MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X
Säljer nu min MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X pga köp av 5090.
Köpte en MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X på Inet November -22. Fick problem med kortet sommaren -23 och den bytes ut via Inet Juni-23 varvid jag fick ett nytt kort som har fungerat utan problem.
Digital kvitto för Kortet finns. Tror att garantin är 36 månader dvs fram till mitten av November-25. Kortet är inte registrerad hos MSI.
Jag kan eventuellt hjälpa till vid eventuella garantiärrande framöver.
Budgivning i tråden. Betalning via Swish. Avhämntning prioriteras, kan skicka men då står köparen för fraktkostnaden. Vikt av kort i lådan med alla tillbehör är 3.8 Kg. Frakt med postnord bör ligga kring 150-200kr.
Info för de som vill överklocka:
Kortet kom med nyare BIOS version (tror Nvidia började med detta kring Mars-23) där du får bara öka spänningen till max 1.050V istället för 1.1 som de första modellerna hade.
Kortet har BIOS Switch. Jag har flashat Original Bioset som tillåter 1.1 på "Gaming Mode" Bioset för den som ändå vill övercloka, medans nyare BIOSet finns på "Silent Mode". Kortet presterar fint utan OC, med nyare BIOS kan du skruva upp den till ca 2940Mhz och med Original Bioset upp till ca 3030-3045. Skillnaden i spelprestanda vid OC är minimal medans strömförbrukningen ökar markant. Det gör lite skillnad i Benchmarks om man vill testa detta. Det går förstås att flasha tillbaka vanliga BIOSet även i "Gaming mode" om man vill detta. Har ffa körts utan OC sparsamt, spelat ffa Cyberpunk, COD, Simracing enstaka timmar per vecka.