Ska köpa en ny TV i storleken 75”. Min budget är runt 10 så vi pratar förstås lite enklare modeller. Elgiganten säljer just nu en TCL QLED810, tror det är samma som C655 PRO med lite enklare FALD (128 zoner). Mycket TV för pengarna?
Jag har en billig äldre 70-tummare från Samsung idag så jag är inte så kräsen. Byter mest för att jag har fått konstiga linjer i TVn. Jag spelar en del XBOX, har en series X, men ser mest på serier. 13000 är absolut max vad jag kan betala men helst mindre.
Men är det som natt och dag mellan dessa två? Skiljer ändå 4000 kronor och jag är som sagt inte så kräsen. Men mer svärta är ju trevligt, jag har en ganska grådassig svärta idag.
Men är det som natt och dag mellan dessa två? Skiljer ändå 4000 kronor och jag är som sagt inte så kräsen. Men mer svärta är ju trevligt, jag har en ganska grådassig svärta idag.
MQLED85 är den objektivt bättre TV:n på egentliga alla punkter. Vad som sedan är natt eller dag, eller hur stor betydelse detta har beror på vem som ställer frågan. För några är skillnaden en dealbreaker och andra hade inte ens märkt skillnad på de två. Endast du kan avgöra hur stor skillnaden blir för just dig. Fast få du utgår från enklare/sämre TV kan alltså båda vara tillräckligt stor förbättring. Men bara du kan avgöra om så är fallet.
Nu har jag bestämt mig för att köra på MQLED85, kan vara kul att ha lite bättre grejer för en gångs skull. Jag brukar alltid köpa det billigaste annars. Den har snyggare fot dessutom.
Ska bli spännande att se skillnaden. Jag har haft en trasig tv med ränder genom hela bilden i snart ett år så vilken TV som helst lär ju bli ett lyft! 😅