Ownit/Telenor - fiber (ethernet?) till koax för IPTV

Permalänk
Medlem

Ownit/Telenor - fiber (ethernet?) till koax för IPTV

Har kastat ut min Inteno-router/fiberkonverterare till förmån för min UDM Pro. Kör nu fiber direkt in i UDM och det funkar kanon, skönt att slippa vara beroende av en snart 10 år gammal Inteno-box. En konsekvens av detta som jag inte riktigt insåg när jag gjorde det är att vår TV slutade funka - Intenon är kopplad med några stift på baksidan till en box som skickar vidare IPTV ut på koax-nätet jag har i huset.

Nu till min fråga, kan jag få igång TVn med egna prylar? Vad behöver jag?

Ethernet/koax-omvandlare inpluggad i UDM och sen få ut nåt VLAN för IPTV via denna? Nån som gjort nåt liknande och vet hur man konfar?

Ja, jag är väl medveten om att detta egentligen bäst hade ställts till supporten, men jag är inte jätteimponerad över lvl1-supporten och tveksam till hur villiga dom är att hjälpa mig fixa hårdvara som inte dom sålt. Dessutom inte tid att sitta i telefonkö just nu så testar med Sweclockers!

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

"Hej, jag har kopplat ur en grej som fick min tjänst att funka. Hur får jag min tjänst att funka igen?"

Ett möjligt alternativ, och jag vill inte verka oresonlig här, skulle vara att kanske koppla in grejen igen?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Jag har kört med fiber från Ownit rakt in i mina egna prylar i flera år. Varje gång jag har varit i kontakt med supporten har de varit otroligt bra att ha att göra med och hjälpt mig så bra de kan utan att ha kontroll över hårdvaran. På den tiden jag kopplade in allting hade de till och med användare här på forumet som jag kunde skriva med i DM och via telefonsupporten fick jag till slut direktnummer till en tekniker som kunde ge mig snabb hjälp med DHCP och grejer. Jag kan kolla vilket VLAN jag har uppsatt för IPTV när jag kommer hem men det är inte något jag någonsin har använt så jag kan inte bekräfta att det funkar ändå. Jag tycker att du ska skriva till deras chatt-support, det är förmodligen det bästa.

Edit: Här är användaren. Verkar inte ha varit aktiv på ett tag, dock.
https://www.sweclockers.com/medlem/150787

Permalänk
Medlem

Det där ser ut som en CATV modul och har garanterat en egen APC (grön) SC-kontakt in i sig.
Något liknande denna

Och vad jag vet så styrs, aktiveras och monitoreras de via de pins som kopplas mot EG300.