Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag säger att det är svårt att veta vad prisskillnaden beror på exakt, men det känns orimligt att Bergsala själva ligger bakom. Om du tittar på Amazon.se som har en central europeisk inköpsorganisation så har de samma höga svenska pris fastän de köper direkt av Nintendo.
Har suttit i möten med världsvarumärken som tycker det är fullt rimligt att vi i Norden betalar högre Rek än övriga Europa. Ser inte varför det skulle vara orimligt även här.

Nettomarginalen är relevant, däremot håller jag med om att vi inte har insyn i strukturen.
Personalfester kan vi nog stryka. Med den omsättningen skulle Bergsala ha Sveriges dyraste
personalfester innan den påverkar procenten.

Edit:
Bergsala är anmälda till Konkurrensverket. Blir intressant att se vad det får för utslag. De har ju tidigare gjort sig skyldig till att manipulera priser, då med Nintendos goda vilja.

Kruxet med mellanhänder är att de
a) kostar pengar (lokaler, personalkostnader, ….)
b) är självständiga företag med sin egen agenda, egna vinstkrav, egen ledning som kan ha enfaldiga idéer och så vidare, och inte nödvändigtvis ser till hela kedjans funktion.

Jag har inget problem med att se ett scenario där Bergsala inser att de i grund och botten inte behövs som mellanhand, och vill försöka få ut så mycket pengar som möjligt från Nintendokunderna innan deras avtal löper ut och måste omförhandlas. Om de ökar sin marginal med en faktor tre spelar det ingen roll om de förmedlar hälften så många exemplar, de har ändå lyckats öka sin vinst.
Priset betalas naturligtvis av konsumenterna, men resten av kedjan, Nintendo och retail, förlorar på volymsminskningen. Retail kan försöka kompensera genom att höja sina egna marginaler, men det förstärker volymsminskningen ytterligare. Vilket kostar Nintendo i revenue inte bara från konsolerna, utan också från spelförsäljning och online-abonnemang.

Nu vet jag naturligtvis inte hur avtalet mellan Nintendo och Bergsala ser ut, men om resten av Europa klarar sig utmärkt (bättre?) utan Bergsala, så gör vi nog också det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Spelade häromdagen med nya pro controller 2 och tycker den känns väldigt skön och bekväm i handen. Knapparna och styrspaken känns som mera kvalite. Inte mappat om bakknapparna än men tror jag ska göra det, dom sitter perfekt i handen. Det känns verkligen som en uppgradering. Däremot vet jag inte vilken textur på kontrollen jag gillar bästan, 1ans gamla textur jämfört med 2ans nya "halkiga" textur.

En annan grej som slog mig efter ca 2h marioskart spelande, så upplevde jag att mina händer blev svettiga. Kan vara för det var varmt här hemma och att man spelat ett tag men tror faktiskt inte att 1ans version hade samma problem.

Jag har samma problem som du har, blir dock inte svettig.. Men eftersom den är väldigt hal, så behöver du hålla den hårdare, greppa. På 1an så räckte det att den bara låg i ens grepp så var den på plats, då den inte är hal alls.

Samma för mig med spakarna, ytan uppepå är väldigt hal för mig, fingret liksom får inte grepp direkt, medans 1an är perfekt.

Subjektivt som sagt, men enligt mig är 1an bättre.

Permalänk
Medlem

Jag tror det kan vara rätt bra att använda greptejp på nya procontrollern för lite bättre komfort 🙂

Permalänk
Skrivet av Plurvski:

Yes de har jag, det spelet säger samma sak tyvärr

Ja jag läste att det började efter man spelat Mario kart world. Känns märkligt, men man vet ju aldrig med nya saker.

