Anmäl dig till Roborock Challenge!

Quiz: Vad kan du om påskägg i spel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

Nr 2. L4D2 Dead Air, HL påskägg.
Har sökt på det på youtube men får inte några träffar. Någon som sitter på videoklipp av påskägget?

Jag försöker också hitta något om detta... Det finns ett annats påskägg i L4D2 där Louis refererar till Gordon Freeman om han plockar up en kofot.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Bättre koll än jag hade gissat. Har aldrig varit någon äggletare i spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 32 GB 3600 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk

2/10 kunde inte en enda fråga.

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Du är förjävla vass på quiz, full pott VARJE GÅNG när man kollar din historik! <3

20 timmar hemodialys i veckan senaste 10 åren har gett mig tid över för onödigt vetande.😃
Blir att man läser en del om det mesta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Googlade runt lite och hittade exakt ingenting jag heller

@Edin_II?

Hoppsan, tack för synpunkten och sorry för slarvet samt dröjsmålet! Jag har nu uppdaterat quizzet

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mitt resultat: 6/10.
Rätt svårt quiz!
Gjorde några lite dåliga gissningar också dock...

Jorå, klarade spelet några gånger men det har en del tuffa partier! Vissa strider kunde bli rätt brutala och det gick att vimsa bort sig lite när man skulle pussla o spränga stenblock för att starta översvämning och allt vad det nu var...

Å fanken, ser fram mot att få testa Another World igen Om du klarade AW flera gånger så lär du även klara av mengo-svåra spel som Metroid Dread och Hollow Knight?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Å fanken, ser fram mot att få testa Another World igen Om du klarade AW flera gånger så lär du även klara av mengo-svåra spel som Metroid Dread och Hollow Knight?

Another world är nog ändå rätt lätt "plattformsspelsmässigt" jämfört med andra mer moderna klassiker
Mer "pusslen" dvs att veta vad man ska göra som kan vara klurigt, samt några tuffa strider och hoppsektioner kanske..

Metroid Dread är fel plattform för mig
Hollow Knight ska jag spela nån gång men har blivit lite bortskrämd att det sägs ska vara svårt får jag väl erkänna!
(Har spelat genom Ori-spelen om det räknas?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Inte många ägg den här påsken 🥲

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Gissningar rätt igenom 😄
Hade inte en jäkla aning 😆

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Visa signatur

mvh // Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Another world är nog ändå rätt lätt "plattformsspelsmässigt" jämfört med andra mer moderna klassiker
Mer "pusslen" dvs att veta vad man ska göra som kan vara klurigt, samt några tuffa strider och hoppsektioner kanske..

Metroid Dread är fel plattform för mig
Hollow Knight ska jag spela nån gång men har blivit lite bortskrämd att det sägs ska vara svårt får jag väl erkänna!
(Har spelat genom Ori-spelen om det räknas?)

Hollow knight är sjukt bra och sjukt svårt! Kommit en bit men gett upp, man straffas så hårt att dö med långt mellan spar platserna. Ori spelen tycker jag är lagom svåra

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel