Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Nu monterat fermacell skiva på 2 st av ikeas knarrevik hyllor. Modifierat dessa och byggde egna "brickor" till baksidan av fermacell brädan. Kommer fortsätta bygga på fermacell runtom och under för att få maximerad brandsäkerhet även om lifepo4 batterier är väldigt säkra som de är. Alla kan göra en miss eller något oväntat händer. Har suttit på hyllorna med uppdragna ben och jag väger 100 kg så 50 kg(vad 2 st planerade batterier väger) med hjälp av fermacell skiva under bör inte vara ett problem.
Hyllorna är helt nya.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Klockintresset har varit i dvala i ca 15 år men för en månad sen tog jag upp det med en av mina drömklockor, Explorer 2 från 2005

Min första automatiska klocka var en Omega Seamaster från 2002 jag köpte 2011 (den Pierce Brosnan hade i bond-filmerna..) som jag sålde efter bara någon månad. Kände mig inte färdig med den riktigt, så idag fick jag hem en nyare med 2022 årsmod som har en annan look, urverk, material osv och jag är riktigt nöjd so far!

Fick även hem en klockhållare från Polen i valnöt och grönt skinn

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nya AP, 2 st.

Grandstream GWN7660E Bra och billigt, enligt många recensioner.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Ny datormus, Hitscan Hyperlight

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Det som väntar på något gott får vänta jävligt länge. Tog ett tag, men äntligen är den här!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För ett tag sedan så köpte jag nytt ram för jag ville utöka det lite. Men för att komma åt och byta så var jag tvungen att ta bort kylaren, så då passade jag på att byta ut den också.
Sen så var mitt förra tangentbord lite skevt så det blev ett nytt sådant också.
Tyvärr tabbade jag mig när jag satte dit kylaren, först glömde jag ta bort den gamla backplaten så fick ta loss den igen och kylpastan smetades ut lite, sen så glömde jag sätta dit några distanser som man skulle använda om man hade LGA 115x och nu låter fläktarna riktigt mycket, vet dock inte om det beror på kylpastan eller distanserna (små plastbrickor).

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

För ett tag sedan så köpte jag nytt ram för jag ville utöka det lite. Men för att komma åt och byta så var jag tvungen att ta bort kylaren, så då passade jag på att byta ut den också.
Sen så var mitt förra tangentbord lite skevt så det blev ett nytt sådant också.
Tyvärr tabbade jag mig när jag satte dit kylaren, först glömde jag ta bort den gamla backplaten så fick ta loss den igen och kylpastan smetades ut lite, sen så glömde jag sätta dit några distanser som man skulle använda om man hade LGA 115x och nu låter fläktarna riktigt mycket, vet dock inte om det beror på kylpastan eller distanserna (små plastbrickor).

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Finns ju definitivt en risk att du förstört någonting om du tvingat dit kylaren utan distanser.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Finns ju definitivt en risk att du förstört någonting om du tvingat dit kylaren utan distanser.

Inget tvång, kanske bara fått dra åt skruvarna lite mer än vad jag hade behövt med distanser, men ska sätta dit dom någon dag. Men inget jag orkar pilla med idag, och jag har ingen kylpasta kvar hemma heller.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Har rätt länge haft problem med sidor som laddar långsamt, buffring av video och annat som inte kunde härledas till kabel, router, switchar, dns-servrar, drivrutiner eller annat jag kunnat lista ut. Har I225-V på moderkortet som dyker upp lite här och där i diverse problemtrådar, och tester med ett USB-nätverkskort verkade lovande så ett nytt internt fick bli nästa test och det verkar ha fungerat

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450