Mikrovågsugn med störande lågfrekevent/ tinitus ljud.

Permalänk
Medlem

Mikrovågsugn med störande lågfrekevent/ tinitus ljud.

Detta är kanske är mera av speciell fråga, Men som jag ändå vill ha svar på.

ha en modell större mikrovågsugn som ha ett lågfrekvent ljud när den inte är i drift, som är extremt störande. [mikron fungera i övrigt till 100%]

Mikrons ljud är väldigt likt tinitus ljud ( jag ha inte själv tinitus). Men man hör att det kommer ifrån mikrovågsugnen när det är helt tyst i lägenheten.

Och tinitus ljudet hör man bara, när luckan är stäng. Är luckan väl öppen är den helt tyst, men då lyser den hela tiden.

Så frågan är: Kan detta återgäldas med något så kallat " elfilter ". Eller ska jag sälj den, och köpa en ny som inte låter

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Kan bu inte dra ut kontakten när du inte använder den? Men vad jobbigt, jag hade nog köpt en ny.

Permalänk
Rekordmedlem

Det enklaste lär vara att byta micro. Gissar att problemet är att nätdelen har lite oljud vid väldigt låg last och att den därför tystnar när lampan tänds och när micrin är aktiv dränks ju alla mindre ljud av fläkten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Min mikro (whirlpool) släcker lampan om man trycker på stopp-knappen (när luckan är öppen)

Permalänk
Medlem

1. Släng och köp ny
2. Använd ett uttag med strömbrytare