Permalänk

Skandal att man ska behöva gå in i BIOS och ändra en massa saker för att kunna testa spelet. Får fortfarande inte igång det även fast secured boot är "enabled".

Bojkott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Skandal att man ska behöva gå in i BIOS och ändra en massa saker för att kunna testa spelet. Får fortfarande inte igång det även fast secured boot är "enabled".

Bojkott.

Skandal att du inte ens har secure boot på isåfall..
Hur svårt ska det vara? Dom länkar ju även en guide från felmeddelandet där det står hur du ska göra.
https://help.ea.com/en/articles/technical-issues/secure-boot/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Bojkott.

Testa att byta OS Type till Windows UEFI. Fungerade för mig och andra.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Menade hyra servrar, som i tex bf4… vill tex ha 32p servrar, sniperlimits etc

Tror inte man gått ut med så mycket information om hur Portal kommer fungera i 6:an men ser man till hur det fungerar i 2042 så låter det som att det är något du kommer skapa där. Saker som vad det kommer kosta, om servern är uppe utan att du är inne på den, vad du kan modifiera för inställningar, hur många servrar man kan skapa på samma konto osv vet nog bara EA/DICE än så länge. Men med största sannolikhet är det mer begränsat än gamla spelen. Du kommer inte kunna hyra en server av ett separat företag som du har full konfigurationsmöjlighet över. Huvudläget kommer fortfarande vara lobbysystemet inspirerat av konsolspel där servrarna stängs ner efter varje karta och du blir utkastad till huvudmenyn igen.

Permalänk
Skrivet av AlxMedia:

Testa att byta OS Type till Windows UEFI. Fungerade för mig och andra.

Får inte upp det alternativet tyvärr, men har checkat i msinfo och där står det att bios mode är UEFI.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att göra detta (aktivera Secure Boot, vilket jag faktiskt trodde jag hade aktiverat men men) för att det skulle starta för mig men det var inga problem att få igång det efter en vända in i Bios.

Jag och Squad e redo för helgen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Bojkott.

Vem har inte Secure Boot på 2025?

Bojkott av din teknikkunskap

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Vet man inte hur man får igång secure boot. Då är det en googling bort. Inte så att man måste hacka fbi för att få det att funka.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Bojkott.

Har du gigabyte moderkort? Disable Secureboot, sen in i bios igen, då har du fått fler alternativ. Fick göra så själv igår.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Vad tror ni kommer hända när BF6 anticheat med kernel access utnyttjas av kriminella som då har root access på miljontals datorer? Kommer ansvar utkrävas?

Blev sugen på BF häromdagen. Körde igång BF1 som har deras andra anticheat(?) - Bokstavligt talat första matchen jag joinade hade 3 fuskare i motståndarlaget.

En med invisible+speed+aimhack. En som oneshotta andra plan med sitt plan. En som var odödlig i en tank.

Ett problem med privata servrar är också att Admins kommer alltid få powertrips. Detta är oundvikligt. Admin som blir ägd? Admins lag förlorar? Resettar matchen. Kickar/bannar spelare. Detta hände mig i skrivande stund.

För att få bort bottar & fuskare behövs online identifiering likt vad Kina kör.

Lite sidetrack från topic, men med det sagt så hade det varit på sin plats med tex BankID på iallafall "vuxenspel", i det här fallet Battlefield som är 15-16+ åldersgräns?

Har personligen ingenting emot att identifiera mig mot spel på detta viset. Sålänge man inte kräver att man ska visa sitt riktiga namn ingame.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag har early access den 7:e eftersom jag var reggad i Battlefield Labs (men testade aldrig spelet då hehe). Men hur gör jag för att förbereda mig med install osv redan nu, speciellt om jag vill spela via Steam? Jag ska ha early access på min mail adress, och det är samma email som jag har på Steam.

Jag hörde att BF6 kommer att använda sig av sitt Steam-namn in-game, dvs det är inte ett fast namn som inte går att ändra som jag har för mig många tidigare BF-spel var. Eller så har jag drömt det, lmao.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har early access den 7:e eftersom jag var reggad i Battlefield Labs (men testade aldrig spelet då hehe). Men hur gör jag för att förbereda mig med install osv redan nu, speciellt om jag vill spela via Steam? Jag ska ha early access på min mail adress, och det är samma email som jag har på Steam.

Jag hörde att BF6 kommer att använda sig av sitt Steam-namn in-game, dvs det är inte ett fast namn som inte går att ändra som jag har för mig många tidigare BF-spel var. Eller så har jag drömt det, lmao.

Ladda ner öppen beta för battlefield 6 på steam. Du hittar det på butikssidan för BF6.

När du sen startar får du logga in på ditt EA-konto så är allt fixat

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som har ett logitech tangentbord med rgb?
När jag startar betan så slocknar alla tangenter och det går inte att få igång hur jag än gör i ghub

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Blev sugen på BF häromdagen. Körde igång BF1 som har deras andra anticheat(?) - Bokstavligt talat första matchen jag joinade hade 3 fuskare i motståndarlaget.

