Permalänk

Mitt bidrag <3

Kan jag bara få tummen ur att byta chassi till ett svart Hyte Y70 med display och sätta Lian Li fläktar istället så är jag färdig Synd bara att "villhöver" inte alltid kan prioriteras :')

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3D
Radeon 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Stökigt som fasen men är en början iallafall! ("nyinflyttad i hus för ca 2 månader sen)

<Uppladdad bildlänk>

Laptophållaren på väggen, har du skrivit ut den själv? Kan du länka vartifrån ?

Och när du får ordning på det i nya huset med ett skrivbord som inte är .. "stökigt" så kommer det vara ett steg närmare nirvana.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Laptophållaren på väggen, har du skrivit ut den själv? Kan du länka vartifrån ?

Och när du får ordning på det i nya huset med ett skrivbord som inte är .. "stökigt" så kommer det vara ett steg närmare nirvana.

Egengjord modell som fortfarande behöver finputsas Men vill du ha den så kan jag självklart dela med mig av den, är dock modell specifik för hp elitebook och tillhörande HP docka.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Datorn utbytt till en M4 Max men annars ser det likadant ut idag. Skaffade en https://www.officelogixshop.com/products/mirra-2-chair-headre... till Mirra 2 stolen också. Huvudstöd är inte helt dumt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Börjat få upp sakerna i mitt kontor från nedanvåningen. Fått kopplat ihop allt (förutom mesh router som är beställd). Fixat till kablar till allt. Nu är det lite el kvar o fixa i rummet samt golv/taklist samt akustikpaneler.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ta många bilder, sup in känslan av rent och prydligt och ett antal grejor som kan räknas på fingrarna. Den återkommer inte,

Ja såvida du inte är på gränsen till pedant eller så

Det är en så skön känsla, den infinner sig ibland när man river ut allt och liasom börjar om, men den blir aldrig exakt samma igen.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk

Där har vi den!

Permalänk
Medlem

Här är mitt. Mycket nöjd med setupen!

EDIT: Flyttade på kablarna lite till höger så att de hamnar bakom lampan och skrivbordet men tänker inte ta en till bild

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Ta många bilder, sup in känslan av rent och prydligt och ett antal grejor som kan räknas på fingrarna. Den återkommer inte,

Ja såvida du inte är på gränsen till pedant eller så

Det är en så skön känsla, den infinner sig ibland när man river ut allt och liasom börjar om, men den blir aldrig exakt samma igen.

Haha! Jag är relativt pedant så bilder är rätt lugnt! Nä nytt är ju nytt, detta kommer ju bli "gammalt" någon gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Garderob gaming på 3,5kvm!

La till bild på kabeldragning.
Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Secret lab skrivbord, med gasarm för 57" samsung skärm.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

<Uppladdad bildlänk>

Hur hanterar du värmen? :S

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

<Uppladdad bildlänk>

Hmm, vid första anblicken så ser man kanske inte så mycket special, förutom att du anpassat efter litet utrymme. Tittar man noggrannare så blir det genast mer intressant.

- Du har burken ovanför, vilket leder till att värmen försvinner snabbare uppåt, har du någon ventil eller så i taket?
- Kabeldragningen från burken ner till skärmar och sånt syns inte. På den vänstra bilden, bakom lurarna, ser man en antydan till en kanal, är det där du har sladdarna? Eller är det bara en skugga? Var är sladdarna då?
- Den lilla skärmen till höger är ett bra komplement utan att det blir trångt.
- Har du sladdhärvan och sånt i plåtskåpet under bordet i det högra hörnet?
- Vad har du i den lilla lådan i bordskanten på höger sida, är den utdragbar ?

Oavsett, trångt men genomtänkt, kanske till och med inte alls trångt utan bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Hur hanterar du värmen? :S

Var också något jag bekymra mig över! men nuförtiden sitter jag här inne å nästan fryser, skaffade en liten tak fläkt från Philips Amigo takfläkt med LED

Skrivet av Homdax:

Hmm, vid första anblicken så ser man kanske inte så mycket special, förutom att du anpassat efter litet utrymme. Tittar man noggrannare så blir det genast mer intressant.

- Du har burken ovanför, vilket leder till att värmen försvinner snabbare uppåt, har du någon ventil eller så i taket?
- Kabeldragningen från burken ner till skärmar och sånt syns inte. På den vänstra bilden, bakom lurarna, ser man en antydan till en kanal, är det där du har sladdarna? Eller är det bara en skugga? Var är sladdarna då?
- Den lilla skärmen till höger är ett bra komplement utan att det blir trångt.
- Har du sladdhärvan och sånt i plåtskåpet under bordet i det högra hörnet?
- Vad har du i den lilla lådan i bordskanten på höger sida, är den utdragbar ?

Oavsett, trångt men genomtänkt, kanske till och med inte alls trångt utan bra.

Ingen ventil ovanför, placera den där just för att det inte skulle bli varmt för "mig" har den inte nere vid benen å har den inte uppe på bordet så jag slipper smaka av värmen från den.

