Bring är ofattbart inkompetenta

Permalänk
Medlem

Bring är ofattbart inkompetenta

28 maj beställde jag ett moderkort från Amazon med hemleverans.

3 juni får jag notifikation om att mitt paket har levererats. Men inte hem till mig, utan till ett ombud 35 km härifrån.

Jag kontaktar deras kundservice och de ska fixa det.

Idag, 9 juni, får jag veta att deras chaufför hämtade paketet hos ombudet på torsdagen den 5 juni, men att de inte längre kan spåra paketet och vet inte var det har tagit vägen. De säger att chauffören sannolikt levererade paketet till returterminalen istället för hem till mig.

Så efter nästan två veckors väntan säger de att allt jag kan göra är att reklamera produkten och hoppas att det dyker upp hos Amazon igen så jag får återbetalning.

Jag har ALDRIG varit med om sån nivå av inkompetens hos ett leveransföretag tidigare. Postnord framstår som det bästa företaget i världen i jämförelse.

Jag kan även nämna att jag bor ute i Västerbottens inland, mittimellan två Bring-ombud som båda ligger 35 km från mig åt varsitt håll. Så tanken har slagit mig att detta är nån slags medveten systematisk strategi från Bring så de inte behöver slösa på bensin genom att åka ut till landsbygden med paket. Lite konspirationsteori kanske, men jag kan bara inte förstå hur ett företag kan vara såhär pass inkompetenta.

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Hur många leveranser baserar du din slutsats på? Är det endast på denna leverans eller är det flertalet som då bildat ett mönster i hanteringen?

Visst det suger att det blivit fel och man inte får sitt paket i tid. Nu är det den tid på året då sommarjobbare börjat sin tjänst och det ökar sannolikheten att det blir fel. Om än det inte ska spela någon roll vare sig det är en rutinerad person eller nybörjare, så ser ju verkligheten ut som den gör.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

@favouredhawk

Jag beställer aldrig nåt med hemleverans för det funkar inte bra ute på landet, och då bor jag ändå i skåne och har 1 mil till tätort.

Det gäller i stort sett alla som hanterar paket.

Permalänk
Medlem

Av texten att läsa:
"3 juni får jag notifikation om att mitt paket har levererats. Men inte hem till mig, utan till ett ombud 35 km härifrån.

Jag kontaktar deras kundservice och de ska fixa det.

Idag, 9 juni, får jag veta att deras chaufför"

Det låter som att du kontaktat ombudets kundservice och DE har inte fixat det. Ombudet kan inte kontakta Bring och säga att de ska skicka ut paketet så redan där är det felaktig information. Ligger paketet hos ombudet måste du hämta ut det annars returneras det.

Ombudet har ingen makt att gå till Bring och säga att de ska köra ut paketet, de följer ju bara en mall.

Du har däremot rätt att de satt i system att inte leverera ut paketet med hemleverans utan kör bara paketet direkt till ombud (Även om de säger att de kör ut det). Om du har bevis att de inte varit och ringt på osv så är det väl bara att pusha det till Bring direkt så kanske de kan lösa det bättre.

Men Bring av din text har bara följt sin standardmall - Hemleverans, öppnar du inte dörren inom typ 3 SEK drar de därifrån, lämnar paketet hos ombudet, du måste hämta ut det inom x antal dagar annars returneras paketet.

Du hämtade inte ut paketet = gg.

Det är ombudet som gjort fel i denna process och eftersom du inte har ngt skriftligt där heller så är det väl kört från din sida om det bara var telefonsamtal oavsett då det är ord mot ord

--

Om det var Brings kundservice du kontaktade så måste det finnas ett ärendenummer att hänvsa till och så är det bara att gå vidare med det mot dem

Permalänk
Hedersmedlem

Känner igen detta. Har varit med om samma sak många gånger med Amazon och Bring. I mitt fall hade jag bara två km till ombudet, men om jag nu får gratis hemleverans med Prime så vill jag ju också ha det.

Sista gången detta hände så sa Bring att Amazon skickade flagga för både hemleverans och ombudsleverans med sin EDI och att det var det som gjorde att det blev fel. De sa också att de skulle ta upp det med Amazon så att de kunde rätta till det, men tydligen inte.
Att det inte händer mig längre är för att jag flyttat till ett område där Airmee sköter leveranserna.

Skrivet av plajton:

Men Bring av din text har bara följt sin standardmall - Hemleverans, öppnar du inte dörren inom typ 3 SEK drar de därifrån, lämnar paketet hos ombudet, du måste hämta ut det inom x antal dagar annars returneras paketet.