En med invisible+speed+aimhack. En som oneshotta andra plan med sitt plan. En som var odödlig i en tank.

Ett problem med privata servrar är också att Admins kommer alltid få powertrips. Detta är oundvikligt. Admin som blir ägd? Admins lag förlorar? Resettar matchen. Kickar/bannar spelare. Detta hände mig i skrivande stund.

För att få bort bottar & fuskare behövs online identifiering likt vad Kina kör.

Lite sidetrack från topic, men med det sagt så hade det varit på sin plats med tex BankID på iallafall "vuxenspel", i det här fallet Battlefield som är 15-16+ åldersgräns?

Har personligen ingenting emot att identifiera mig mot spel på detta viset. Sålänge man inte kräver att man ska visa sitt riktiga namn ingame.

Tycker också BankID eller likande hade varit ett alternativ att pröva. Sen måste straffen för fusk vara avskräckande på riktigt så det behövs hård lagstiftning. Att kända streamers tillåts fuska är också ett hån mot alla vanliga spelare.

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ladda ner öppen beta för battlefield 6 på steam. Du hittar det på butikssidan för BF6.

När du sen startar får du logga in på ditt EA-konto så är allt fixat

Simple enough, tack så mycket för hjälpen!

Det uppskattas verkligen (och det märks verkligen att man börjar bli gammal när man måste fråga om sådana här simpla straight forward saker haha ).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABC80:

Tycker också BankID eller likande hade varit ett alternativ att pröva. Sen måste straffen för fusk vara avskräckande på riktigt så det behövs hård lagstiftning. Att kända streamers tillåts fuska är också ett hån mot alla vanliga spelare.

Menar du att våran regering ska sätta sig och lagstifta och hitta på lämpliga straff om nån idiot fuskar i ett online-spel?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Menar du att våran regering ska sätta sig och lagstifta och hitta på lämpliga straff om nån idiot fuskar i ett online-spel?

Ja självklart. Som med fusk i exempelvis fotboll.

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Någon som har ett logitech tangentbord med rgb?
När jag startar betan så slocknar alla tangenter och det går inte att få igång hur jag än gör i ghub

Jag har ett G815, hade inga problem med belysningen när jag rotade runt bland inställningarna i betan. G-hub påslaget i bakgrunden som vanligt.

Permalänk
Medlem

Jag har varit reggad på Labs men inte fått någon kod, finns det andra sätt att spela den 7de eller måste man surt vänta till helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Jag har varit reggad på Labs men inte fått någon kod, finns det andra sätt att spela den 7de eller måste man surt vänta till helgen

Du får ingen kod...
Det ska finnas i antingen steam eller EA-appen om du nu varit reggad rätt. Sök på Battlefield 6 open beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Du får ingen kod...
Det ska finnas i antingen steam eller EA-appen om du nu varit reggad rätt. Sök på Battlefield 6 open beta

Jag kan ladda ner Betan som alla andra men har inget extra som visar att jag har early acess tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Jag kan ladda ner Betan som alla andra men har inget extra som visar att jag har early acess tyvärr

Har du inte fått något mail av EA? Vad du med och körde BF Labs testerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har fått samma mail som dig. 2 dagar tidigare, alltså den 7/8.
Laddade ner betan via steam, men har inte samma mail där, så där funkar det ju inte.
EDIT: Såg nu att jag visst har samma mail reggad på steam. Varför står det när jag launchar spelet "Welcome back 9th August"?
Nu laddar jag ner betan via EA. Hur kan jag se att det kommer att funka den 7/8? Står det?

Tolkade det som att folk redan har access nu och kan spela? Hur??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Laddade ner betan via steam, men har inte samma mail där, så där funkar det ju inte.
EDIT: Såg nu att jag visst har samma mail reggad på steam. Varför står det när jag launchar spelet "Welcome back 9th August"?
Nu laddar jag ner betan via EA. Hur kan jag se att det kommer att funka den 7/8? Står det?

Nej ingen vanlig har access nu så sitt ner i båten och ta det lugnt.. du kan tanka hem skiten nu och får spela den 7 som det står i mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Det är inte mail som styr. Du måste inloggad på EA länka ihop ditt EA-konto med ditt Steam-konto, men det kanske du redan har gjort?

Permalänk
Medlem

Hur många Gb är betan?

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Hur många Gb är betan?

Mappen är 39,3 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

<Uppladdad bildlänk>

Har inte fått något sådant, får väl surt vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdtranZ:

Har inte fått något sådant, får väl surt vänta

För alla som inte orkar vänta eller vet om dom varit med i BF Labs I rätt tid. Här kommer en beskrivning som ni kan göra som visar om ni har tillgång till EA eller om ni måste vänta 2dagar för Betan.

Spelet dyker upp i EA appen under Battlefield 6 open beta och finns i Steam under Battlefield 6.
Ni måste ha länkade konton för att kunna spela på Steam.
https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/HWtz4FY3FE

Permalänk
Medlem

Finns en ny uppdatering på 6.8 GB på Steam nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S