Går en kabel kanal "inne" i själva väggen från skåpet upp tilll burken så därav syns dem inte så ja själva kabelhärvan sitter i lilla skåpet.

Jajjemen! en liten utdragbar låda som jag förvarar diverse prylar i som USB minnen... laddare.. pennor... post it lappar m.m. så det inte ligger på bordet.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Nytt naket 5090 chassi.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Min hörna sedan flytten i våras.

Musmattan är utbytt mot en kebabmusmatta!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Var också något jag bekymra mig över! men nuförtiden sitter jag här inne å nästan fryser, skaffade en liten tak fläkt från Philips Amigo takfläkt med LED

<Uppladdad bildlänk>

Ingen ventil ovanför, placera den där just för att det inte skulle bli varmt för "mig" har den inte nere vid benen å har den inte uppe på bordet så jag slipper smaka av värmen från den.

Går en kabel kanal "inne" i själva väggen från skåpet upp tilll burken så därav syns dem inte så ja själva kabelhärvan sitter i lilla skåpet.

Jajjemen! en liten utdragbar låda som jag förvarar diverse prylar i som USB minnen... laddare.. pennor... post it lappar m.m. så det inte ligger på bordet.

Har ett betydligt större rum än dig med friskluftsventil utifrån samt frånluft i taket (Jobbar som ventilationsentreprenör så ev. lektioner undanbedes). Mitt rum blir ordentligt varmt när mitt 3070 och 5950x får kämpa. Otroligt vad värme det producerar och det gör att en stor del av varma året får jag skära ner på upplösning och fps för att klara av temperaturen i rummet. Något jag inte tänkte alls på när jag köpte mina delar.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Har ett betydligt större rum än dig med friskluftsventil utifrån samt frånluft i taket (Jobbar som ventilationsentreprenör så ev. lektioner undanbedes). Mitt rum blir ordentligt varmt när mitt 3070 och 5950x får kämpa. Otroligt vad värme det producerar och det gör att en stor del av varma året får jag skära ner på upplösning och fps för att klara av temperaturen i rummet. Något jag inte tänkte alls på när jag köpte mina delar.

Har snarliknande grejjer i min burk sitter på 3070ti å 9800x3D visst datorn blir varm men CPU/GPU:n ligger stabilt under 80c.

Innan jag skaffade takfläkten i det här rummet brukade det vara ganska varmt, men då stod också datorn på golvet, vilket innebar att värmekällan var väldigt nära mig. När jag sedan gjorde om rummet och flyttade upp datorn på en hylla – samtidigt som jag installerade takfläkten – har det faktiskt varit svalt här inne, till och med under varma sommardagar.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Titta va ja hitta:

BLING

Nä, men lite mer seriöst... jag har börjat fundera på den där takfläktslampan. Verkar finnas lite varianter, men finns det något man bör vara uppmärksam på när man kikar på det? Skulle du köpt en annan med facit i hand?

Jag har lite begränsat utrymme i taket så just den kompakta varianten hade nog varit bra.

En sån här får alltså inte plats...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som ett jävla härke. Skrivbordsytor är alltid för små.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

<Uppladdad bildlänk>

Nytt naket 5090 chassi.

härligt, älskar det chassit, är det XL eller vanliga modellen?
(välkommen till nudistklubben )

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

<Uppladdad bildlänk>

Blir det bastu där inne? 😱

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

härligt, älskar det chassit, är det XL eller vanliga modellen?
(välkommen till nudistklubben )

Streacom da6 XL. Ser fint ut på pappret, men j_vla jobbigt i verkligheten

Visa signatur

Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Streacom da6 XL. Ser fint ut på pappret, men j_vla jobbigt i verkligheten

Jotack, mycket väl medveten om att det är lika groteskt jobbigt att bygga i som det är snyggt att titta på 😁

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jotack, mycket väl medveten om att det är lika groteskt jobbigt att bygga i som det är snyggt att titta på 😁

Varför gör vi detta?
Jag tänka byta snart till ett ”vanligt” chassi eftersom jag ”tror” mina slim fläktar och slim radiator är underdimensionerade för ett 5090 o 7800x3D…
Men jag kan har fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Varför gör vi detta?
Jag tänka byta snart till ett ”vanligt” chassi eftersom jag ”tror” mina slim fläktar och slim radiator är underdimensionerade för ett 5090 o 7800x3D…
Men jag kan har fel

Jadu, en typ av självskadebeteende?
Min är i alla fall både tystaste och svalaste datorn jag haft 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nuvarande garderob 🙃

Permalänk

Lite trångt och tyvärr är högra högtalaren gömd bakom skärmen. Behöver större skrivbord..
Men man trivs ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerEsko:

Lite trångt och tyvärr är högra högtalaren gömd bakom skärmen. Behöver större skrivbord..
Men man trivs ändå.

https://i.imgur.com/RW4T0Kj.jpeg

Gillar kaffebryggaren alldeles bredvid.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Gillar kaffebryggaren alldeles bredvid.

Helt klart viktigaste delen av min hörna.