Fyndiq sålde blufflagring med förfalskad kapacitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannyboyswe:

Det finns få saker som gör mig mer förbannad än människor som recenserar en produkt baserat på att den kommit bort under frakten.

Det enda som är värre är folk som betygsätter och/eller recenserar en produkt omedelbart efter att betalningen gått igenom.
"5/5! Nu ska den bara komma med posten" eller "har precis packat upp den! ser bra ut! 5/5"
Sådana recensioner skall skrivas direkt till /dev/null. 🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misk99:

Köpte Philips oneblade rakblad hos Fyndiq.. som dom sa skulle vara äkta vara...
Det var dom inte, aldrig Fyndiq igen.
Dom var iaf snabba med återbetalning

what!? jag måste erkänna att jag har beställt några också, bara för det var så bra pris (dumma mig). Det var för bra för att vara sant då säkerligen. Får hålla kolla när de dyker upp. Har några original att jämföra med 🫤

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av antdah:

Det enda som är värre är folk som betygsätter och/eller recenserar en produkt omedelbart efter att betalningen gått igenom.
"5/5! Nu ska den bara komma med posten" eller "har precis packat upp den! ser bra ut! 5/5"
Sådana recensioner skall skrivas direkt till /dev/null. 🤬

Eller, ”Snabb och smidig leverans”.
Hatar folk som skriver det som en recension av en produkt!!

Permalänk
Medlem

...problemet ligger lite i att många siter skickar ut förfrågan om recension så fort man beställt. Helgalet. Medans vissa sidor har en inbyggd fördröjning så det kommer när man haft produkten några dagar. Det är mer lämpligt och då är chansen större för en vettig recension

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Företag måste hållas ansvariga när de säljer bluffvaror, speciellt när det är förfalskade varor från kända märken. Om man inte har en säkrad leveranskedja från tillverkare till butik så borde man åtminstone vara tvungen att informera om det på produktens sida.

Precis som man inte kan säga "ojdå" om man agerar hälare genom att sälja stöldgods så borde det finnas motsvarande lagstiftning för bluffvaror.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Alla vet väll att Fyndiq säljer Temu varor, med rejält prispåslag. Man handlar mao inte därifrån

Permalänk
Medlem

Bruka köpa av Amazon, när amazon själva som säljer det bruka bli bra.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

what!? jag måste erkänna att jag har beställt några också, bara för det var så bra pris (dumma mig). Det var för bra för att vara sant då säkerligen. Får hålla kolla när de dyker upp. Har några original att jämföra med 🫤

Nu har jag ganska grovt skägg, men kopiorna fungerade inte för fem öre.. du kanske har bättre tur

Permalänk
Medlem

Skönt att Sverige har så hårda straff att de kriminella blir avskräckta. (Spår av ironi).

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk

Det är konstigt att tillverkarna låter detta hända. De borde vara fullt medvetna om att det säljs fejkade kopior ute på nätet.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att ursprunget ör Kina eller liknande. Dom vågar ingen röra.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Eller, ”Snabb och smidig leverans”.
Hatar folk som skriver det som en recension av en produkt!!

Skrivet av Yamato:

...problemet ligger lite i att många siter skickar ut förfrågan om recension så fort man beställt. Helgalet. Medans vissa sidor har en inbyggd fördröjning så det kommer när man haft produkten några dagar. Det är mer lämpligt och då är chansen större för en vettig recension

Det vore enkelt och sannolikt effektivt att ha ett regexpfilter som skriker i ansiktet på folk som nämner leveranstid eller packning i produktrecensionen, men det skulle ju också dra ner antalet recensioner.

Permalänk
Medlem

Har skickat Mail till både fyndiq o 24.se men de som jobbar med att skicka något tillbaka var på så dålig svenska att man blev häpen men troligen sitter någon från Mellanöstern bakom mailen då vissa ord är svåra, finns många utav varorna som inte ens finns i landet utan man säljer endast en vara som någon annan har men jag beställer hellre från Amazon.se för man har en säkerhet. Beställde även från cdon o grejen jag fick var inte ny utan begagnad så jag liksom skrattade åt saken men vad vill man för 15kr fast jag beställde annat med. Nä jag beställer inte varor från Fyndiq eller från 24 för ibland är det rent oförståeligt så betalar hellre dubbelt från Amazon 👍

Visa signatur

Merlin