ca 15kkr exkl. GPU

Hej,

Skulle gärna vilja ha era kloka råd på bygget jag satt ihop. Är speciellt osäker på moderkortet då jag inte har tidigare erfarenhet av Gigabyte (eller denna gen. plattform). Detta bygge ska paras med ett 5080 och då jag är otroligt trött på svarta teknikprylar så vill jag denna vända ha vita sådana.

Min främsta fråga är om det är bra komponenter som fungerar väl ihop eller borde jag byta alternativ uppgradera till något lite bättre någonstans? Behöver egentligen inte Wifi på MB så det är inget krav.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser jättebra ut. Det finns en chans att du behöver uppdatera BIOSet för att 9000-serien ska posta. Moderkortet har dock Q-Flash Plus som är ett verktyg för att uppdatera BIOS utan CPU. Så där är det inga problem.

Sen om XL-modellen på North är större än behovet får man själv avgöra.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Tycker det ser jättebra ut. Det finns en chans att du behöver uppdatera BIOSet för att 9000-serien ska posta. Moderkortet har dock Q-Flash Plus som är ett verktyg för att uppdatera BIOS utan CPU. Så där är det inga problem.

Sen om XL-modellen på North är större än behovet får man själv avgöra.

Tack för ditt svar

Ja det framgår att 9800X3D stöds vid BIOS ver. F30 Bra att veta att det går att uppdatera utan äldre cpu, var en farhåga jag hade.

XL är kanske lite större än vad jag egentligen hade velat ha men tanken är att senare vattenkyla cpu och gpu.