Battlefield 6 får systemkrav inför den öppna betan

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 får systemkrav inför den öppna betan

Du behöver inget monstersystem för att orka med spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om dom ska lyckas skramla ihop dom där 100-miljoner
Spelare dom sagt behöver nog spelet vara väldigt lättdrivet.

Permalänk
Medlem

Kräver TPM och Secure boot påslaget. Förmodar att de kör kernel-anticheat då?

Permalänk
Medlem

Det här ska bli kul! Hoppas det är bättre än 2042. Tycker det är synd att det inte satsade mer på battlefield V, det är ett väldigt kul spel.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kräver TPM och Secure boot påslaget. Förmodar att de kör kernel-anticheat då?

Ja, EA Javelin Anticheat. Hoppas det funkar bra för fuskare är som pesten för MP-spel.

Permalänk
Medlem

Spelet ser fett ut, blir preorder

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Blir inget BFSIX för Linuxgetterna Bähähähää!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Det är lugnt, vi föredrar att spela bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Du behöver inget monstersystem för att orka med spelet.

Läs hela artikeln här

Jättebra!
Det visar att man inte överfokuserat på grafiskt bling-bling.
Hoppas de däremot gjort det på nätkod, vapnes rekyl-spridnings hantering, kart-design med mera.

Manuell korrigering av auto-korrektfel.
Permalänk
Medlem

Jackfrags

Kollade en lång stream från Jackfrags idag och jag måste säga att det ser lovande ut! Ser fram emot detta spel

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Funkar tillochmed på min burk 👉😎👈

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nej, definitivt inte. Får många av oss inom Linux-gemenskapen så är kernel-level anti-cheat något vi aktivt bojkottar och väljer bort. Det är inte synd om oss, vi går inte miste om något, vi har helt enkelt lite högre krav på vilken mjukvara vi använder än gemene man.

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Kollade en lång stream från Jackfrags idag och jag måste säga att det ser lovande ut! Ser fram emot detta spel

Tittar/litar folk fortfarande på det trollet? Minns när han hyllade 2042 till skyarna och spelet var katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja, EA Javelin Anticheat. Hoppas det funkar bra för fuskare är som pesten för MP-spel.

Är det samma anticheat som de kört i 2042, BFV och BF1 så är det garanterat fuskare första veckan efter releasen.. EA är bra på att snacka, men varken FairFight eller deras nuvarande kernel-anticheat funkar bra, enbart aktiva admins på community servrar håller fuskarna borta.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Föredrar Ravic men Jackfrags funkar också.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tittar/litar folk fortfarande på det trollet? Minns när han hyllade 2042 till skyarna och spelet var katastrof.

Jackfrags är det största EA trollet på Youtube. Vad de än gör så är han där och lägger upp en massa clickbait videor. Det sker aldrig något intressant i hans videor heller. Se bara Battlefront 2 videorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ska man få göra reklam på stream måste man suga utveckvecklarnas spene för att få fortsätta o då sitta o ljuga om hur bra produkter är. Skulle aldrig lita på en sponsored streamer.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Är det samma anticheat som de kört i 2042, BFV och BF1 så är det garanterat fuskare första veckan efter releasen.. EA är bra på att snacka, men varken FairFight eller deras nuvarande kernel-anticheat funkar bra, enbart aktiva admins på community servrar håller fuskarna borta.

Det vet jag inte, det var väl ganska nyligen som TPM kravet kom till BF2042.
Håller med att det behövs community servrar. Blir mycket roligare dessutom.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte visa recommended requirements för 2k och 4k gaming i minst 120FPS med lite olika variationer? Low details, medium och high?

Det är alltid något sunkigt skit som ingen kör ändå. 1080p i 60FPS liksom?

Visa signatur

En god och ädel man bör avhålla sig från varje som helst kontakt med arbetslivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Kan dom inte visa recommended requirements för 2k och 4k gaming i minst 120FPS med lite olika variationer? Low details, medium och high?

tror nog 70% av spelarna har dator för just 1080p. Det är worldwide vi snackar om. inte söner tiill programmerare som har råd med RTX 5090.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Finns det någonting i Win11 som inte Win10 har eftersom det är det som är "recommended" ?

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt då kraven ligger inom ramen för både Xbox och PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Jackfrags är det största EA trollet på Youtube. Vad de än gör så är han där och lägger upp en massa clickbait videor. Det sker aldrig något intressant i hans videor heller. Se bara Battlefront 2 videorna.

Jag bryr mig inte, definitvt inte vad ni tycker är ballt och inte ballt här heller.

Jag kollar på gameplay and thats it. Kunde varit vilken streamer som helst men nu råkade hans video komma först i flödet så då blev det hans.

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Kommer nog längre fram, rätta mig om jag har fel men dessa systemkraven är för betan och inte fulla spelet?

Fulla spelet kommer ha Raytracing bland annat och det finns inte i betan

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

BfV gick från laggfritt och spelbart på min 4690K till världens lagg till den nivån att jag fick ge upp att spela när de introducerade sitt nya anticheat för något år sedan.

Å andra sidan var det inte spelbart i praktiken före det heller pga all fuskare. Nån gång räknade jag till 7st på samma gång.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Såg inte ett dugg som har med Battlefield att göra i det klippet tyvvär. Såg bara en gubbe som går runt helt själv, vart är squaden/ Temamledern.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Såg inte ett dugg som har med Battlefield att göra i det klippet tyvvär. Såg bara en gubbe som går runt helt själv, vart är squaden/ Temamledern.

Exakt! han testade mekaniken!

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Kommer nog längre fram, rätta mig om jag har fel men dessa systemkraven är för betan och inte fulla spelet?

Fulla spelet kommer ha Raytracing bland annat och det finns inte i betan

Aha ok, nice!

Visa signatur

En god och ädel man bör avhålla sig från varje som helst kontakt med arbetslivet.

Permalänk
Medlem

BF6 funkar fint på ni gamla burk i både alpha och beta.
i5 12600K och RTX 3080 Strix, 1440p ligger över 120 fps.
Lirar i medium, RTX off och annat skrafs. DLSS på kvalitet.

Permalänk
Medlem

Bra! ungefär liknande krav som med 2042, detta kommer också innebära att flera människor med higher tier potatis dator kommer kunna lira BR mode som kommer vara f2p = större player count!
Alla har inte en 4090 eller 5070ti liksom, majoriteten kör ju 3060 just nu så har man för höga specs på ett spel kan inte alla köpa det, vilket innebär att försäljning i helhet går ner massivt.

själv sitter ja på ett gäng 3000 serie rtx grafikkort hemma, man vill ju inte att hårdvaran alltför snabbt ska bli utdaterat. Bra gjort Dice!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME