sätta upp kombo nätverksuttag/usb A
halloj
Har borrat hål i gipsvägg hemma och dragit USB och ethernet i två separata kablar från dator-rum till TV rum.
Första gången jag gör något sånt o min praktiska kunskap om komponenter är i princip noll men för o snygga till vill jag sätta upp ett uttag i varje sida med dubbelriktad USB-A Hona/Hona och dubbelriktad ethernet hona/hona som jag förbinder med kort kabel o gömmer i utrymmet mellan gips-skivorna i väggen. har ingen aning om vad det jag letar efter heter eller vad man ens söker på för att kombinera USB och ethernet.
Vad jag sett i server rum på jobbet under åren(i förbifarten, jag jobbar ej med sånt) så finns det ju iaf såna där små mini moduler för ethernet som man kan trycka in i racken/panelerna där. jag vill dock inte ha ett rack/panel/switch utan ett vanlig uttag/kopplingsdosa där liknande moduler passar och då alltså även USB-A
Söker då efter följande produkter:
1. utanpåliggande uttag/kopplingsdosa (helst ett förborrat hål i bak i mitten). vanlig storlek på dosa, runt 80x80 eller 100x100mm brukar de väl vara.
2. ett täcklock till kopplingsdosa med håltagningar där jag kan stoppa in två moduler. En styck ethernet hona/hona och en styck USB-A HONA/HONA. modulerna skall vara dubbelriktade åt varje håll. ingångar i botten är ju att föredra men då måste man väl köpa en dosa som har detta och ett stängt lock gissar jag?.
är inte jätte sugen på att kontaktera nätverkskabel själv och slipper helst sådant pill, så vill ha så mycket plug n play som det bara går. blir det inte optimalt med denna lösning? ok då får jag väl ändra i framtiden.
bonusfråga: är det värt o köra HDMI ist för steamlink mellan dator och apple TV? tycker det funkar ok i dagsläget men FOMO är ju ett problem som kommer upp ibland va finns det modul-uttag för 3 stycken isf? ethernet, USB-A, HDMI. får allt inte plats i en dosa kan jag ju sätta upp en separat dosa med enbart HDMI längre fram tänker jag.
hoppas det framgår vad jag söker efter!
Tacksam för svar