Permalänk
Medlem

Har 120+ fps med Ultra Settings i 1440p så prestandan är bra. Grafiken är dock ganska grötig får jag säga.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

om man inte är sugen att titta på twitch i evigheter kan man köpa en ea key hos kinguin för typ 1 euro
https://www.kinguin.net/en/category/371770/battlefield-6-earl...

eller kolla mydealz : https://www.mydealz.de/deals/battlefield-6-early-beta-access-...

känns RIKTIG bra f.ö.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Har 120+ fps med Ultra Settings i 1440p så prestandan är bra. Grafiken är dock ganska grötig får jag säga.

Håller med att det ser rätt grötigt ut. DLAA istället för TAA hjälpte en del men fick ändå lägga lite skärpa för att kunna se fienderna bra. Man vänjer sig dock, nu efter 2H tycker jag inte det är ett problem längre. Prestandan är som du skrev väldigt bra. Bättre än 2042.

Överlag tycker jag spelet är bra av det jag spelat hittils. Det är roligt _men_ det känns mer som en hybrid av BF/COD jämfört med t.ex. BF3/4. Tror det är för att TTK är kort och rörelserna snabbare. Även animationerna känns speedade jämfört med äldre BF.

Permalänk
Medlem

Stabilaste betan någonsin måste jag säga.
Grafiken kan jag inte hurra över dock, hade önskat ett lyft lyft från 2042.

Permalänk
Medlem

Gud vad man ser alla med kikarsikte bra, lyser som solar över kartan.

Spelet flyter på bra, fick runt 80-100 fps direkt med default autoinställningar, men jag klarar inte av headbob. Det var samma sak i det senaste BF-spelet jag testade, minns inte om det var 5 eller 2142. Jag har stängt av/sänkt alla inställningar som har med kameraskakningar att göra men det hjälper tyvärr inte. Nu var jag inte supertaggad på spelet ändå, men lite tråkigt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Första gången jag testar ett fps spel på Xbox series x med mus och tangentbord och jag blev väldigt förvånad över hur bra det fungerar.

Permalänk
Medlem

"Secure boot is not enabled"

Jaha suck då får man orka pilla med det vid tillfälle.

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Vad är det för kö ni pratar om?
Bara gå in spela.

De har verkligen fått till det från alphan men det är något med gameplayen som känns off, konstigt.
Fort man siktar och skjuter så känns det helt fel på något sätt.

Är det inte "blom" effekten när du skjuter auto som du känner av?
Skiljer sig en del från Cods laserstrålar

Permalänk

Har ett RTX 3070ti 8GB men verkar vara låst runt 50-60 fps oavsett vad jag ändrar? Har laddat ner drivrutinerna osv.

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem

Fler som får detta kring DirectX och vet lösning?
https://imgur.com/a/mvEdAvp

Alla drivers är installerade samt ominstallation. Känns som att ena matchen går det fint och nästa så dyker denna upp konstant.
Kör FE5080, 9800x3d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

"Secure boot is not enabled"

Jaha suck då får man orka pilla med det vid tillfälle.

du måste gå in på bios och enabla secure boot på moderkortet .. sjukt störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbzow:

Fler som får detta kring DirectX och vet lösning?
https://imgur.com/a/mvEdAvp

Alla drivers är installerade samt ominstallation. Känns som att ena matchen går det fint och nästa så dyker denna upp konstant.
Kör FE5080, 9800x3d

har samma setup som dig och har inte fått några error eller krash. du har möjligen inte klockat grafikkortet och kanske ska testa default annars?

Permalänk
Medlem

En match avklarad och tycker det är jävligt kul, ljusår bättre än 2042 men sämre än 3/4/BC2. Får se om man plockar upp det 10 oktober men det lutar åt det, det finns ju inte så många andra roliga MP FPS nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle få vänta i evigheter efter man läst om alla kö men det var typ 1500 personer framför mig och gick på 1 minut typ.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

De har verkligen fått till det från alphan men det är något med gameplayen som känns off, konstigt.

har gptat lite och ändrar lite inställningar så nu känns det rätt bra faktiskt.

