Trump anser inte längre att Trump anser att Intels VD bör avgå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Att du verkar tycka att mitt svar till dig är någon slags anklagelse för att du skulle försvara herr T är mest bevis på att vi borde börja i änden "läsförståelse" innan vi går över till politik. Min gliring till dig var väl menat att han möjligtvis kan tjäna på att det rapporteras mindre, precis som att han också kan utnyttja/vilja att det rapporteras mer. Dock inget personligt angrepp menat, om du tolkade det så ber jag om ursäkt.

Min poäng var egentligen bara att SweC hade "gjort fel" om de *inte* hade rapporterat om ett dylikt uttalande också - när det är såpass stort att flertalet medier som är aktiva utanför tekniksektorn rapporterar om det (CNBC, AP, NY Times m.fl.) hade det ju bannemig nästan varit tjänstefel för en media som faktiskt fokuserar på tech att inte ta upp det.

Samtidigt kan jag köpa poängen att en del tycker det är fel *att* de rapporterar om det med. Som sagt, ändan därbak oavsett.
Om vi ska bli mer filosofiska - var ska gränsen dras? Hur stort måste uttalandet vara för att det ska "förtjäna" en egen nyhet? Hur ofta ska man köra sammanfattningar i stället? Hur tech-relaterat "måste" det vara? Det här handlar ju ändå om Intel, och Nvidia och AMD har också varit högaktuella i dagarna - det är liksom företag som i allra högsta grad hör hemma på SweCs förstasida i andra fall när det är något som gäller dem.

Som vanligt tas det upp läsförståelse i trådar om Trump. Vet inte vad mer jag kan säga än att det är tråkigt att se så många sjunka ner till politikers nivå utan att ens förstå det själva.

Ha en bra dag.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Som vanligt tas det upp läsförståelse i trådar om Trump. Vet inte vad mer jag kan säga än att det är tråkigt att se så många sjunka ner till politikers nivå utan att ens förstå det själva.

Ha en bra dag.

Ja, om vi inte kommer längre är det ju där man får börja. Ha det gott!

Permalänk
Medlem

Haha, något som aldrig upphör att fascinera mig med Trump är att den sociala dynamiken kring honom är identisk med den man såg bland rökrutetjejerna i högstadiet. Ena dagen anser man något, nästa dag har man aldrig sagt det, ena dagen är någon bästa kompis, nästa dag en jävla hora, och så vidare.

Helt fantastiskt att man kan komma undan med sådant i hans position

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Alltså kan inte SweClockers nyhetsredaktion skärpa sig lite? Blir så trött på att alla vanliga nyhetssidor ska skriva om varje liten sak som Trump gör, sedan kommer man hit för att läsa om teknik istället och pang är det 3 nyheter om Trump på en vecka med trådar som huvudsakligen består av "haha Trump dum".

Låt situationen spela ut sig och skriv en summerande artikel istället. Mer politik än så kan uppenbarligen inte normala människor hantera utan att sjunka ner till samma intelligensnivå som politikerna själva.

Det finns ju någon koppling till teknik ändå. Om det spelar roll i det långa loppet är en annan fråga.

Så länge SweC inte tar upp mer än så så är det inte ett problem, du måste inte läsa en nyhet du inte tycker om.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Djhg2000:

Alltså kan inte SweClockers nyhetsredaktion skärpa sig lite? Blir så trött på att alla vanliga nyhetssidor ska skriva om varje liten sak som Trump gör, sedan kommer man hit för att läsa om teknik istället och pang är det 3 nyheter om Trump på en vecka med trådar som huvudsakligen består av "haha Trump dum".

Låt situationen spela ut sig och skriv en summerande artikel istället. Mer politik än så kan uppenbarligen inte normala människor hantera utan att sjunka ner till samma intelligensnivå som politikerna själva.

Halloj! Sedan början av året snittar vi färre än 1 nyhet i månaden som innehåller ordet "Trump". Att det blivit tre på kort tid beror på att det är en följetong som berör en av de största tillverkarna inom vår sfär. Visst kan man avvakta och se, men då blir motreaktionen "varför skriva om nyheter som är flera dagar gamla?".

Permalänk
Medlem

Trumpstatiskt.. ^

;D

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

En politiker ljög! Tror nog det aldrig har hänt förut vilken skandal.
Trump är definitivt den första.

Tydligen är medias jobb att välja en sida och sedan protokollföra "andra sidans" lögner(Ens egen sida ljuger aldrig!).

Nyheten borde vara när en politiker sagt en sanning, vilket är väldigt ovanligt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Allt är som vanligt i Trumps värld 😄

Skrivet av krEJZi:

Kanske låta bli att skriva om saker Trump säger/skriver (hotar/bluffar) tills avtal är påskrivet och det faktiskt blir en nyhet utav det.. Han snackar ju så mycket skit hela dagarna och det finns ju inget nyhetsvärde i det.

