HP Z210 Xeon 1240 med 16GB ECC säljes. Grafikkortet var bytt till passivt kylt Nvidia GT710.
Perfekt att använda som server/NAS.
Det sitter en 4x 2,5"-vagga i 5,25"-platsen för enkel installation av SSD/HDD.
Medföljer en gammal SSD (bootdisk) på 80GB samt 2st WD black 750GB HDD, dessa diskar har inte gått många timmar.
Lägsta priset verkar ligga på någonstans runt 1300 på tradera/ebay. Billigare i US, men då tillkommer frakt, tull och moms (dyrare). Lägger priset där på ungefär samma nivå. Det följer ju med en HD-vagga och disk som kanske kan vara värt några hundralappar.
Denna konfiguration fungerar bra att köra web-tjänster/NAS/home-assistant m.m. Kanske ett bättre och billigare alternativ än raspberry pi 5 med 16GB ram.
@dykarn13 och @d-mart har också visat intresse via PM.
Kanske bättre att vi sköter allt här i tråden istället. Blir lite förvirrande att hålla reda på vem som får första tjing annars.
Vad jag hittills kikat på angående frakt:
Med posten kostar paket upp till 10 KG 220:-
DHL 149:-
Men det är klart enklast om den hämtas.
En sak till, grafikkortet är MSI GeForce GT 730 2GB. Såg att jag skrivit GT 710.
Mitt bud är dock tidsbegränsat, typ till Onsdag 😁
Har inte tid att vela på med budgivningskrig i en vecka då jag behöver planera om jag ska leta annan maskin eller inte.
Så kolla med de andra lirarna om de vill hänga på här i tråden och buda 😁
Ja, jag vill också gärna få ett avslut så snart som möjligt.
Det var mest att jag vill försöka vara rättvis med vem som "var först". Vet inte om de andra fortfarande var intresserade. Därför som jag ville få det på ett ställe. Här i tråden.
Men iom att de inte skrivit något här i tråden så kanske jag kan anta att de inte längre är intresserade.