Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2025/04/15/xbox-game-pass-april-2...

Leaving April 30
Have a Nice Death (Cloud, Console, and PC)
Kona II Brume (Cloud, Console, and PC)
Sniper Elite 5 (Cloud, Console, and PC)
The Last Case of Benedict Fox (Cloud, Console, and PC)
Thirsty Suitors (Cloud, Console, and PC)
The Rewinder (Cloud, Console, and PC)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beställde wrapen från deras hemsida för 699kr. Vanliga dosan kostar 939kr och elite 2299kr, sugen på en elite men den kommer bara få drift iaf.

Permalänk
Medlem

Xbox April Update: Buy Games with the Xbox App on Mobile, Stream Your Own Game on Console, and More
https://news.xbox.com/en-us/2025/04/16/xbox-april-update-buy-...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en spirituell uppföljare till Dead Space.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Blir spännande att se vad de berättar imorgon. Om det slutar i en shadow-drop samma dag blir jag lycklig.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered is out today for Xbox Series X|S, PC (via Steam and the Xbox App for Windows PC), cloud, and PlayStation 5.
It’s available day one with Game Pass, and is an Xbox Play Anywhere title.
https://news.xbox.com/en-us/2025/04/22/elder-scrolls-iv-obliv...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2 timmar+ in i Expedition 33. Häftigt spel hittills. Vackert spel och verkar vara en riktig stark story.

Jag har tyvärr fastnat, bokstavligt fastnat i en låda och jag kommer inte loss, även om jag startat om spelet så laddas jag in i samma ställe så jag kommer inte vidare. Hur ska man göra?

Det löste sig tack vare reddit. Gick välja att ladda en tidigare sparning i menyn.

Det är bra utmaning i spelet. Failar man för många pareringar så är man död. Det är kul att det är så pass svårt ändå. Då känns det desto bättre när det går bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektron:

2 timmar+ in i Expedition 33. Häftigt spel hittills. Vackert spel och verkar vara en riktig stark story.

Jag har tyvärr fastnat, bokstavligt fastnat i en låda och jag kommer inte loss, även om jag startat om spelet så laddas jag in i samma ställe så jag kommer inte vidare. Hur ska man göra?

<Uppladdad bildlänk>

Det löste sig tack vare reddit. Gick välja att ladda en tidigare sparning i menyn.

Det är bra utmaning i spelet. Failar man för många pareringar så är man död. Det är kul att det är så pass svårt ändå. Då känns det desto bättre när det går bra.

Finns detta på GamePass? Är grymt sugen att prova. Spelet har ju fått riktigt fina betyg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Finns detta på GamePass? Är grymt sugen att prova. Spelet har ju fått riktigt fina betyg.
<Uppladdad bildlänk>

Japp. Och det är Play Anywhere. ❤️

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av appel1:

Jag hade hoppats att du skulle svara nej. Orsaken är att jag precis börjat med Oblivion Remastered. Hade innan det precis påbörjat Robocop Rogue City, som jag avbröt för att spela Oblivion... Går bra nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite besviken faktiskt på nya DOOM Elite Controllern, den kom idag och det här är kartongen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Lite besviken faktiskt på nya Elite Controllern, den kom idag och det här är kartongen?

https://i.imgur.com/vImMJDs.png

Vad är fel på kartongen menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

<Uppladdad bildlänk>

Faaan. Har 20 inplastade spel hemma plus backlog med spel jag påbörjat. O nu dessa två. Kommer aldrig ifatt..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Vad är fel på kartongen menar du?

Det är ju en vanlig Series 2 kartong? Kolla på t.ex. Halo eller Gears där matchar kartongen med temat. Glömde skriva att det är den nya DOOM Limited Edition varianten.

Är tydligen bara en vanlig svart väska också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är ju en vanlig Series 2 kartong? Kolla på t.ex. Halo eller Gears där matchar kartongen med temat. Glömde skriva att det är den nya DOOM Limited Edition varianten.

Min series 2-box ser ej ut sådär. Kan tyvärr ej fota just nu dock :(. Jag har den vanliga svarta.

Personligen tycker jag det är mer upprörande att dom inte gjort en hårdvarurevidering av själva gamepaden, den är pålitlig som SJ. Jag nyttjat handkontroller i 30 år, den enda som gått sönder för min del är min Elite 2-kontroll #knapptbitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Min series 2-box ser ej ut sådär. Kan tyvärr ej fota just nu dock :(. Jag har den vanliga svarta.

Personligen tycker jag det är mer upprörande att dom inte gjort en hårdvarurevidering av själva gamepaden, den är pålitlig som SJ. Jag nyttjat handkontroller i 30 år, den enda som gått sönder för min del är min Elite 2-kontroll #knapptbitter

Det är den vanliga Design Labs kartongen.

Ja, tror alla Xbox kontrollers jag haft har gått sönder sen Xbox One, de enda som är hela är de som fortfarande är i kartongen och hade tänkt ha kvar den här i kartongen också men är ju bara en vanlig generic skitkartong så skickar nog tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag hade hoppats att du skulle svara nej. Orsaken är att jag precis börjat med Oblivion Remastered. Hade innan det precis påbörjat Robocop Rogue City, som jag avbröt för att spela Oblivion... Går bra nu.

Det känner man ju igen. Många påbörjade spel blir det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeVvE:

Aha. Men om du har fått fel kartong får de ju skicka nytt. Du har ju betalat dyra pengar för kontrollen och då ska allt vara bra, även emballaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Aha. Men om du har fått fel kartong får de ju skicka nytt. Du har ju betalat dyra pengar för kontrollen och då ska allt vara bra, även emballaget.

Det är tydligen inte fel kartong, det ska va den men de hade aldrig visat upp den förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

<Uppladdad bildlänk>

Yes det finns på gamepass. Jag rekommenderar att testa spelet. Fasen jag kunde knappt sluta spela igår. Det är så häftigt.

De utvecklarna måste typ ha knarkat, jag förstår inte hur de kan komma på allt. Än så länge så är det inte förutsägbart iaf 😅.