Skrivet av plajton:
Det låter som att du kontaktat ombudets kundservice och DE har inte fixat det. Ombudet kan inte kontakta Bring och säga att de ska skicka ut paketet så redan där är det felaktig information. Ligger paketet hos ombudet måste du hämta ut det annars returneras det.
Nej, det var Brings kundservice som jag kontaktade, inte ombudet. Jag kan förtydliga lite:
1. Jag beställde hemleverans från Amazon.
2. Bring levererade det felaktigt till ombud 35 km härifrån.
3. Jag kontaktade Brings kundservice och de säger att de ska kontakta terminalen och be dem hämta paketet från ombudet och leverera det hem till mig.
4. Jag kontaktar Bring igen nästa dag för att dubbelkolla att kundservice har rapporterat det till terminalen och att det är planerat att hämta paketet hos ombudet och köra hem det till mig. Personen på kundservice säger att han ska höra av sig till terminalen och att han kontaktar mig via mail eller sms när han pratat med dem. Föga förvånande så får jag varken mail eller sms från Bring angående detta.
5. Flera dagar går utan nån uppdatering för detta paket i Brings spårningstjänst.
7. Jag kontaktar Brings kundservice igen och de säger att en av deras chaufförer hämtade paketet hos ombudet två dagar tidigare och att de inte lyckas spåra paketet när de försöker under vårt samtal. De säger att jag får skicka in en makulering ifall det är så att paketet har blivit borttappat.
8. Jag kontaktar kundservice igen några timmar senare när jag ännu inte fått några uppdateringar i appen och de säger att deras chaufför sannolikt har kört paketet till returterminalen, trots instruktioner att det skulle levereras hem till mig. Detta var dessutom 2 dagar innan paketet skulle gå i automatisk retur tillbaka till Amazon för att det inte hämtats ut.
9. Två dagar senare (detta skedde efter jag startade tråden) får jag äntligen en uppdatering för paketet i Brings spårningstjänst och det har registrerats i Jönköping (109 mil härifrån) på väg tillbaka till Amazon.
Paketet var dessutom specifikt märkt med "Kontaktlös leverans: Paketet kan lämnas utanför dörren." under Leveransinformation, så om de hade varit förbi med paketet skulle de ha lämnat det oavsett om jag öppnade dörren eller inte.
Jag har inte gjort nåt fel och ombudet har inte gjort nåt fel. Jag hade inget ansvar att hämta det hos ombudet eftersom hemleverans var beställd och det var Brings ansvar att rätta det fel de begått.
Det är 100% Brings inkompetens och/eller systematiska lathet som bär ansvaret.
Jag har beställt hemleverans från Amazon flera gånger tidigare och då har det alltid skickats med Postnord, och alla hemleveranser har gjorts utan problem. Paketet har alltid lämnats utanför dörren om jag inte öppnat. Tyvärr verkar det inte som man själv får välja vilket leveransföretag det skickas med när man beställer från Amazon, så jag tvekar över att beställa nånting från Amazon i fortsättningen ifall det skulle bli Bring som ska leverera igen.