Hur får jag Podcaster på iPhone att ta upp mindre plats?

Permalänk
Medlem

Hur får jag Podcaster på iPhone att ta upp mindre plats?

När jag kollar hur mycket utrymme Podcaster tar upp på min iPhone står det att själva appen tar upp några megabyte, men data i den tar upp ca 5 gigabyte, men vad kan egentligen dessa data vara? och hur kan jag få ner det utrymme den tar upp? När jag tittar i appen eller inställningar på iPhone så finns inga hämtade avsnitt kvar. Sådana som jag hade några av har jag raderat för länge sedan.

Ska posta en bild när jag fått telefonen att samarbeta (den är för överfull 😊).

Permalänk

Vad ser du om du går in på Iphone-lagringsutrymme -> podcaster? där får jag upp en lista på de avsnitt som är lagrade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max
Asus Geforce 2080 S ROG Strix | Fractal Design Edison M 750W - BF19
Corsair DDR4-2133 16gb x2 | Kingston SA2000
Corsair iCUE H170i Elite Capellix XT | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knumskull:

Vad ser du om du går in på Iphone-lagringsutrymme -> podcaster? där får jag upp en lista på de avsnitt som är lagrade.

Ja, det fanns några få där förut, men de är alltså borttagna sedan länge (genom att jag vänstersvajpat dem så de raderats).

Permalänk

Har du startat om telefonen? Har du prövat att ta bort appen för att sen ladda ner den igen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max
Asus Geforce 2080 S ROG Strix | Fractal Design Edison M 750W - BF19
Corsair DDR4-2133 16gb x2 | Kingston SA2000
Corsair iCUE H170i Elite Capellix XT | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knumskull:

Har du startat om telefonen? Har du prövat att ta bort appen för att sen ladda ner den igen?

Jag har faktiskt inte tagit bort och installerat om appen. Tänkte om det fanns något annat att kolla först, men annars får jag väl göra det.

Permalänk
Medlem

Har du provat att starta om telefonen?
Om du går in i Podcaster > Bibliotek > Hämtade. Vad listas där? Om något, tryck på tre prickar uppe till höger och välj ”Ta bort alla hämtningar”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fika:

Har du provat att starta om telefonen?
Om du går in i Podcaster > Bibliotek > Hämtade. Vad listas där? Om något, tryck på tre prickar uppe till höger och välj ”Ta bort alla hämtningar”.

Det är tomt där också. Startat om telefonen har jag gjort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Du kan i princip inte bara rensa cache data på iOS, om inte appen har stöd för det. "Clearing the app cache on an iPhone is a little tricky because iOS does not offer a built-in feature for clearing the app cache. " "To clear the cache on the app level, you will have to check within the specific app if it offers a cache-clearing option." och "The last way to clear the app cache is to delete the app from your iPhone completely."

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig