Vilken gammal mjukvara använder du fortfarande till vardags?

Permalänk
Medlem

Jag är en sån där som fortfarande använder Winamp, dels för att den största delen av min musik är mp3, jag lyssnar inte så mycket på ny musik, och jag gillar det enkla utan en massa krusiduller. Dessutom är det tonårsnostalgi för min del, även fast jag aldrig slutat att använda det Jag använder också fortfarande Photoshop CC 2015, det är bara renare och mindre plotter än de nyare versionerna. Naturligtvis kör jag fortfarande Windows 10 också och har inga planer på att uppgradera.

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att en riktigt elak säkerhetsrisk och som aktivt utnyttjades i massiv skala upptäcktes i Winamp ett par år efter att dom slutade uppdatera Winamp.
Och inga uppdateringar för den och troligen en mängd andra har släppts!
Jag är ganska säker på att det var en riktigt allvarlig risk och att winamp/datorer blev hackade på minuter efter att winamp installerats och var nästintill omöjligt att få bort utan omformatering.

Finns ju winamp skins till en hel del andra musik prg som tex foobar2000 och VLC.
Samt en hel del andra som jag ej kommer ihåg namn på.

För min del så kör jag inget direkt äldre främst för att jag dumpat windows gått över till linux.
Enda är spel där jag med 2-3 års mellanrum kör Grand Prix Legends(1998) och Thief 1(1998), Thief gold(1999), Thief 2(2000).
GPL har moddar med olika bilar och hundratals banor, Thief1/G/2 har hundratals kartor/missions att ladda ned.

Sen kan det bli div andra äldre spel då o då.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Photoshop 6.0 från ca 2000 kallt.
Räcker gott för mig

Har nått officepaket från 2010 som fortfarande rullar som räcker för hemmabruk.

Använde också winamp länge men nuförtiden när jag behöver spelare så blir det nog foobar istället.

Har fortfarande kvar gamla installationer från en del äldre utilitys men använder i praktiken dem aldrig längre.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.