Hel custom loop, O11 Dynamic Mini + tillbehör

Permalänk

Hel custom loop, O11 Dynamic Mini + tillbehör

Sommarvärmen kommer snart och då måste man ju hålla sin dator sval! Har du vart sugen länge på att bygga custom loop, men inte velat börja för de är så sjukt dyrt? Då har jag jordens kanske bästa utgångsläge här!

TL;DR:
1 Lian Li 011 Dynamic Mini, 3 Alphacool radiatorer (360mm, 280mm & 240mm) med fläktar till alla utom 240n.
Corsair XC8 CPU-block (JayzTwoCents ed), 240 EK pumprescombo (sitter monterad på 240-raden på bilden), kontrollboxar till fläktarna, några meter Alphacool-slangar med quick disconnect samt alla skruvar, fästanordningar och brackets som kommit med och lite till!

Hela paketet går in i chassit (om man kör mini itx-bräda), därav säljer jag helst allt som paket

Skicket på allt är helt ok, finns lite märken här & där men inget som stör helhetsupplevelsen! Allting är funktionstestat och läckagefritt. En LED på en av 120mm-fläktarna har strulat, men jag kan inte säga om det är pga kabeldragning eller faktiskt fel.

Följande ingår i detta paket:
Custom Loop-grejer

• 1x EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB

• 1x Hydro X Series XC8 RGB PRO CPU Water Block - JayzTwoCents Edition (1700/1200/AM4)

• 1x Alphacool NexXxoS ST25 Full copper 360mm

• 1x Alphacool NexXxoS ST25 Full Copper 240mm

• 1x Alphacool NexXxoS ST25 Full Copper 280mm

• 3x Corsair iCUE QL120 RGB 120mm

• 2x Corsair iCUE QL140 RGB 140mm

• 1x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3090/3080

• 1x Corsair Commander PRO Fan/RGB Lighting Controller

• 1x Corsair Lighting Node PRO

Slangar, fittings etc:

• 2x Alphacool Eisbaer Quick-Connect Extension Set 11/8mm

• 4x Alphacool Eisbaer GPX Extension Set 90° 11/8mm

• 7x Alphacool 90° fittings

• 3x Alphacool raka fittings

• 1x Alphacool Eisbaer Refill Kit

• 1x Spritzflasche 1000ml PE-LD

Notering:
Slangstorlek: 11/8mm
G1/4" Threads på samtliga fittings

Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Svart

• Lian Li O11D Mini Gen 4 Riserkabel + PCI-slot

• 1x Kolink A-RGB 3-Pin splitter 1 till 2 (FLT240 + Eisblock)

• 1x EZDIY-FAB adapter cable for Corsair Lighting Node Pro (ovan Splitterkabel → Commander PRO)

• Kartongen till O11D med plast och packmaterial

• Ca 1 miljon extra skruvar till chassi (tack Lian LI)

• Övriga tillbehör till 011 Dynamic Mini

Extra:

• 1x EK-PLUG G1/4 Acetal - Svart (10 pack, osäker på om alla 10 är kvar)

• 1x EK-CryoFuel Clear (Premix 1000mL, ca 1/4 kvar)

• 1x Alphacool Ultra Pure Water Destillerat Vatten (använt för att skölja ur systemet)

• 1x Alphacool Aurora Eiscontrol A-RGB kontroll

• Extra slangar, 4-5 fittings (osäker på passform för slang) samt skruvar till radiatorer & FLT240

Om du läst så här länge kan du säkert undra varför jag säljer? Jag upptäckte att jag är en typ av person som inte riktigt kan hålla mig från att uppgradera! Så nu är det SFF-chassin med AIO som gäller för mig.

Kvitton går att gräva fram, i princip allt är köpt på Inet eller direkt från Alphacool.
Hämtas i Hagsätra eller Bromma i Stockholm! Går såklart att skicka, men gör helst inte av hänsyn till postens hantering av känsliga föremål.

Hoppas detta kit hittar rätt ägare!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Nytt bud: 1 400 kr Startbud
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 2 000 kr Kan hämta i helgen.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Är vattenblocket för 3080/3090 till referens PCB?

Visa signatur

Yggdrasil | Ryzen 7 9800X3D | 5090 X3 + Alphacool Core | X670E Aorus Master | 2x16 6400C34 | 8TB Gen 4

Streacom BC2 | Intel i7 13700KF Direct Die | 9070 XT Red Devil | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C36 | 2x240 Custom Loop

Permalänk
Skrivet av BettyBoo42:

Är vattenblocket för 3080/3090 till referens PCB?

Jag tror inte det, men jag har inte provat på fler än mitt MSI 3090 Ventus!

Permalänk

Enligt Alphacools kompabilitetslista verkar ventus tyvärr vilja ha modell 11937 av kylaren, och referens modellen är 11930.

Annars är jag helt ok med att båda vattenblocken säljs separat, jag är mest intresserad av övriga delar.

Permalänk

Rättning: vattenblocket för cpu verkar ha stöd för AM5, så det är jag intresserad av

Permalänk
Skrivet av ReellAnalys:

2 000 kr Kan hämta i helgen.

Taget! Hör av dig i DM

Permalänk

Annonsen är avslutad