Detta är ju dock inte det som händer. Visst, man kan använda AI som ett verktyg, jag gör det dagligen. Men vad jag ser som ett verktyg för att göra mitt jobb lite enklare så jag kan fokusera på de svårare bitarna ser arbetsköpare som ett bra substitut för folk.
Jag tror dock inte att AI kommer ta över hela världen och kunna ta över alla jobb. Vi ser redan hur det stora LLMerna platåar fort som attan, a la ChatGPT-5. Utöver det så vill kapitalisterna som har fundat de olika bolagen nu ha tillbaks lite pengar och därmed blir det också dyrare och dyrare för varje dag för varje token, samtliga bolag går ohyggligt mycket back och lever på lånade pengar. Eller i Microsofts fall så sparkar man bara lite folk så har man råd med några miljoner fler tokens.
Mja är inte på något debatt-humör ville mest dela med mig av vad folk som kan något säger lol
Menar ändå att du är inkonsekvent. Du använder Ai men dom svåra delarna sköter du idag själv och det är bra. Samtidigt var problemet att alla kommer få sparken till höger och vänster, barnen är rökta, medan hela köret har planat ut och folk ska ha pengarna tillbaka. Aja... Hoppas iaf det löser sig för kidsen i framtiden. Ska jag var ärlig fattar jag inte ens krönikan heller.. Du kan PRATA med en DATOR, be den göra saker.. helt plötsligt fanns det en hemsida för det men folk är missnöjda och vill ha flygande eldsprutande bilar? Vad händer hahaha