Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Denna är ju lite intressant: Lenovo Legion Pro 5i Gaming-bärbar dator
(finns ej på prisjakt)

Länk städad
Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Denna är ju lite intressant: https://www.amazon.se/dp/B0F4KHR82N? (finns ej på prisjakt)

Måste vara grovt fel pris på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Säkerligen! Sökte dock på CPU ”i9-14900HX issues” på Google och det dyker upp en del ganska så intressanta trådar kring ämnet. Har ej hunnit fånigheten i detalj men oklart om den är stabil.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Denna är ju lite intressant: https://www.amazon.se/dp/B0F4KHR82N? (finns ej på prisjakt)

Någon mer som reagerat på "Microsoft Office Pro Lifetime License".
Vilken version av Office avses, då en sökning ger 2019 & 2021 års versioner. Sedan har Microsoft övergått till molnbaserad version av Office. Någon som har en aning hur det ska fungera efter ett år eller tre.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 24H2.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 24H2. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Skrivet av Freezer64Pro:

Vilken version av Office avses, då en sökning ger 2019 & 2021 års versioner. Sedan har Microsoft övergått till molnbaserad version av Office. Någon som har en aning hur det ska fungera efter ett år eller tre.

Det säljs fortfarande Office 2021, 2019 eller 2016.
Dessa versioner har ingen giltighetstid och du kan använda dessa livet ut och är endast giltiga på 1st dator.
De har dock inte samma features som Office 365.

edit
Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk

Finns det en möjlighet att detta kan vara ett scam?
ser att det står ifrån amazon osv men folk har fått kopior av t.ex. cpu etc tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySwedishGuy:

ser att det står ifrån amazon osv men folk har fått kopior av t.ex. cpu etc tidigare.

Brukar inte vara problem att få pengarna tillbaka av Amazon i sådana fall - bara att dokumentera då du hämtar paketet på posten.

Sen brukar amazon också vara rätt snälla och tillåta täckningsköp ifall produkten inte motsvarar beskrivningen (kräver dock oftast att man ringer in alt kontaktar dem via chatten).

Alltid bäst att köpa med kreditkort om möjligt dock! Sen får man ju ens se om de skickar någon produkt över huvudtaget iom den inte finns på lager och priset är ganska tydligt felaktigt. Alltid kan man ju hoppas dock 👍

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Jag har en livstids licens på jobbet för "office på mac". Där får jag numera uppmaningar om att den inte får uppgraderingar längre. Det är hela tiden en tunn banner högst upp mellan dokument och funktioner som påpekar att versionen är ouppdaterad.

Det funkar med samma funktioner som tidigare men är minst sagt lite fult av dom...

Teams fungerar inte längre så min dator är för gammal så den får inte senaste mac os och teams uppgraderar sig direkt till senaste version som inte stöds så jag blir bara uppmanad att uppgradera OS som är omöjligt...
Även om jag installerar en äldre version av teams så uppgraderar den direkt den får nätverk så jag blir utlåst och hänvisad till teams i webläsaren...

Så min analys är att "life time" betyder att dom inte kan ta programmet ifrån dig men dom kan ändå lägga in uppdateringar så det blir sämre/slutar fungera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Det säljs fortfarande Office 2021, 2019 eller 2016.
Dessa versioner har ingen giltighetstid och du kan använda dessa livet ut och är endast giltiga på 1st dator.
De har dock inte samma features som Office 365.

Yes, har själv 2021 sedan ett par år tillbaka för endast 500 kr vid en rea. Definitivt ett bra sätt att spara pengar på istället för dessa månads/årsavgifter som bara tickar iväg pengar.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Köpte faktiskt office professional 2021 års upplaga privat via gamekeys.se, den är autentiserad till mitt ms konto (kör på win11).
jag var inte speciellt sugen att prenumerera på officepaketet.

priset är ju väldigt lågt 150 kr, så även om den tillslut inte längre får säkerhetsuppdateringar, så är det inte mer än typ 2 öl på krogen och värt det undertiden jag har den.

Sen ser jag faktiskt att MS har lanserat en 2024 version av office, hade jag köpt idag så hade jag köpt den för längre säkerhetsuppdateringar, på samma sida så kostar den 199kr.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Skrivet av HappySwedishGuy:

Skrivet av Toss3:

Brukar inte vara problem att få pengarna tillbaka av Amazon i sådana fall - bara att dokumentera då du hämtar paketet på posten.

Sen brukar amazon också vara rätt snälla och tillåta täckningsköp ifall produkten inte motsvarar beskrivningen (kräver dock oftast att man ringer in alt kontaktar dem via chatten).

Alltid bäst att köpa med kreditkort om möjligt dock! Sen får man ju ens se om de skickar någon produkt över huvudtaget iom den inte finns på lager och priset är ganska tydligt felaktigt. Alltid kan man ju hoppas dock 👍

Går det ens att gå vidare till betalning? får problem när jag försöker göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Går det ens att gå vidare till betalning? får problem när jag försöker göra det.

Ja - gick att beställa tidigare i varje fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det så är de ”livstidslicenser” av Office 2021 och 2024 (och äldre versioner) som säljs billigt slaktade och uppstyckade volymlicenser som endast får säkerhetsuppdateringar, men inga som helst andra uppdateringar.
De kan nog vara ett bra köp om man inte har behov av de extra funktioner som finns i Microsoft 365.
Om man däremot är flera i familjen är Microsoft 365 kanske egentligen inte så dyrt eftersom familjelicensen gäller för upp till fem personer som var och en kan använda licensen på upp till fem enheter (datorer och mobila enheter, totalt 25 enheter) och dessutom får 1 TB molnlagring per person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Skrivet av m4gnify:

Skrivet av Nucky:

Säkerligen! Sökte dock på CPU ”i9-14900HX issues” på Google och det dyker upp en del ganska så intressanta trådar kring ämnet. Har ej hunnit fånigheten i detalj men oklart om den är stabil.

