Permalänk
Medlem

Alla dessa streamers som spelar som Gudar i deras Youtubevideos! Men när deras konsol inte är uppkopplad till en Chronus Zen är dom som alla andra 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Fick du vara med på flera labs?

Jag fick bara vara med på en. Men jag tycker det va riktigt bra, med tanke på vilket stadie spelet va i.

Time vill tell....

Permalänk
Medlem

Ser ut som samma typ av kaos som senaste spelet.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Men någon själ här kanske känner någon som arbetar på Dice som kan skicka vidare budskapet? Problematiken ligger i att utvecklaren INTE bestämmer hur roligt spelet får vara utan de som betalar deras löner och för roliga multiplayer-spel innebär att du inte köper andra (multiplayer)spel från samma utgivare vilket gör aktieägarna mycket ledsna på mornarna.

WKF.

Jag har en barndomsvän som jobbar på Dice. Och när jag tog upp hyra server på bf4'a tiden (innan bf4 fick servrar såklart). Då berättade han att det är mer eller mindre en minusaffär, för att hyra alla servrar för Dice va svindyrt. Bf4 fick ju dock privata servrar tillslut. Men jag antar att det än idag handlar om pengar.

Dock så har dom ju betydligt mer back-up den här gången. EA satsar ju brutalt mycket pengar. Men i slutändan kan jag tänka mig att Portal servrar får vara nog åt oss.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Time vill tell....

Det där va en skaplig speltid. Man skulle nästan kunna tro att du gillar det. haha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Kul och se alla streams. Westie, JackFrags, Maxiq, SQUiD G, LoganTheBrawler osv... Men ännu roligare att se Enders GNÄLLA SÖNDER ALLT, han får inte vara med på EA events, inga invites trots att han är riktigt bra spelare. Karma!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Undrar hur heli kommer vara att köra. BF3 var bäst medans BF4 var för begränsande och 2024 kändes något för arkad.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Såg ju överlag ut som ett steg i rätt riktning. Lite överdrivet med taktiska kullerbyttor dock, gillar inte heller att de ska envisas med den där överdrivna reflexen från kikarsikten, begränsa hellre antal prickskyttar om det är problemet. 3D-spotting och killcam är väl också lite trist, men kanske kommer finnas HC-läge där man slipper sådant? Följde inte gameplayet jättenoga, hur är det med friendly fire? Avstängt gissar jag?

Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Spelet har inte ens släppts än och de börjar redan sälja "XP Boost Set", bådar ju inte gott.

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Jag har en barndomsvän som jobbar på Dice. Och när jag tog upp hyra server på bf4'a tiden (innan bf4 fick servrar såklart). Då berättade han att det är mer eller mindre en minusaffär, för att hyra alla servrar för Dice va svindyrt. Bf4 fick ju dock privata servrar tillslut. Men jag antar att det än idag handlar om pengar.

Dock så har dom ju betydligt mer back-up den här gången. EA satsar ju brutalt mycket pengar. Men i slutändan kan jag tänka mig att Portal servrar får vara nog åt oss.

Tjo! Tack så mycket för inblicken i det hela!

Med privatägda communityservrar så syftar jag på liknande i CS 1.5-1.6 när du kunde snurra upp en egen server med egen hård- & mjukvara såväl som internetinfrastruktur vilket andra då kunde ansluta till via HSLW eller via konsolen. Jag kanske minns fel; BF3/BF4 kanske aldrig hade liknande implementering för "egna servrar" utan det var bara hyrservrar som dock kunde skötas 100 % valfritt av hyrtagarna?

Det fina jag minns dock med Webhallens (ej sponsrad!) BF3-servrar var att så fort det dök upp fuskare, griefers eller andra slags "speltroll" så kunde en admin relativt fort gå med, observera den misstänkte och sedan fatta beslut om avstängning vilket då också stängde av samma spelare hos andra servrar som delade samma bannlistor.

Givet att det förekom gråzoner där vissa "för bra spelare" bannlystes och vissa "så dåliga spelare" att de framstod som om de griefade när de egentligen bara var så usla på spelet. Men i det stora hela så var det de bästa minnena jag har av BF2 (samt BF:BC2), BF3 & 4 - privatägda communityservrar som kunde sköta alla vanliga problem med multiplayer-spel istället för att enbart förlita sig på VAC-liknande eller - ännu värre - Kernel-liknande antifusklösningar.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Såg ju överlag ut som ett steg i rätt riktning. Lite överdrivet med taktiska kullerbyttor dock, gillar inte heller att de ska envisas med den där överdrivna reflexen från kikarsikten, begränsa hellre antal prickskyttar om det är problemet. 3D-spotting och killcam är väl också lite trist, men kanske kommer finnas HC-läge där man slipper sådant? Följde inte gameplayet jättenoga, hur är det med friendly fire? Avstängt gissar jag?

Spelet har inte ens släppts än och de börjar redan sälja "XP Boost Set", bådar ju inte gott.

Det har alltid funnits sådana paket, även i pre-order.

Permalänk
Medlem

Med privatägda communityservrar så syftar jag på liknande i CS 1.5-1.6 när du kunde snurra upp en egen server med egen hård- & mjukvara såväl som internetinfrastruktur vilket andra då kunde ansluta till via HSLW eller via konsolen. Jag kanske minns fel; BF3/BF4 kanske aldrig hade liknande implementering för "egna servrar" utan det var bara hyrservrar som dock kunde skötas 100 % valfritt av hyrtagarna?

Det fina jag minns dock med Webhallens (ej sponsrad!) BF3-servrar var att så fort det dök upp fuskare, griefers eller andra slags "speltroll" så kunde en admin relativt fort gå med, observera den misstänkte och sedan fatta beslut om avstängning vilket då också stängde av samma spelare hos andra servrar som delade samma bannlistor.

Givet att det förekom gråzoner där vissa "för bra spelare" bannlystes och vissa "så dåliga spelare" att de framstod som om de griefade när de egentligen bara var så usla på spelet. Men i det stora hela så var det de bästa minnena jag har av BF2 (samt BF:BC2), BF3 & 4 - privatägda communityservrar som kunde sköta alla vanliga problem med multiplayer-spel istället för att enbart förlita sig på VAC-liknande eller - ännu värre - Kernel-liknande antifusklösningar.

Mvh,
WKF.

Det va hyrservrar dom hade. Men man fick admin verktyg att använda sig av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det har alltid funnits sådana paket, även i pre-order.

Ja det kanske är så det varit de senaste 10-15 åren. Jag spelade ju mest BF2 (på tal om community servers eller hyrservrar, upplevde typ aldrig problem med fuskare), så det var väl innan man insett hur lukrativt mikrotransaktioner är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Otroligt att man säger det, men de blir en förhandsbokning! Längtar

Inte en chans. Har nog förbokat de flesta BF förutom hardline och 2(1)42. 2042 var så buggigt när de släpptes.

Så planen är: ingen förbokning, läsa eventuella missär här på forum. Jag har förhoppningar, men de har en tendens att inte kunna återskapa känslan från en trailer. Bf2042 va en fet trailer. BF6 med Limp Bizkit i bakgrunden, jag får gåshud! Men det kan vara pga Limp Bizkit också.

Det ser bra ut, men jag kommer inte förboka!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Ja det kanske är så det varit de senaste 10-15 åren. Jag spelade ju mest BF2 (på tal om community servers eller hyrservrar, upplevde typ aldrig problem med fuskare), så det var väl innan man insett hur lukrativt mikrotransaktioner är.

Pre-order på 2042, och så var där TIER skip med. Tyvärr kommer vi nog aldrig bli av med fuskare, bästa med BF3/4 var ju votekick med mera. Men tyvärr lär det inte kunna användas idag om det är en toxic admin som världshärskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Ser ut som samma typ av kaos som senaste spelet.

Conquest är KAOZ. Klass-systemet ftw. Nä om betan levererar så köper jag spelet. Slut

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Empire State: Columbia Heights <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Inte en chans. Har nog förbokat de flesta BF förutom hardline och 2(1)42. 2042 var så buggigt när de släpptes.

Så planen är: ingen förbokning, läsa eventuella missär här på forum. Jag har förhoppningar, men de har en tendens att inte kunna återskapa känslan från en trailer. Bf2042 va en fet trailer. BF6 med Limp Bizkit i bakgrunden, jag får gåshud! Men det kan vara pga Limp Bizkit också.

Det ser bra ut, men jag kommer inte förboka!

Gött att det är ett fritt val

Har också förhandsbokat alla förutom BF V och 2042. Tyckte trailer för BF 1 och spelet levde upp till det som visades i trailer.

Håller med Limp Bizkit musiken bidrog med en stor faktor till en ball trailer för BF 6, tyckte betan var väldigt rolig så där av blir det en förhandsbokning också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Men förstod jag rätt i att om man vill spela 7-8 aug. Så ska man antingen få kod genom drops på twitch ikväll eller varit med i labs/anmäla sig till labs ikväll?

Jag har fått en kod från twitch, men EA är helt överbelastat just nu. Så har inte kunnat reedemat den.

Jag har ju även varit med i labs, så den där koden kanske är överflödig. Man kanske får ett mail om betan eller om den bara dyker upp i EA appen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förbokar du får du Early Acess till betan (Inget jag gör)
Jag satt en timme i en stream och har fått en kod.
Men som du säger sidan går för sakta.
Får testa imorgon igen.

Det bästa är att jag går på semester nästa vecka på fredag så jag vet vad jag ska göra

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli en förbokning faktiskt. Övertygad om att det kommer strula en massa vid release precis som alla (?) battlefield spel.

Håller tummarna för att datorn ska orka någorlunda inställningar i 3440x1440 men känns vanskligt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Ser ut att kunna bli en förbokning faktiskt. Övertygad om att det kommer strula en massa vid release precis som alla (?) battlefield spel.

Håller tummarna för att datorn ska orka någorlunda inställningar i 3440x1440 men känns vanskligt.

3700x och 3060ti är för rekommenderade inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Förbokar du får du Early Acess till betan (Inget jag gör)
Jag satt en timme i en stream och har fått en kod.
Men som du säger sidan går för sakta.
Får testa imorgon igen.

Det bästa är att jag går på semester nästa vecka på fredag så jag vet vad jag ska göra

Måste man förboka spelet plus få en kod till betan genom drops?

För jag fick en kod, men när jag reedemade den i ea appen, så stod det typ att man va tvungen att äga bas spelet. Men jag kan inte komma ihåg att dom sa det på reveal streamen. Då lät det som att du bara behövde få en kod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Men förstod jag rätt i att om man vill spela 7-8 aug. Så ska man antingen få kod genom drops på twitch ikväll eller varit med i labs/anmäla sig till labs ikväll?

Jag har fått en kod från twitch, men EA är helt överbelastat just nu. Så har inte kunnat reedemat den.

Jag har ju även varit med i labs, så den där koden kanske är överflödig. Man kanske får ett mail om betan eller om den bara dyker upp i EA appen.

Har man varit med i Labs så ska spelet komma upp i EA appen utan att man behöver göra något. Men vad jag förstått så är EA nästa vecka 7-8 sen beta efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

3700x och 3060ti är för rekommenderade inställningar.

Har en 3900X och ett 3080 men rekommenderade inställningarna är ju inte för 1440p ultrawide. Men får väl se under betan hur det går

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Mvh,
WKF.

