Spotify höjer priset i Sverige

Permalänk
Medlem

Testade Spotify (efter att ha lämnat när de införde reklam/betalning) när JRE verkade vara exklusiv där men det kändes inte riktigt bra. Tycker youtube förstår min musiksmak bättre och rekommenderar bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Man köper en 12 månaders key på valfri key site (se till att det är en key och inte Account bara).

Den fyller man i den här
https://account.deezer.com/sv/gift/

Priset varierar hela tiden , ser att de idag ligger på 6-700 för 12 månader.

Kan du länka eller ge ett exempel på en "key site"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Om inte Apple Music och/eller Tidal följer efter så blir det nog ett byte. (Apple Music och Tidal, 189kr för familj)

Hatar allt skräp som finns i Spotify-apparna. Podcasts, tiktok-liknande reels osv. Men Spotify Connect är oslagbart.

Hade det inte varit för barnen och deras mer breda lyssnande så hade det lätt lönat sig för mig att köpa skivor istället.

Edit: äh, enough is enough.
<Uppladdad bildlänk>

Tiktok-liknande reels? Vardå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchb1:

1. Googla "spotify gift card"
2. Observera resultat
3. Filtrera resultat och välj en site som verkar okej, betala alltid med icke-bank kopplade eller engångskort, för att undvika bedrägeri.

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis. 19 år nu! (2025, ett år kvar till det kunnat handla på systemet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchb1:

https://www.eneba.com/sv/deezer-premium-deezer-premium-12-mon...

Permalänk
Medlem

Jag tänker aktivera mitt abonnemang bara för att sedan säga upp det! Spotify måste få veta vem de bråkar med, och det med basta.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Kör alltid Deezer, brukar köpa 1 år åt gången för runt 400kr, överkomligt.

Samma här. Men inte för 400kr per år tyvärr. 99 tror jag så ändå billigare än Spotify.
Men tycker ändå att det funkar. Avskyr alla funktioner Spotify inför stup i kvarten utan att jag vill att dom inför funktionen.
Låt mig bara spela mina låtar och länka mina egna bilder till mina album. Tack.

Permalänk
Skribent

Priset skulle kunna dubblas och jag kommer mest troligen fortsätta betala både för YT Premium och Spotify. Det säger jag inte för att jag vill betala de pengarna, utan för att jag får helt enkelt ut så pass mycket mervärde ur dessa tjänster att jag hellre säger upp annat – eller skippar den där pizzan.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Amerikaner slipper undan, men för de flesta andra blir den svenska musiktjänsten dyrare.

Läs hela artikeln här

support@spotify.com

Där har vi den, bara att maila till dem och klaga på prishöjningarna.

Nu kör vi 🤣

Visa signatur

iNTEL i9-9900K@5,1GHz - RTX 3070 - 32Gb 3Ghz DDR4

Permalänk
Medlem

avslutade mitt premium spotify idag men tydligen göras det bara om till free version efter några dagar.

Nåja nu är det dags att gräva en del on deezer och se vad jag kan få ut av dom.

Permalänk

Ett svenskt företag men det är US and A som inte får en höjning

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

De betalar redan 11.99USD dessutom är marknaden mycket större där.

Permalänk

Om nu Sverige är en droppe i den globala världen skulle väl Mr Ek föreslå att Sverige får minus 1 dollar mot US and A. Bara för att reta Mr Trumpen.

Permalänk

44 procent är betalade av Spotify abonnemang resten är reklam-abonnemang globalt. Enligt Hifi-klubben.

Permalänk

Bytte från Spotify till Tidal för några veckor sedan. Så nu sparar jag hela 10kr/månad!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tack.

Hur ska man formulera ett Google-sök när man söker efter dessa siter gällande Deezer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchb1:

Tack.

Hur ska man formulera ett Google-sök när man söker efter dessa siter gällande Deezer?

Använd helt enkelt den här sidan: allkeyshop

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV