Hur gör man för att logga in på Iphone utan att ha tillgång till "andra enheter"?

Permalänk

Hur gör man för att logga in på Iphone utan att ha tillgång till "andra enheter"?

Sonens Iphone har gått sönder och han försöker föra över till en gammal Iphone.
Men när han ska logga in kommer säkerhetsfrågan upp där han ska godkänna på en annan enhet men han har inga andra enheter. Det finns en gammal Apple Watch någonstans men den använder han inte och vi hittar den inte.
Går det att få koden skickad till en mail?

Permalänk
Medlem

Du ska kunna få ett sms eller telefonsamtal med den https://support.apple.com/sv-se/102606 (skrolla ner lite där)

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Du ska kunna få ett sms eller telefonsamtal med den https://support.apple.com/sv-se/102606 (skrolla ner lite där)

Tack. Problemet är att hans telefon inte fungerar så han försöker logga in på den nya. Då kan man väl inte få ett samtal till den gamla när han har sim i den nya? Den gamla är ju typ död.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen iphone själv, men borde det inte finnas nån knapp "Jag har inte tillgång till x"?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Jag har ingen iphone själv, men borde det inte finnas nån knapp "Jag har inte tillgång till x"?

Jo det kan man tycka. Men dom har gjort det väldigt svårt (för säkerheten förstås vilket är bra.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Tack. Problemet är att hans telefon inte fungerar så han försöker logga in på den nya. Då kan man väl inte få ett samtal till den gamla när han har sim i den nya? Den gamla är ju typ död.

Flytta simkortet? Eller är det e-sim?

Permalänk

Det löste sig genom att göra en återställning av hans temporära nya telefon och sen återställa från icloud. Det kom flera varningar och godkännande med tvåfaktor men på något vis lyckades vi komma vidare.