Med den specen borde den första siffran i priset vara en trea, inte en etta.
Om någon har lyckats köpa den till det här priset är de bara att gratulera!

Frågan är om dessa datorer inte på något sätt är fabriksrenoverade (refurbishade som det heter på nusvenska)?
Om man kollar i produkttexten kan man läsa följande:
”Statement:
Original Seal opens for upgrade only. If the computer has modifications, the manufacturer's box opens to have it tested and inspected and to install the upgrades to achieve the specifications advertised.”

Om man söker på produktens ASIN hittar man en likadan dator (med samma bild) för drygt 1 900 euro hos italienska pcgamingon: https://www.pcgamingon.it/notebook-lenovo-lenovo-legion-pro-5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Med den specen borde den första siffran i priset vara en trea, inte en etta.
Om någon har lyckats köpa den till det här priset är de bara att gratulera!

Frågan är om dessa datorer inte på något sätt är fabriksrenoverade (refurbishade som det heter på nusvenska)?
Om man kollar i produkttexten kan man läsa följande:
”Statement:
Original Seal opens for upgrade only. If the computer has modifications, the manufacturer's box opens to have it tested and inspected and to install the upgrades to achieve the specifications advertised.”

Om man söker på prooduktens ASIN hittar man en likadan dator (med samma bild) för drygt 1 900 euro hos italienska pcgamingon: https://www.pcgamingon.it/notebook-lenovo-lenovo-legion-pro-5...

Bra fråga. Hur som haver - Jag beställer en burk och kollar läget då jag får den. Ska sälja min spel laptop i signatur om denna kommer fram med specifikationerna som står.

Hittade denna tråd kring det jag nämnde om processorn. Verkar ju inte vara kopplat till dessa Lenovos...
- https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Do-Lenovo-Legion-...

EDIT: Gick ej lägga beställningen....

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Bra fråga. Hur som haver - Jag beställer en burk och kollar läget då jag får den. Ska sälja min spel laptop i signatur om denna kommer fram med specifikationerna som står.

Hittade denna tråd kring det jag nämnde om processorn. Verkar ju inte vara kopplat till dessa Lenovos...
- https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Do-Lenovo-Legion-...

EDIT: Gick ej lägga beställningen....

Den gick tydligen bara att beställa under en kort stund tidigare i dag …
Om den kommer in i lager igen kommer även jag att beställa en eftersom jag har tittat en hel del på den här modellen, men med något klenare specar (i7-14700, GTX 4070, 32 GB RAM och 1 TB SSD).
Jag känner mig helt trygg med att testa eftersom den säljs av Amazon själva och det då blir enklare med både eventuella returer och reklamationer.

Jag har sett väldigt få tester där 19-14900 är så mycket bättre än i7:an att den verkar vara värd det betydligt högre priset. i9:an verkar dessutom ha lättare att bli överhettad och krokna (throttla på nusvenska) eftersom det av förklarliga skäl verkar vara svårt att bygga en riktigt högpresterande kylning i en tunn laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Produkt: INIU 10000mAh Power Bank, 22,5W PD3.0 QC4.0
Kategori: Övrigt
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08VD632WJ
Pris: 115kr

OBS: Glöm inte att aktivera 50%-rabattkupongen/koden: 3O4R7O9O

Notera också att den inte säljs av Amazon själva så dubbel- och trippelkolla att ni faktiskt får rätt produkt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Notera också att den inte säljs av Amazon själva så dubbel- och trippelkolla att ni faktiskt får rätt produkt.

Koden verkar inte funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Koden verkar inte funka.

Jag är inte den ursprungliga tipsaren så vet inte varför du citerade mig däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag är inte den ursprungliga tipsaren så vet inte varför du citerade mig däremot.

Oj my bad Va lite snabb där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Koden verkar inte funka.

Inte för mig heller

Permalänk
Medlem

Fick upp rabattkoden först när jag klickade på den, men när jag uppdaterade sidan försvann den. Testade i en annan webbläsare och på mobilen men nu funkar den inte. Det var antagligen ett begränsat antal.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte två. Valde "redeem code" på produktsidan så behövde inte skriva nån kod. Amazon i ett nötskal...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Får inte fram någon rabatt på sakerna från INIU förutom deras 65w laddare. Igår kunde jag inte få rabatt på den heller. Är det slumpmässigt eller vet nån varför vissa får kuponger och andra inte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danieleet:

Någon som varit på nyöppningen och känt på pulsen? Allt bra slut?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Någon som varit på nyöppningen och känt på pulsen? Allt bra slut?

https://www.mitti.se/nyheter/kilometerlang-ko-till-nyoppning-i-barkarby-6.3.295547.0f8516a8ca

Jag har inte varit där. Men många andra verkar det som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacke[Man]:

Fy fan.. håller mig här i fyndtrådarna!

Permalänk
Skrivet av Hacke[Man]:

Väldigt många var där, köat två timmar för att komma in och halvtimme för betala komma ur. Har ingen jobb att gå till mitt på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacke[Man]:

Fy fan. Inga extrapriser i världen kan få mig att ställa mig i den där kön.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Fy fan. Inga extrapriser i världen kan få mig att ställa mig i den där kön.

Hur är detta möjligt, var ju inte så jätte "WOW" priser tycker jag