Permalänk
Medlem

Hejsan, är det någon annan som har problem med att joy cons inte laddas, utan max går upp till 2 gröna prickar och sedan står som färdig laddade? Har försökt ta bort 90% begränsningen för laddning på switchen, tryckt på uppdatera programvara, haft i vänteläge samt haft den på, och har två par med joycons men med samma resultat att dom inte laddas helt. Vet någon om en lösning på detta? Skrivit till Nintendo men lär väl dröja till iaf imorgon på svar. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Nä jag bestämde mig att skita i minneskortet just nu så behöver jag det köper jag senare.

Så är min tanke om minneskort också, nån dag behöver jag säkert det men jag avaktar. Troligen kommer SD express ta lite fart nu när nått faktikst använder det. Jag gjorde samma sak med NS1.

Skrivet av Vegeta1990:

Är Switch2 cappad till en viss hastighet? Jag har 1000/1000 och tänkte dra kabel direkt från dockan till modemet.

Den är väl inte cappad vad jag vet, mest observation från min sida hur snabbt den laddade ner. Om det är switchen eller nintendos sida som begränsar vet jag inte. Kan mycket väl vara att det var belasning på deras sida de första dagarna när jag laddade ner. Men det är snabbare än vad jag såg på NS1 iaf. Ett speedtest visar snabbare men den maxar ändå inte 1GbE porten i dockan. Men detta är ju inte unikt för konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Spelade häromdagen med nya pro controller 2 och tycker den känns väldigt skön och bekväm i handen. Knapparna och styrspaken känns som mera kvalite. Inte mappat om bakknapparna än men tror jag ska göra det, dom sitter perfekt i handen. Det känns verkligen som en uppgradering. Däremot vet jag inte vilken textur på kontrollen jag gillar bästan, 1ans gamla textur jämfört med 2ans nya "halkiga" textur.

En annan grej som slog mig efter ca 2h marioskart spelande, så upplevde jag att mina händer blev svettiga. Kan vara för det var varmt här hemma och att man spelat ett tag men tror faktiskt inte att 1ans version hade samma problem.

Jag kör med Flydigi Apex 4 kontroller billigare och till synes betydligt högre kvalitet. hall effect sensorer, justerbara analoga triggers går inte att få för de här pengarna om man heter nintendo tydligen... Fungerar med alla konsoler haft noll problem med switch 2. Kan inte väcka konsolen är det enda abret jag kan hitta förutom lite dribbel iaf om man ska köra trådlöst med att koppla upp. Resten är teoretiskt bättre iaf

Passformen är väl hyfsat lik xbox kontrollen. lite kantigare typ. Helt okay för min del även om jag nog skulle ge xbox elite kontrollen något plus men den är ju inte heller någon kvalitetskontroller för pengarna direkt... Apex 4 klart mer robust byggd.

Finns det någon shortcut för att justera ljusstyrka i spelen. Kör botw nu och där finns det ingen inställning för att ändra ljusstyrkan i menyerna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag kör med Flydigi Apex 4 kontroller billigare och till synes betydligt högre kvalitet. hall effect sensorer, justerbara analoga triggers går inte att få för de här pengarna om man heter nintendo tydligen... Fungerar med alla konsoler haft noll problem med switch 2. Kan inte väcka konsolen är det enda abret jag kan hitta förutom lite dribbel iaf om man ska köra trådlöst med att koppla upp. Resten är teoretiskt bättre iaf

Passformen är väl hyfsat lik xbox kontrollen. lite kantigare typ. Helt okay för min del även om jag nog skulle ge xbox elite kontrollen något plus men den är ju inte heller någon kvalitetskontroller för pengarna direkt... Apex 4 klart mer robust byggd.

Finns det någon shortcut för att justera ljusstyrka i spelen. Kör botw nu och där finns det ingen inställning för att ändra ljusstyrkan i menyerna.

Menar du styrkan på själva skärmen? Isåfall håller du in Home-knappen för att få fram snabbmenyn för det.

