Hjälp med värdering

Permalänk

Hjälp med värdering

Hej!
Hittade ett spel i en av mina gamla samlingar och försöker hitta ett relevant värde att sälja den för.

Det gäller PC spelet ringen och det är lite lurigt med just denna europeiska versionen då det står RING på fodralet men skivorna i säger RINGEN.

Värde verkar variera från några hundra kr upp till flera tusen men vad säger ni som kanske har koll på detta? Lägger med lite bilder.

Missade bilder.
Permalänk
Permalänk
Kontot avslutas

Bara för att någon lägger upp det för tusentals kronor så betyder det inte att det är värt det. Det är alltid köparens marknad, och med tanke på att folk inte ens får sålt det för £8 (104 kr) så har det inte mycket av faktiskt värde.

Permalänk
Skrivet av Jizo:

Bara för att någon lägger upp det för tusentals kronor så betyder det inte att det är värt det. Det är alltid köparens marknad, och med tanke på att folk inte ens får sålt det för £8 (104 kr) så har det inte mycket av faktiskt värde.

Såklart är det så!

Mer att jag inte kan hitta denna versionen - därav min fråga.

Men kanske inte finns heller något bra svar.

Permalänk

Hittar du denna versionen där, Europeisk med ”ring” på utsidan och ”ringen” på skivorna i pappersfodral från 98? Jag gör inte det…

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Kungkrokas:

Hittar du denna versionen där, Europeisk med ”ring” på utsidan och ”ringen” på skivorna i pappersfodral från 98? Jag gör inte det…

Att det står ringen samt att den har pappersfodral är för att du har den svenska versionen som distribuerades av IQ Media Nordic AB mellan 1998 och 1999.

Här är en som vann en auktion på Tradera och betalade 25 kr för den utgåvan.