Permalänk
Medlem

Ny video från mina favoritnunnor i Dogma, låten är en ganska klassisk ballad. Rent visuellt kanske det inte riktigt hänger ihop med låten... innan man tänker på att hela deras "image" bygger på att vara fri från Katolicismen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ny video från mitt nya favoritband

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Var på Bulgasal Metal Festival förra helgen, ett faktiskt bra arrangemang, utomhus nere vid mälarens strand. Väldigt gemytligt och intimt, verkade dock som att det kanske var lite för lite folk för att det skall bli ett år 3? Men hoppas verkligen på det.

BloodBath var en otrolig besvikelse, men skönt att Dark Funeral kom och visade var skåpet skall stå!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ny video från Primal Fear. Kort och gott, det låter som Primal Fear. Det låter bra, men inget som sticker ut.

Permalänk
Rekordmedlem

How It's Done (K-pop, Lauren Babic style)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Var på Bulgasal Metal Festival förra helgen, ett faktiskt bra arrangemang, utomhus nere vid mälarens strand. Väldigt gemytligt och intimt, verkade dock som att det kanske var lite för lite folk för att det skall bli ett år 3? Men hoppas verkligen på det.

BloodBath var en otrolig besvikelse, men skönt att Dark Funeral kom och visade var skåpet skall stå!

<Uppladdad bildlänk>

Trevlig line-up, men har aldrig hört talas om festivalen i sig. Ingen vidare marknadsföring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seftec:

Trevlig line-up, men har aldrig hört talas om festivalen i sig. Ingen vidare marknadsföring?

Dom kör sitt skit på deras instagram med sunkiga reels.. men lär nog varit sista året detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

<Uppladdad bildlänk>

Var där jag med och hoppas verkligen på att det blir av nästa år med.
Fastnade totalt för Dead Awaken!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

lite klassiskt ultramangel är aldrig fel.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

drar väl in det här gamla mästerverket med när jag ändå är i farten.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Har på sistone fastnat ordentligt för Bill McClintocks härliga mash ups av soul och metal. Älskar den Youtubekanalen eftersom snubben har ett fantastiskt öra och kreativitet för att få det att fungera.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fick upp ögonen/öronen för Orbit Culture när dom var förband till Meshuggah, riktigt bra.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixon:

Fick upp ögonen/öronen för Orbit Culture när dom var förband till Meshuggah, riktigt bra.

Kul, tydligen är de inga nykomlingar heller då de funnits sedan 2013, svenskar dessutom. Har dock bara känt till dem själv sedan ibörjan av i år🙈
Faen va vi svenskar är bra ibland🤘

Permalänk

Jobbar för fullt för att spara ihop pengar till nästa skivinspelning. Ni får gärna lyssna på första plattan sålänge!

www.legbah.com

https://www.youtube.com/watch?v=RtbkCexXhrQ&ab_channel=LegbahOfficial

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk

Tycker all ny metal låter som skit som ni länkat ovan hehe bara skriker nu för tiden. Här kommer en gammal klassiker, mörkt melodiskt och bra.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Rob Zombie - Dragula

Evanescence - Bring me to life

Power rangers - Main theme

Twisted metal 1 - Theme

Europe - Final countdown

Pokemon - Gotta catch'em all

CnC Red alert - Hell march

Survivor - Eye of the tiger

Baibang - Rock it

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Tycker all ny metal låter som skit som ni länkat ovan hehe bara skriker nu för tiden. Här kommer en gammal klassiker, mörkt melodiskt och bra.

Därför länkar du en instrumental? "Skrik" aka growl är bra med melodisk melodi. Bästa kombon är symfoniskt/folk. Sen vet jag inte vad "ny" eller "gammal klassiker" innebär för dig när låten du länkar är från 2006. Inte så gammalt. Finns otroligt mycket growl från 90-talet och framåt. Jag lyssnar på massvis av growl från sent 90-tal, början av 00.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrBärsärk:

Jobbar för fullt för att spara ihop pengar till nästa skivinspelning. Ni får gärna lyssna på första plattan sålänge!

www.legbah.com

https://www.youtube.com/watch?v=RtbkCexXhrQ&ab_channel=LegbahOfficial

Absolut inget negativt, men får jag gissa att Dissection är en stor influens? Speciellt Maha Kali ^^
Självklart önskas det lycka till med samlandet!

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Absolut inget negativt, men får jag gissa att Dissection är en stor influens? Speciellt Maha Kali ^^
Självklart önskas det lycka till med samlandet!

Dissection kan ju vara ett av mina favoritband, så du har helt rätt där. Dock inte Maha Kali, tycker nog att det är en av de tråkigaste låtarna de gjort. Men finns ju andra i bandet som gillar den skarpt... xD

Tack!

Permalänk
Skrivet av oobum:

<Uppladdad bildlänk>

Fy fan, tappade Bloodbath helt när de tog in Nick Holmes på sång. Jävla kraxande.

Permalänk
Rekordmedlem

Från Dileva till en ny metallballad med Lord of the lost och Within temptation.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.youtube.com/watch?v=Y3i7Pe_LCEU&list=RDY3i7Pe_LCE...

Smaken är ju som baken (håller verkligen inte med om att all ny metal låter som skit). Men jag vet inte om jag håller med om att allt som postats här är skrik/growls. Mycket av det är det, på grund av att olika former av "extrem" metal är trendigt just nu. Det släpps betydligt mer bra/kvalitativ "extrem" metal just nu, av både äldre och nya band, än det gör av lite "snällare" metal. Så det är inte så konstigt att det blir mycket av den varan här. Själv gillar jag både "extrem" metal och "snällare" metal.

Har du kollat in Shylmagoghnar? Om du gillar mörkt melodiskt så kanske det kan vara nåt, han har även några låtar som är instrumentella, dom med sång är i growl stil dock.

Skrivet av lossah:

Därför länkar du en instrumental? "Skrik" aka growl är bra med melodisk melodi. Bästa kombon är symfoniskt/folk. Sen vet jag inte vad "ny" eller "gammal klassiker" innebär för dig när låten du länkar är från 2006. Inte så gammalt. Finns otroligt mycket growl från 90-talet och framåt. Jag lyssnar på massvis av growl från sent 90-tal, början av 00.

Hehe! Nu fick du mig att känna mig gammal. Jag tänker typ samma sak om en låt som är från 2006 (19 år gammal), att den inte känns så gammal.

Permalänk
Medlem

Sen på bollen här, men har ramlat över en del go musik jag gärna delar med mig av, bara kvinnor på sång såklart. Inte stenhårt, men likväl trevligt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seftec:

Njae, man ser dem väl om man följer dem på Sociala Medier. Tex i sthlm är det bara jag som har satt upp posters. För jag har inte sett några andra än de jag har satt upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sunday at 9 en Måndag.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrBärsärk:

Fy fan, tappade Bloodbath helt när de tog in Nick Holmes på sång. Jävla kraxande.

Ja nej jag blev fruktansvärt besviken, sjöng fel o hade sig. Vi gav upp efter halva

Visa signatur