Vilket spel återkommer du alltid till? År efter år, i ur och skur.

Permalänk

HL1 trilogin och Tropico4.
Minecraft, om man kan räkna det som att återvända när jag spelat i stort sett dagligen sedan 2009.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Total Annihilation, Quake, Starcraft 2, Darkstone, Rage of Mages II: Necromancer

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Får väl lägga in en till röst på EVE Online. Inte för att jag egentligen slutar spela det, men ibland känner man bara inte för att logga in, och så går det ett år eller tre...

Permalänk
Medlem

World of Tanks och World of Warcraft!

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Det spel som jag återkommit flest gånger till över åren är nog Half-life 2. Ser fram emot RTX remixen.

Några andra stabila exempel är Wipeout 2097, RollerCoaster Tycoon, Homeworld 1 och 2, samt Witcher 3.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Dawn Of War serien.
Dawn Of War 2 serien.

Önskar att de kunde släppa ett DoW 3. Nej, det finns inget DoW 3, det existerar inte! 😁

Det kommer en remaster av första DoW med expansioner. Kan ju vara anledning att besöka spelet igen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Dota 2, League of Legends, Warframe, Path of Exile, Final Fantasy XIV

Visa signatur

AMD & Linux.

Permalänk

Insurgency Sandstorm i ur och skur
Half Life serien är ju mästerverk

Old School Runescape kommer alltid finnas i bakgrunden och lurar

Visa signatur

XFX Speedster Merc 310 7900 XTX
Ryzen 7 5800X3D
Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 32GB
LG 27GS85Q 27" 1440p
MSI G244F 25" 1080p

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3
Starcraft (kampanjen, ser fram emot att testa remastern)
X-COM: UFO Defense
Homeworld 1+2 (kampanjen, ger mig alltid gåshud)
FTL: Faster Than Light
Overlord

Sen skäms jag nästan lite för hur ofta jag kör igång War Thunder också...

Permalänk
Medlem

wow
Path of exile
Half life 1 och blue shift
Gears of war
Heros of might and magic

Visa signatur

Cpu : Amd 9800x3d, Moderkort: X870, Socket-AM5, Grafikkort: Geforce RTX 4080 super, Minne: Beast DDR5 6000MHz 64GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Dota 2, League of Legends, Warframe, Path of Exile, Final Fantasy XIV

Hur e Warframe nuförtiden? Blir man helt overwhelmed som återvändande semi-noob efter 5år?

Permalänk

CS 1.6 och Zelda: A link to the past tröttnar jag fan aldrig på.

Ser att flera nämner just A link to the past, riktigt kul. Kan vara världens bästa singelplayerspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Hur e Warframe nuförtiden? Blir man helt overwhelmed som återvändande semi-noob efter 5år?

Ja och nej. Egentligen är det ju bara att köra på, samma spel du alltid spelat finns ju där, nytt innehåll kan du utforska vartefter på egna villkor. De senaste fem åren har varit stora för spelet. Utvecklarna har mer resurser än tidigare. Spelet har ett större djup.

Du finner dig nog tillrätta snabbt.

Visa signatur

AMD & Linux.

Permalänk
Medlem

dota 2 samt day z ..även fast man spelar andra bra spel

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Det kommer en remaster av första DoW med expansioner. Kan ju vara anledning att besöka spelet igen.

Det visste jag inte, tackar för infon!

Kommer definitivt vara en; shut up and take my money 😁
Även ommdet finns många moddar gillar jag 'vanilla'.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 2
Minecraft
No Mans Sky
Factorio

Permalänk
Medlem

Diablo 2

Ladder reset nästa fredag för d2r tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Stalker serien! Vanilla, moddad, fristående mod varianter, just nu coop CoP med en polare. Synd att 2an blev en besvikelse

Vill du utveckla varför du tyckte tvåan blev en besvikelse? För kort? För kraschbenäget? Är färsk Stalker2-spelare (men har så klart spelat de tidigare), och har kanske därmed undvikit de allvarligaste buggarna - tycker det kör riktigt fint för mig. (Och har inte spelat igenom storyn, så jag vet inte om jag upplever det kort eller långt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inian:

X-COM: UFO Defense

Menar du UFO - Enemy Unknown? För visst var X-COM: UFO Defense bara den alternativa titeln som användes i USA/Kanada? Eller är det ett helt annat spel?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av gusnan:

Vill du utveckla varför du tyckte tvåan blev en besvikelse? För kort? För kraschbenäget? Är färsk Stalker2-spelare (men har så klart spelat de tidigare), och har kanske därmed undvikit de allvarligaste buggarna - tycker det kör riktigt fint för mig. (Och har inte spelat igenom storyn, så jag vet inte om jag upplever det kort eller långt).