Det e kul! 😄

Skrivet av Necrophor:

Man blir lite mörkrädd... eller jag blir iaf när man pratar om kristna nationalister som vill skapa en "fundamentalistisk kristen stat". Det blir ju inte bättre av att en "speaker of the house" uttalar sig om att vara "en modern moses" i biblisk mening.

Det e inte realistiskt. Så mycket kriminalitet och olika folkslag så jag tror inte de kan enas.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeaj:

En politiker ljög! Tror nog det aldrig har hänt förut vilken skandal.
Trump är definitivt den första.

Tydligen är medias jobb att välja en sida och sedan protokollföra "andra sidans" lögner(Ens egen sida ljuger aldrig!).

Nyheten borde vara när en politiker sagt en sanning, vilket är väldigt ovanligt.

Är väl kanske "viss" skillnad på bara "en politiker" och bokstavligen ledaren för en av världens mäktigaste (om vi ser till en lång rad faktorer) länder. 😏 Och det är väl kanske inte heller direkt varje dag som världsledare kläcker ur sig till höger och vänster att VDar för privata företag ska avgå för den delen. För att uttrycka det milt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Halloj! Sedan början av året snittar vi färre än 1 nyhet i månaden som innehåller ordet "Trump". Att det blivit tre på kort tid beror på att det är en följetong som berör en av de största tillverkarna inom vår sfär. Visst kan man avvakta och se, men då blir motreaktionen "varför skriva om nyheter som är flera dagar gamla?".

Är denna motreaktion något som är faktiskt konstaterat eller är det spekulation?

Jag kan naturligtvis inte tala för hela SweClockers forum, men jag skulle personligen bara ha mer respekt för integriteten av en redaktion som kan hålla huvudet kallt och vänta på att en volatil situation svalnar en aning. Särskilt när det gäller global politik som ändå ofta slutar med att det slängs ord fram och tillbaka några dagar innan vi i praktiken är tillbaka ungefär där vi började, åtminstone jämfört med mellanstegen.

Dessutom misstänker jag att de som ändå vill ha tät rapportering av politik redan får det från andra källor, så att läsa mer eller mindre samma nyheter här tillför nog inte så mycket som en senare summerande artikel hade gjort (i detta fall kanske "Intels VD kvar efter turbulenta dagar").

Kan ha förståelse för att det är jobbigt att ha nyheter dygnet runt och inte jaga färska nyheter, men en idé kanske kan vara att ha en "politiktorsdag" eller något och hålla på politiska nyheter resten av veckodagarna. På så sätt kan ni fortfarande skriva om politik, och om det skulle hända något en annan dag så har ni i snitt drygt 3 dagar på er att förfina artikeln med fler detaljer och perspektiv än andra tekniksidor som bara försöker vara först. När någon trots allt frågar varför ni skriver om gamla nyheter då så kan ni enkelt svara "för att vi bara publicerar nyheter om politik på torsdagar" och har ryggen fri.

Om ni vill vara riktigt demokratiska kan ni ha en läsarfråga för att se om det är något som resten av läsarna vill ha och i så fall vilken veckodag det ska vara.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Djhg2000:

Är denna motreaktion något som är faktiskt konstaterat eller är det spekulation?

Jag kan naturligtvis inte tala för hela SweClockers forum, men jag skulle personligen bara ha mer respekt för integriteten av en redaktion som kan hålla huvudet kallt och vänta på att en volatil situation svalnar en aning. Särskilt när det gäller global politik som ändå ofta slutar med att det slängs ord fram och tillbaka några dagar innan vi i praktiken är tillbaka ungefär där vi började, åtminstone jämfört med mellanstegen.

Dessutom misstänker jag att de som ändå vill ha tät rapportering av politik redan får det från andra källor, så att läsa mer eller mindre samma nyheter här tillför nog inte så mycket som en senare summerande artikel hade gjort (i detta fall kanske "Intels VD kvar efter turbulenta dagar").

Kan ha förståelse för att det är jobbigt att ha nyheter dygnet runt och inte jaga färska nyheter, men en idé kanske kan vara att ha en "politiktorsdag" eller något och hålla på politiska nyheter resten av veckodagarna. På så sätt kan ni fortfarande skriva om politik, och om det skulle hända något en annan dag så har ni i snitt drygt 3 dagar på er att förfina artikeln med fler detaljer och perspektiv än andra tekniksidor som bara försöker vara först. När någon trots allt frågar varför ni skriver om gamla nyheter då så kan ni enkelt svara "för att vi bara publicerar nyheter om politik på torsdagar" och har ryggen fri.

Om ni vill vara riktigt demokratiska kan ni ha en läsarfråga för att se om det är något som resten av läsarna vill ha och i så fall vilken veckodag det ska vara.

Den reaktionen kan vi ibland få 12 timmar efter att en nyhet publicerats i exempelvis USA, utanför vår kontorstid. Din idé om en politikdag är givetvis något vi kan bolla på nästa möte, men min spontana reaktion är att just nyheter vill vi få ut medan de är färska. Dock finns det andra typer av artiklar, eller veckans Kommentar (tidigare krönika) som inte är tidskritiska.

Permalänk
Medlem

OT.

/Rosenvik