Permalänk
Skrivet av varget:

Så är min tanke om minneskort också, nån dag behöver jag säkert det men jag avaktar. Troligen kommer SD express ta lite fart nu när nått faktikst använder det. Jag gjorde samma sak med NS1.

Den är väl inte cappad vad jag vet, mest observation från min sida hur snabbt den laddade ner. Om det är switchen eller nintendos sida som begränsar vet jag inte. Kan mycket väl vara att det var belasning på deras sida de första dagarna när jag laddade ner. Men det är snabbare än vad jag såg på NS1 iaf. Ett speedtest visar snabbare men den maxar ändå inte 1GbE porten i dockan. Men detta är ju inte unikt för konsoler.

Ja precis, jag kollade faktiskt innan jag överförde från switch 1 till 2, jag hade både kvar minne internt samt på sd kortet så jag var safe. Har ändå majoriteten av spelen fysiskt! Lite osäker om jag skulle fylla hela minnet om jag laddade ner mina digitala spel, men finns ju ingen ide att ha dom där om jag inte spelar dom 😅

Ah fattar. Det tog mig ca 15-17 min att ladda ner hela mario kart world genom mitt 5g wifi. Ne precis men ändå bättre denna gång att vi kan köra kabel om man vill köra online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Kruxet med mellanhänder är att de
a) kostar pengar (lokaler, personalkostnader, ….)
b) är självständiga företag med sin egen agenda, egna vinstkrav, egen ledning som kan ha enfaldiga idéer och så vidare, och inte nödvändigtvis ser till hela kedjans funktion.

Jag har inget problem med att se ett scenario där Bergsala inser att de i grund och botten inte behövs som mellanhand, och vill försöka få ut så mycket pengar som möjligt från Nintendokunderna innan deras avtal löper ut och måste omförhandlas. Om de ökar sin marginal med en faktor tre spelar det ingen roll om de förmedlar hälften så många exemplar, de har ändå lyckats öka sin vinst.
Priset betalas naturligtvis av konsumenterna, men resten av kedjan, Nintendo och retail, förlorar på volymsminskningen. Retail kan försöka kompensera genom att höja sina egna marginaler, men det förstärker volymsminskningen ytterligare. Vilket kostar Nintendo i revenue inte bara från konsolerna, utan också från spelförsäljning och online-abonnemang.

Nu vet jag naturligtvis inte hur avtalet mellan Nintendo och Bergsala ser ut, men om resten av Europa klarar sig utmärkt (bättre?) utan Bergsala, så gör vi nog också det.

Distribution kostar pengar absolut. Lager, personal, marknadsföring osv.
Men det kostar för en tillverkare också. Huruvida man väljer distribution eller ej har oftast med vad som är lättast/billigast. Sverige har generellt fler distributionslösningar än ex Tyskland. Det beror på att vi är en mindre marknad och inte lika lönsam för en tillverkare att starta upp en ny organisation.
Utan att veta hur Bergsalas avtal ser ut har jag aldrig hört talats om ett tidsbegränsat avtal. Finns ingen distributör som skulle vara intresserad av att bygga en marknad/varumärke med en tidsgräns.
Förstår hur du tänker men så resonerar inte en distributör. Vårt företag fick reda på att vi kommer bli av med ett varumärke till årsskiftet. Så därför kommer vi nu pressa priserna på det och försöka trycka ut så mycket volym vi bara kan innan det tar slut. Att höja priserna och minska försäljningen vore ju väldigt otaktiskt.

