Passande Grafikkortshållare till RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Passande Grafikkortshållare till RTX 5070 Ti

Hej!

Nu ska jag inte göra som med mitt gamla 2070 och låta det hänga i luften och bli alldeles snett

Kan någon hjälpa mig förstå och hitta ett passande grafikkortshållare?
Sitter på ett Fractal Designe Define C.

PS. Snälla kommentera inte det extremt osexiga kablaget, jag veeet, ny 12VHPWR är på G hem

Permalänk
Medlem

Bygg en av Lego?
seriöst. Ditt chassi är som gjort för att bara sätta något mellan kortet och chassit.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Bygg en av Lego?
seriöst. Ditt chassi är som gjort för att bara sätta något mellan kortet och chassit.

Hehe, rolig tanke. Men jag tycker det är roligt att pilla och ser nöjet i att sätta dit något stag av ordentligt slag, men är ny i datorbyggarbranschen och fick alldeles nyss reda på att det ens existerade grafikkortsstag varpå jag innan jag bytte mitt gamla kort upptäckte att det hängt ned och blivit deformerat.

Permalänk

Fick med en sån här asus tuf gpu stand med mitt 9070 xt, väldigt smidig å gör jobbet, rolig grej att det är en skruvmejsel inuti med

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem

Kommer det inte ett med kortet ?

Visa signatur

Asus TUF B650 plus wifi - Ryzen 7800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 6000Mhz CL30 - Corsair Rmx 850w - Asus Proart PA401

Permalänk
Medlem
Skrivet av seridion:

Hehe, rolig tanke. Men jag tycker det är roligt att pilla och ser nöjet i att sätta dit något stag av ordentligt slag, men är ny i datorbyggarbranschen och fick alldeles nyss reda på att det ens existerade grafikkortsstag varpå jag innan jag bytte mitt gamla kort upptäckte att det hängt ned och blivit deformerat.

"Tydligen kan man bygga ett 3591 meter högt torn av Lego innan den nedersta biten går sönder av tornets tyngd"

Så nog ska Lego hålla ordentligt

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

Fick med en sån här asus tuf gpu stand med mitt 9070 xt, väldigt smidig å gör jobbet, rolig grej att det är en skruvmejsel inuti med

Den såg ju minimalistisk och enkel ut, kan nog tänka mig beställa en sån, tack!

Skrivet av pehrnow:

Kommer det inte ett med kortet ?

Inte med ASUS Prime. Dubbelkollat lådan

Skrivet av FX9:

"Tydligen kan man bygga ett 3591 meter högt torn av Lego innan den nedersta biten går sönder av tornets tyngd"

Så nog ska Lego hålla ordentligt

Du har en poäng.. Ge mig inte idéer, kanske bygger en ny kabinett i lego

Permalänk
Medlem

De kan köpas på AliExpress för några kronor. Exempelvis denna.

Annars finns ju Lian Li GB-001 (och GB-002) som istället monteras mer dolt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

De kan köpas på AliExpress för några kronor. Exempelvis denna.

Annars finns ju Lian Li GB-001 (och GB-002) som istället monteras mer dolt.

https://youtu.be/tW_owz1boY8

Mycket bra tips!