Hjälp vid nytt datorköp
Tjena Sweclockers!
Med en ca 10 år gammal dator känner jag att det börjar bli dags för nytt. Började kika på vad man ska klicka hem men känner att det är ett träsk att navigera sig igenom och därför vänder jag mig till er för hjälp. Är väll inte sådär jättekunnig inom det här området men kan väll grunderna. Att bygga den själv är inget problem då jag har kunnig familj som kan hjälpa.
För att kunna få bästa möjliga hjälp tänker jag lista mina behov, önskemål och pris.
Behov
Klara dom nyaste spelen på minst 1080p gärna på högsta inställningarna. Är sugen på att senare köpa en 1440p monitor så att klara de hade varit ett plus i kanten.
Vill gärna att den är framtidssäker så gott det går. Förstår att man någon gång kommer behöva uppgradera men gärna kunna hålla tillbaka det så länge som möjligt.
Önskemål
Ingen RGB. Sambon och även jag börjar bli trötta på den lysande burken som yngre jag tyckte var häftig. Sugen på ett chassi i stil med Fractal Design North. Med andra ord stilrent bygge.
Skulle föredra Nvidia grafikkort då de är det jag är mest bekant med. Självklart om någon kan förklara varför motparten är bättre så är jag öppen för förslag.
Har kikat på AMD processor då vad jag förstår är dessa mest prisvärda men jag kan ha otroligt fel.
Pris:
Jag tänker mig en budget mellan 20-25k självklart gärna åt det billigare hållet. Vet inte riktigt om den budgeten är orimlig med mina behov men kom gärna med synpunkter om sådant är fallet.
Tack på förhand och jag ser fram emot att läsa era förslag!