Min poäng är att det är omöjligt för konsumenter att veta vem som är boven i den här prissättningen. Eftersom jag jobbar med distribution så skulle det förvåna mig oerhört om inte tillverkaren har något finger med i detta spel.
Det är också märkligt att vissa svenska ÅF kan sälja MK bundle för 6800:- och vissa tar 7490:-

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Med tanke på Bergsala förnyade avtal förra året är det snart dags igen.

https://www.placera.se/telegram/bergsala-forlanger-distributi...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Distribution kostar pengar absolut. Lager, personal, marknadsföring osv.
Men det kostar för en tillverkare också. Huruvida man väljer distribution eller ej har oftast med vad som är lättast/billigast. Sverige har generellt fler distributionslösningar än ex Tyskland. Det beror på att vi är en mindre marknad och inte lika lönsam för en tillverkare att starta upp en ny organisation.
Utan att veta hur Bergsalas avtal ser ut har jag aldrig hört talats om ett tidsbegränsat avtal. Finns ingen distributör som skulle vara intresserad av att bygga en marknad/varumärke med en tidsgräns.
Förstår hur du tänker men så resonerar inte en distributör. Vårt företag fick reda på att vi kommer bli av med ett varumärke till årsskiftet. Så därför kommer vi nu pressa priserna på det och försöka trycka ut så mycket volym vi bara kan innan det tar slut. Att höja priserna och minska försäljningen vore ju väldigt otaktiskt.

Min poäng är att det är omöjligt för konsumenter att veta vem som är boven i den här prissättningen. Eftersom jag jobbar med distribution så skulle det förvåna mig oerhört om inte tillverkaren har något finger med i detta spel.
Det är också märkligt att vissa svenska ÅF kan sälja MK bundle för 6800:- och vissa tar 7490:-

Dom som har lägre än 7490 hade ju ännu lägre från början, tror det började på 6100 först och höjdes flera gånger, förmodligen gråimport.

Vilket är ett påslag på ca 500kr från vanliga EU priset, vilket är mer rimligt. Eller max vad jag skulle acceptera utan att överväga importera själv iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Med tanke på Bergsala förnyade avtal förra året är det snart dags igen.

https://www.placera.se/telegram/bergsala-forlanger-distributi...

Sedär. Vilken mardröm för en distributör att ha 2-åriga avtal. Undrar hur de tänker kring lager, marknadsföring osv 🤔

Känns ju som Nintendo borde starta en egen organisation i Norden.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Amazon.de och amazon.fr har nu åter Switch 2 i lager igen. Amazon.fr lite billigare på 499€ MEN priset blir ändå högre pga de lägger på extra moms/frakt så det slutat på 530€ ändå med frakten. Känns ovärt så bevakar nu enbart Nintendos egna butik som erbjuder fri frakt.

Permalänk
Konsolgrävare

18 Juni 15:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fått hem min Savage Raven Neogrip! Väldigt mycket skönare att köra handhållet nu och den passar utan problem i dockan. Får fortfarande lite ont i tummen vid längre spelande av att hålla A i Mario kart, men försöker sätta händerna så detta undviks. Kan inte jämföra med tidigare modellen då detta är första jag äger.

Första online racet handhållet blev vinst så bra tecken Glad att jag lyckades beställa tidigt för leveranstiden nu är lång.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Fått hem min Savage Raven Neogrip! Väldigt mycket skönare att köra handhållet nu och den passar utan problem i dockan. Får fortfarande lite ont i tummen vid längre spelande av att hålla A i Mario kart, men försöker sätta händerna så detta undviks. Kan inte jämföra med tidigare modellen då detta är första jag äger.

Första online racet handhållet blev vinst så bra tecken Glad att jag lyckades beställa tidigt för leveranstiden nu är lång.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Funkar inte Auto-Accelerate påslaget i onlineläge i MKW?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som mappat A till GL och GR (Pro controller) i Mario Kart för att kunna rotera kameran och skjuta sidledes samtidigt som man kör?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Funkar inte Auto-Accelerate påslaget i onlineläge i MKW?

Mvh,
WKF.

Jo, haft det på lite. Men ibland hamnar man fel i svängarna så vill man stoppa den snabbare. Men den kanske faktiskt stannar direkt när man trycker på broms, får testa lite till!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer typ netflix eller några andra appar till switch? Har ju varit tvärgött på pendlingen om man inte är så sugen på o lira.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Någon som vet om det kommer typ netflix eller några andra appar till switch? Har ju varit tvärgött på pendlingen om man inte är så sugen på o lira.