Du minns rätt! I Battlefield 3 och 4 så finns (fanns?) det ett flertal utvalda spelserverföretag som tillhandahåller alla spelservrar. Vem som helst med en plånbok kan hyra en server hos något av dessa företag och har sedan kontroll över den när det kommer till saker som inställningar, kartrotationer, namn osv. Vissa inställningar styrs av en enkel textfil som applicerades vid start men en hel del går att ändra under körning via RCON-protokollet, och det var också det man använde för att kunna sparka ut folk, samla upp logg från servrar mm. Så man kunde antingen skriva något eget som pratade RCON med servrarna eller så kunde man använda programvara som t ex Procon som andra utvecklat. Så det påminner lite som det var förr i tiden med mycket kontroll av själva spelservern men utan ansvar för drift och aldrig mer åtkomst till servern än textfilerna för konfiguration.

Detta har mer eller mindre långsamt dödats av i senare spelen. I Battlefield 1 tror jag något liknande fanns men i mycket mer begränsad form vad man kunde göra med sin server. I 5:an fanns bara officiella servrar till en början och sedan implementerade man ett väldigt halvdant system där vem som helst kunde spinna upp en temporär server som stängdes ner när sista spelaren lämnar. Och nu har vi monstret 2042 där huvudspelläget är ett lobbysystem likt CoD-spelen. Det finns fortfarande "portal" som ska vara ett alternativ till communityservrar i andra spel men återigen väldigt begränsat i vad du kan göra. Omöjligt att bygga ett community kring ett spel där man exempelvis inte kan bygga gemensamma admin- och banlistor mellan flera servrar.

Och jag håller med dig helt och kommer använda ett exempel för Battlefield V. Spelet är helt överfullt av fuskare och detta är utan att överdriva. Eftersom alla servrar som folk spelar på är officiella finns inga administratörer. Spelet har inte ens en inbyggd funktion för att rapportera folk för fusk utan det går bara att anmäla profilen i Origin där du inte ens kan specificera vilket spel det gäller. Och här dyker frustrationen upp när man inser att det inte finns någonting man kan göra. Byt server och hoppas på att den är fuskfri för några minuter. Med communityservrar enligt modellen vi hade i 3:an och 4:an kunde man i alla fall få dessa folk bannade och rädda upp servern om man spelade på någorlunda seriösa servrar med aktiva administratörer. Men jag är nog också lite vinklad eftersom jag var med och skötte Webhallens Battlefieldservrar och alltid hade kick- och bankommandon tillgängliga om det behövdes.

Saknar att kunna hoppa in på samma server varje dag där man känner igen majoriteten av spelarna. Dvs, få tillbaka lite av den där communitykänslan som fanns när man var yngre och spelade. Idag är allt ersatt av en knapp man klickar för att allt ska ske automagiskt. Kunde lika gärna ersätta alla spelarnamn på servern med slumpade bokstäver och siffror vid det här laget. Sedan måste man också nämna att det finns nackdelar med servrar som kan kontrolleras i stor utsträckning. Det var vanligt med servrar i 3:an och 4:an som missköttes rejält där man blev utsparkad för vad som helst. Och det ju ingen jättebra spelupplevelse det heller.

Också riktigt tråkigt att se att 6:an verkar följa 2042:s fotspår och fortsätter med sitt lobbysystem utan serverbrowser för huvudlägena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Har man varit med i Labs så ska spelet komma upp i EA appen utan att man behöver göra något. Men vad jag förstått så är EA nästa vecka 7-8 sen beta efter det.

Hoppas detta stämmer
Märker väl om betan dyker upp måndag 4 augusti för preload så man kan spela redan den 7 augusti!
Annars får man vänta tills den 9 augusti

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

När jag spelar bfv så lirar jag på BOB egna servrar, har inte stött på några uppenbara fuskare där.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är en alpha.

Det är det inte alls

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det är det inte alls

Det är en BETA, jag har spelat BETAN förra veckan och det som visades upp igår var BETA.
Men där är även PRE-ALPHA och ALPHA klipp på tuben som har åkt ner.