De gånger jag beställt saker från Amazon med Bring så har det varit leverans vid dörr och man har inte behövt vara hemma. Bring har ändå skippat hemleveransen. Ofta har det stått i trackinginformationen att leveransförsök gjorts, men det är enligt Bring något som systemet själv satt dit. Inget faktiskt leveransförsök gjordes i mina fall utan paketet gick direkt till ombud. Det var nämligen den första förklaringen de kom med. Men jag var hemma och som sagt hade det inte ens behövts enligt leveransinformationen.

Men återigen verkar detta vara ett Amazon problem. Så jag hade rått TS att ta kontakt med Amazons kundtjänst och stå på sig också. Det de inte vet kommer de aldrig att göra något åt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hade liknande med Postnord som inte kunde ta ut rätt tullavgift då de inte kan skilja på , och . och att England använder , som vi använder . ..... Så de skulle ha sinnessjukt mycket tullavgift.

Jag ringde in och förklarade hur det låg till och jomenvisst... de skulle absolut fixa det. Jag nämnde att det är en "collectors edition" och väldigt sällsynt sak, så den kan INTE skickas tillbaka. Blev lovad dyrt och heligt att den inte skulle bli det.

Inget hände givetvis och jag ringde in ytterligare två gånger och blev åter igen... lovad dyrt och heligt att den inte skulle skickas tillbaka. Så vad händer? Givetvis skickas den tillbaka och när jag ringer för fjärde gången får jag bara: Men det är väl bara att beställa den igen?

Så jag gick miste om det jag letat rätt länge efter då affären som sålde den lät den direkt gå till nästa i kön.

Yepp, jag är fortfarande "salty" över detta och sån sjukt otrolig inkompetens att man kan lova dyrt och heligt och säga att den är flaggad att INTE gå tillbaka och sedan ta noll ansvar för att man gjort bort sig totalt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Det låter som att du kontaktat ombudets kundservice och DE har inte fixat det. Ombudet kan inte kontakta Bring och säga att de ska skicka ut paketet så redan där är det felaktig information. Ligger paketet hos ombudet måste du hämta ut det annars returneras det.

Nej, det var Brings kundservice som jag kontaktade, inte ombudet. Jag kan förtydliga lite:

1. Jag beställde hemleverans från Amazon.

2. Bring levererade det felaktigt till ombud 35 km härifrån.

3. Jag kontaktade Brings kundservice och de säger att de ska kontakta terminalen och be dem hämta paketet från ombudet och leverera det hem till mig.

4. Jag kontaktar Bring igen nästa dag för att dubbelkolla att kundservice har rapporterat det till terminalen och att det är planerat att hämta paketet hos ombudet och köra hem det till mig. Personen på kundservice säger att han ska höra av sig till terminalen och att han kontaktar mig via mail eller sms när han pratat med dem. Föga förvånande så får jag varken mail eller sms från Bring angående detta.

5. Flera dagar går utan nån uppdatering för detta paket i Brings spårningstjänst.

7. Jag kontaktar Brings kundservice igen och de säger att en av deras chaufförer hämtade paketet hos ombudet två dagar tidigare och att de inte lyckas spåra paketet när de försöker under vårt samtal. De säger att jag får skicka in en makulering ifall det är så att paketet har blivit borttappat.

8. Jag kontaktar kundservice igen några timmar senare när jag ännu inte fått några uppdateringar i appen och de säger att deras chaufför sannolikt har kört paketet till returterminalen, trots instruktioner att det skulle levereras hem till mig. Detta var dessutom 2 dagar innan paketet skulle gå i automatisk retur tillbaka till Amazon för att det inte hämtats ut.

9. Två dagar senare (detta skedde efter jag startade tråden) får jag äntligen en uppdatering för paketet i Brings spårningstjänst och det har registrerats i Jönköping (109 mil härifrån) på väg tillbaka till Amazon.

Paketet var dessutom specifikt märkt med "Kontaktlös leverans: Paketet kan lämnas utanför dörren." under Leveransinformation, så om de hade varit förbi med paketet skulle de ha lämnat det oavsett om jag öppnade dörren eller inte.

Jag har inte gjort nåt fel och ombudet har inte gjort nåt fel. Jag hade inget ansvar att hämta det hos ombudet eftersom hemleverans var beställd och det var Brings ansvar att rätta det fel de begått.

Det är 100% Brings inkompetens och/eller systematiska lathet som bär ansvaret.

Jag har beställt hemleverans från Amazon flera gånger tidigare och då har det alltid skickats med Postnord, och alla hemleveranser har gjorts utan problem. Paketet har alltid lämnats utanför dörren om jag inte öppnat. Tyvärr verkar det inte som man själv får välja vilket leveransföretag det skickas med när man beställer från Amazon, så jag tvekar över att beställa nånting från Amazon i fortsättningen ifall det skulle bli Bring som ska leverera igen.

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703