Vet bara att YouTube jobbar med att få igång sin app. I övrigt inget officiellt, men Netflix fanns ej på Switch 1 så tveksamt. Twitch fanns men blev borttaget, tror Crunchyroll med. I Europa har endast YouTube funnits senaste åren (USA har Hulu också).

Permalänk
Medlem

Nu har jag också monterat och använt amFilm skärmskyddet med monteringsanordningen, superenkelt att sätta dit och tycker det inte påverkade bilden. Det blev lite mer spegling men det är okej för mig, hellre det än sämre bild. Tål fingeravtryck bättre nu också.

Rekommenderar den!
https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Jag vill verkligen tycka om spelet, men har inte fastnat för det. Jag hoppas denna ändrar min uppfattning.

Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Nice! Har spanat in den lite, men då versionen som har ett fodral till. Problemet är bara att man inte hinner få hem den innan semestern från amazon, finns den nån annanstans kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Får den extra vikten switchen att luta bakåt i dockan?

Skrivet av Entash:

Vet bara att YouTube jobbar med att få igång sin app. I övrigt inget officiellt, men Netflix fanns ej på Switch 1 så tveksamt. Twitch fanns men blev borttaget, tror Crunchyroll med. I Europa har endast YouTube funnits senaste åren (USA har Hulu också).

Netflix fanns ju dock på Wii, även 3DS. Kanske blir en återkomst men känns inte som det. De supportar väl bara TV/mobiler/paddor idag utöver webbläsare på pc?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Man sminkar inte en gris. Använd stödet och kör med handkontroller

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man sminkar inte en gris. Använd stödet och kör med handkontroller

Ska man ha grisen i 8 år och spela mycket handhållet tycker jag 290 kr är en rimlig investering Men alla får ha sina preferenser. Kommer spela en del när jag pendlar och sådant och då finns inte alltid bordsyta. Och då måste man fortfarande använda joy-cons som fortfarande är väldigt oergonomiska i sig.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

åh då får man hålla tummarna, man kan ju hoppas det kommer mer appar med tanke på priset och andra liknande enheter..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Hmm, fick precis en Switch2 av en kompis som tog med den från USA. Min första Nintendo produkt sedan 8-bitars.

Jag ska köpa en https://www.webhallen.com/se/product/384565-Nintendo-Switch-2... tänker jag. Dock så verkar det safe att ladda själva Switchen på en vanlig PD laddare.

Något annat att tänka på. Bästa sättet att köpa spel etc etc?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Hmm, fick precis en Switch2 av en kompis som tog med den från USA. Min första Nintendo produkt sedan 8-bitars.

Jag ska köpa en https://www.webhallen.com/se/product/384565-Nintendo-Switch-2... tänker jag. Dock så verkar det safe att ladda själva Switchen på en vanlig PD laddare.

Något annat att tänka på. Bästa sättet att köpa spel etc etc?

Värt att fråga om; Antar att man vill ha en nintedo powerbrick, när man kör med dockan, om nu nintendo har nån specialhantering (likt switch 1) när det kommer powerdelivery docked mode vs handheld mode.

Men jag "antar" att om man bara kör "hendheld" typ i sängen och vill ladda samtidigt, så borde villken usb GAN laddare som helst (med tillräcklig effekt) fungera? dvs det borde inte vara nödvändigt att köra en "nintendo" laddare då väl.

Nån som vet?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Ändrade om gasen till ZR istället för A och får ej ont. Känns mer naturligt då andra racingspel på PS5 och Xbox använder ju just den knappen för gas. Så hoppar jag med A knappen istället. Tycker GR och GL är nice men inte för att gasa. Fick ont i fingret när jag höll ner den ett helt race.