Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Fy fan vad ruttet. Det här kan ju knappast vara OK?

Fast om nu telefonen inte stödjer 4G/5G är det väl bra att informera kunden innan det inte går att ringa längre?
Men jag ska kanske tolka det som att telefonen är en helt vanlig smartphone från senaste 10 åren och inte har några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Fast om nu telefonen inte stödjer 4G/5G är det väl bra att informera kunden innan det inte går att ringa längre?
Men jag ska kanske tolka det som att telefonen är en helt vanlig smartphone från senaste 10 åren och inte har några problem?

Mm det är jättebra att dom informerar om det, men kolla hur SMS:et är formulerat.

"Din nuvarande telefon kommer då att sluta fungera då den saknar stöd för 4G/5G"

Borde stått typ "Om din nuvarande telefon saknar stöd för 4G/5G kommer den sluta fungera"

Han som postade bilden är uppkopplad på 4G+

Finns inte ens chans att dom kollar vilka kunder detta berör, detta skickar dom ut till alla antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

comviqs jävla mupperi/skrämseltaktik för att lura kunder att köpa en ny telefon.
Jag fick det här sms:et den tionde juli och precis nu så kom det ett likadant.
<Uppladdad bildlänk>

Telia skickad ett likadant till mej för ett bra tag sedan , dom bad dock om ursäkt för det efteråt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Inte fått något sådant SMS från Comviq

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Fy fan vad ruttet. Det här kan ju knappast vara OK?

Men stämmer det att de stänger ner 2/3G är det väl bra info?
Men måste väl ha bra gammal mobil om man saknar stöd för 4G?

Mitt gnäll, grannen under kör tvn på hög volym fram till runt 03-04 på natten. Varje dygn i veckan. Man undrar ibland om det är så lyhört men o andra sidan hör man ju aldrig de andra grannarna…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det är påståendet om att 'din telefon kommer sluta fungera' som är dåligt. Hängde du inte med på det?

Skrivet av Megacrash:

Mitt gnäll, grannen under kör tvn på hög volym fram till runt 03-04 på natten. Varje dygn i veckan. Man undrar ibland om det är så lyhört men o andra sidan hör man ju aldrig de andra grannarna…

Skulle jag aldrig acceptera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Min poäng är att SMSet skrämmer upp tekniskt okunniga, typ äldre, som skaffar en ny mobil i ren panik. Det är så jag uppfattar det iallafall hade min pappa fått ett sådant SMS hade han ringt mig direkt och varit stirrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Min poäng är att SMSet skrämmer upp tekniskt okunniga, typ äldre, som skaffar en ny mobil i ren panik. Det är så jag uppfattar det iallafall hade min pappa fått ett sådant SMS hade han ringt mig direkt och varit stirrig.

Vart mycket skriverier om 2/3G ska stängas men problem uppstod nör de kom på att alla bilar kör 3G. Jag håller inte ens koll på det där själv om det ska stängas eller va kvar. Jag kör 4/5G mobil så ramlar för egen del till onödigt vetande🤷🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det är påståendet om att 'din telefon kommer sluta fungera' som är dåligt. Hängde du inte med på det?

Skulle jag aldrig acceptera.

Jo jag läste det, men stänmer påståendet så är det väl bra info, vad har du för nytta med en mobil som”fungerar” att starta som inte kan ansluta till något nät,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jo jag läste det, men stänmer påståendet så är det väl bra info, vad har du för nytta med en mobil som”fungerar” att starta som inte kan ansluta till något nät,

Men det gör det inte.

Permalänk
Medlem

Telia gjorde precis samma sak till min mamma som blev väldigt uppstressad och ringde upp Telia som ville att hon skulle köpa en iPhone via dem.
Fick prata 30 minuter med henne för att få henne lugn och förstå att hennes telefon inte kommer sluta fungera trots att de sagt det till henne både över SMS och i telefonsamtal.
Jag köper dum mobil till henne då hon inte kan eller vill ha en smart phone. Just nu kör hon en Nokia 3210 4G.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Men det gör det inte.

Då får ni väl skicka in o tipsa aftonbladet så får de något att skriva om att Telia ljuger. +anmäla dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

comviqs jävla mupperi/skrämseltaktik för att lura kunder att köpa en ny telefon.
<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för telefon och har du VoLTE aktiverat?

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Medlem

All j. glad reklam om att städa, diska och tvätta.
Tycker inte att det är så j. roligt att göra det som de tycker i reklamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har inte fått ett sånt än från Comviq, men det kanske kommer.

Företag har tyvärr i alla tider försökt skrämma kunderna att köpa sånt de inte behöver, vilket är riktigt ruttet! *morr* 😡 Redan för 30 år sen fick min salig pappa brev från banken, på den tiden det fortfarande var vanligt att ha bankkort utan VISA-/Master Card-märke. En fet rubrik "DITT KORT FUNGERAR INTE", och på nästa rad väldigt finstilt "i utlandet". Gubbstackarn var givetvis orolig, tills jag hade förklarat att det var i utlandet det inte fungerade, och att det inte gjorde nåt eftersom han aldrig reste utomlands.

För att återanknyta till modern tid, så fick jag för några dagar sen en riktad annons på ansiktsboken i samma anda, från sommarstugekommunens stadsnät. Den gick ut på att jag blir utan internet, telefon och TV den 30 september när de sista resterna av koppartråden släcks, om jag inte skyndar mig att beställa fiber. Min uppfattning är att de allra flesta, både stugägare och bofasta, för länge sen har sett över om de vill ha fiber, eller nöjer sig med 5G och/eller satellit, för trådarna är redan borta i större delen av byn.

rättat stavning