HOLLUDLE ny stol från Amazon som är helt fantastisk för priset

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min, och kanske är det nyhetens behag men den är super än så länge

Permalänk
Skrivet av nmo:

Jag fick precis hem min, och kanske är det nyhetens behag men den är super än så länge

Toppen, har inte beställt min ännu. Men tack för feedback!

Permalänk
Viking
Skrivet av Visual Prick:

Toppen, har inte beställt min ännu. Men tack för feedback!

Min gick sönder för två månader sedan. Inte ens ett år gammal.

Höjer jag upp gasliften så sjunker den ner direkt igen när jag sätter mig. Det går inte längre att justera ryggstödets position. "Spaken" som man ska dra ut för att justera sitter fast.
Eftersom jag gillar att flytta ryggstödet från helt upprätt till liggandes ibland, så blev jag tvungen att köra gungfunktionen, vilket är en obekväm lösning enligt mig.
Men förutom att mekaniken helt fallerade så känns kvalitén på "utsidan" fortfarande bra.

Det slutade med att jag köpte en Fractal Refine istället. Liten skillnad i pris dock.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Min gick sönder för två månader sedan. Inte ens ett år gammal.

Höjer jag upp gasliften så sjunker den ner direkt igen när jag sätter mig. Det går inte längre att justera ryggstödets position. "Spaken" som man ska dra ut för att justera sitter fast.
Eftersom jag gillar att flytta ryggstödet från helt upprätt till liggandes ibland, så blev jag tvungen att köra gungfunktionen, vilket är en obekväm lösning enligt mig.
Men förutom att mekaniken helt fallerade så känns kvalitén på "utsidan" fortfarande bra.

Det slutade med att jag köpte en Fractal Refine istället. Liten skillnad i pris dock.

Det var ju inte bra. Vad ligger en fractal refine på? Vad tycker du om den hittills ?

Permalänk
Viking
Skrivet av Visual Prick:

Det var ju inte bra. Vad ligger en fractal refine på? Vad tycker du om den hittills ?

6500kr. Hittills bästa stolen jag haft, men också dyrast. Jag köpte varianten i tyg och om jag ska klaga på något så kunde den ha varit lite mjukare.
Men den känns väldigt högkvalitativ, och med 3/5 års garanti så bör den hålla länge. Endast 6 skruvar för att montera den. Gick väldigt snabbt och enkelt i jämförelse med stolen tråden handlar om.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av ibland:

Hej,

Vill bara varmt rekomendera denna stol från HOLLUDLE som jag införskaffat mig från Amazon. Jag har länge letat efter prisvärt alternativ där det ska finnas möjlighet att justera bredden på armstöd. Höjd, sidledes osv. Jag testade att klicka hem den här som jag nu ägt i en vecka. Helt fantastisk för 2000kr när jag beställde nu 2099kr.

https://www.amazon.se/dp/B0BLMCLK15
köpte även till dessa hjul: https://www.amazon.se/dp/B09ZJ78H4S

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Tack för tipset, är väldigt nöjd med stolen.

Permalänk
Medlem

Även jag kan rekommendera Fractal Refine. Riktigt skön stol med bra materialval. Köpte också varianten i tyg som även jag tyckte var lite hård i början men känns redan bättre efter inte lång tid.