Efter mycket svärande och allmän vemodighet så tänkte jag att jag kunde vända mig hit för hjälp.
Det är nämligen så att jag har fått problem med att få bild på min stationära dator. Jag är helt förvirrad över hur det kan ha skett - vid en städning så tänkte jag att jag skulle flytta på mitt skrivbord och datorn, så jag stängde av den, kopplade ur allt ur den och flyttade den knappt 2 meter från där den stod förut. Sen dess har jag inte fått någon bild.
Jag har testat tre olika skärmar, med 2 st HDMI-kablar, en DVI-HDMI och DP. Alla skärmar och alla kablar funkar med min gamla laptop, men inte med PCn.
Har även skickat in den till stället där jag köpte den, men enligt dem så fick de bild och datorn funkade som den skulle.
Jag har testat med en ny skärm nu, med DP, och det intressanta är att den verkar ändå ha någon sorts kontakt med datorn - I standbyläge lyser lampan vid ON-knappen gult, men den lyser grönt om jag kopplar in den i datorn. Om jag kopplar ur skärmen så står det direkt "No connection" innan den går i standby, men inte om den är inkopplad, då är den bara svart innan det står "Entering Power Saving Mode".
Vad är det som pågår????