Främst är det 100-150m gränsen som npc/mutanter spawnar in. Även AI problemen, som förvisso blivit bra mycket bättre än vid släpp, dock en lång väg kvar till CoP för att inte tala om mod varianter - det senare kanske något orättvist då det utvecklats över många år.

Annat som saknas eller är problem i mitt tycke:

• Ingen kikare

• Mycket konstig vapen balansering, som den första ak med sikte du hittar är väsentligt mycket sämre än en vanlig utan anledning, skifs OP pistol m.m

• För många bloodsuckers i gäng

• Ingen mörkerseende hjälm

• Fientliga shotgun snipers

• Sniper vapen är onödiga då man inte ser npc på avstånd för att motivera användning gentemot x2 förstoring

• Fortfarande för mycket pop-in av objekt, även om detta också förbättrats med patchar

• Ingen offline AI - ja detta är en vattendelare för många, som spelet är idag är strax under godkänd för mig, liknar SoC AI

• Npc har inga sikten/ljuddämpare på sina vapen som man kan plocka

• AN-94 är inte med

• För få uppdrag i en såpass stor värld, dock får man ge dom att vissa sidouppdrag är riktigt coola och skulle kunna vara del av huvuduppdragen

Utöver ovan, är 'stash' rättså välfyllda med bröd, inte så spännande och då undrar man hur stackars bagarn i rostok hinner med xD

Spelet är nu som natt/dag jämfört med släpp, dock en lång väg kvar för utvecklarna eller moddare. Tror det är hemma om 1-2 år.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

På senare tid. Half Life Alyx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilvurten:

Insurgency Sandstorm i ur och skur
Half Life serien är ju mästerverk

Old School Runescape kommer alltid finnas i bakgrunden och lurar

Osrs <3.

Permalänk
Medlem

Har spelat DayZ i åtta år. Var en annan mänska när jag började. Har pausat i upp till 9-12 månader ibland, sen träffar jag kanske nån som aldrig kört och visar nyfikenhet, och att få förklara hur saker görs och hur man gör ett metspö av en barnkjol blir aldrig tråkigt. Eller börjar jag spela igen med en vän som är ledsen (skilsmässa, närstående dödsfall, båda har hänt), och att få ta med dem genom skogar i två timmar och lägga bort kompasserna, bara vara skönt vilse och grilla hjortkött, är skönt.

Tog denna gryningbild imorse: https://i.imgur.com/5EwUOl0.jpeg

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming Plus
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: GIGABYTE Radeon RX 7600 GAMING OC 8Gb
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Menar du UFO - Enemy Unknown? För visst var X-COM: UFO Defense bara den alternativa titeln som användes i USA/Kanada? Eller är det ett helt annat spel?

Ja precis, det är samma spel. Jag tog namnet som spelet använder på Steam för jag tänkte fler skulle kunna hitta/söka fram det.

Permalänk
Medlem

Civilization 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

Diablo 2

Ladder reset nästa fredag för d2r tror jag.

Japp men då är det midsommar dessvärre. Kör d2r när jag minns det vid ladder reset men bara ett par veckor för sedan kommer kommer alla bottar.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Civilization 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

För mig så ser det ut såhär: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Den senaste installationen kan jag inte beskriva med andra ord än 'helt åt helvete', på de flesta plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

För mig så ser det ut såhär: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Den senaste installationen kan jag inte beskriva med andra ord än 'helt åt helvete', på de flesta plan.

Designmässigt eller prestandamässigt?

Min kraschar ibland vid vissa cutscenes.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Half-Life 2