Skrivet av Inter_1908:

Är det inte "blom" effekten när du skjuter auto som du känner av?
Skiljer sig en del från Cods laserstrålar

var något med aim och något mer
oklart, ändrade en del grejer samtidigt så vet inte exakt vilket av det var.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Blir bara bortkopplad hela tiden. Unknown error.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modda1337:

Har ett RTX 3070ti 8GB men verkar vara låst runt 50-60 fps oavsett vad jag ändrar? Har laddat ner drivrutinerna osv.

Cpu bundet antagligen. Vilken cpu har du?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Blir bara bortkopplad hela tiden. Unknown error.

se till att du har senaste patchen som kom runt 11.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk

Första intrycket är ganska "meh". Det känns överlag bättre än 2042 vilket förvisso är en ganska låg ribba att ta sig över. Gunplay och rörelse känns bättre i jämförelse. Spelet skriker precis som 2042 konsolspel med lobbysystemet som kastar ut dig efter varje match, auto-matchmaking och sina kontrollanpassade menyer. City-kartan med ökentema kändes okej, övriga kartor imponerande inte lika mycket. Både jag och min vän har väldigt svårt att höra andra spelare och upplever också en hel del "spökljud" där det låter som det är folk i närheten. Inte spelat tillräckligt för att ha någon mer specifik åsikt om vapen och systemet för att anpassa dessa.

Vill också vara tydlig med att min upplevelse automatiskt känns lite sämre då min dator är av det äldre slaget. Får "bara" ut 70-90 FPS i 1080p på lägsta inställningar där det dyker ännu mer om det händer mycket på samma plats.

Så sammanfattat så känns spelet närmare 2042 än BF3/BF4/BFV. Kommer säkert spendera några timmar till i betan men det är inget spel som jag kommer gå runt och tänka på.

Permalänk
Medlem

Ligger runt 130FPS med ultra i 1440P, jag tycker inte det är grötig grafik utan jag ser allt väldigt bra Så här långt är jag stormnöjd med BF6 och förutom att jag tappade kontakten med servern mu så har jag inte stött på några buggar. Jag gillade aldrig 2042 och detta spelet är inte ett 2042
Lite kul för jag visste inte ens om att jag var early access så jag skulle bara in och titta en sak och visade sig att jag var redo för att spela, detta var ett par timmar sen hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nån annan med typ 5K pers före en i kön ...

Permalänk
Medlem

Nu vart det låst för mig,gamemodsen, trots jag har early access, funkade för en halvtimme sen 😅

Permalänk
Medlem

Kom förbi kön men kopplar bort när den gör en searching... varför, hur kopplar jag upp mig till en match??

EDIT: Unknown error får jag som felmeddelande... jaha det var ju lyckat.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nu vart det låst för mig,gamemodsen, trots jag har early access, funkade för en halvtimme sen 😅

Samma här, lirat ett par timmar tidigare idag. Nu tycker den att jag inte har Early Access längre.

Hoppade igång igen efter att ha startat om typ 8 ggr.

Permalänk

Det finns en tråd på Reddit om EA servers problem. https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/zHAhl3EooS

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Samma här, lirat ett par timmar tidigare idag. Nu tycker den att jag inte har Early Access längre.

Hoppade igång igen efter att ha startat om typ 8 ggr.

Ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad är det för kö ni pratar om?
Bara gå in spela.

Ursäkta?

Drog igång BF för 2 timmar sedan på 1001 kö. Sitter & spelar WoW ovanpå BF medan jag väntar.

För övrigt, kan man se sin köplats någonstans? Stod bara att man skulle få nåt meddelande när de var dags...

EDIT: Det verkar ju som att man trycker nere på training grounds för att spela.....

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Och det finns redan fusk till spelet dag 1 av öppen beta... Det känns tyvärr som att det numera är nästan omöjligt att släppa ett MP-spel som blir fuskfritt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Finns det någon som möjligtvis har en kod övers? Hur är det för er som lirar på ps5, flyter det på bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Och det finns redan fusk till spelet dag 1 av öppen beta... Det känns tyvärr som att det numera är nästan omöjligt att släppa ett MP-spel som blir fuskfritt.

Vars har du läst detta?

Also, efter en match:

Rekylerna behöver ökas dramatiskt "across the board". Alla vapen är som laserpistoler lmao.

Utöver detta; Man visar upp Betan via Streamers på feta "battlefield" kartor, men släpper första betan med mini-maps. Ganska märkligt beslut.

Men ljud & förstörelse är galet bra.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz