Permalänk
Medlem

Fråga sata till tv

Säkert på fel ställe ber om ursäkt för det . Har gamal dator som är ksaa men har 2 sata diskar med filmer musik och foto . Det jag undrar hur kan jag göra för att se det på tv . Går det typ med dockningsstation med ström och sen usb/hdmi till tvn . Jar nånsorts mediaspelare i tvn . Eller vad är annat billigt alternativ . Mvh ingo och tack för alla råd

Permalänk
Medlem

Beroende på TV så har du USB-port på den som kan läsa exempelvis USB-minnen, men även externa diskar går bra. Så nån form av USB-> SATA bör fungera. Enklast är väl om du köper kabinetter till dem, viktiga är att kabinetterna har separat strömmatning.

Förmodar att diskarna är formaterade med NTFS, kolla om din TV stödjer det först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingo2000:

Säkert på fel ställe ber om ursäkt för det . Har gamal dator som är ksaa men har 2 sata diskar med filmer musik och foto . Det jag undrar hur kan jag göra för att se det på tv . Går det typ med dockningsstation med ström och sen usb/hdmi till tvn . Jar nånsorts mediaspelare i tvn . Eller vad är annat billigt alternativ . Mvh ingo och tack för alla råd

OM tv'n kan spela upp filerna går det bra med en docka för hårddiskarna och plugga in dem direkt i tv'n. Om inte behöver man en mediaspelare som kan göra det jobbet mellan dockade hd's och tv

Är det 2.5" eller SSD så behövs ingen extern ström heller (borde inte i alla fall) medan det behövs till 3.5" varianter. Har själv en "billig variant" utan hölje som man bara pluggar in i hårddisken och usb i andra änden till dator/tv.

Edit:
De flesta Samsung och Sony bör stödja NTFS, som inte är äldre än "hedenhös" då ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Min LG C4 stödjer min ssd sata disk via usb. Vill minnas att jag kör ntfs eller fat32 på disken.(?)
Kan rekommendera en med separat strömförsörjning då diskar ibland drar mer än usbporten tillåter.

Fungerar bra för min del.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.