Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
Köpt på Steam. Startar spelet i steam. Och måste skapa ett jävla Rockstar konto för att spela spelet.
För helvete.

Passa dig, du är körd om du byter ISP och e-postadress. Jag hade e-post hos Comhem som inte finns längre, uppköpta av Tele2, så kommer inte åt kontot längre.

Bara att glömma alla spel hos Rockstar då supporten suger.
Skickade in allt de ville ha vad gäller bevis om att jag köpt spelen via Steam och i slutändan så sa supporten bara nix.
Försökte då istället få tala med en person hos supporten, istället för bara kontakt digitalt och via e-post, och efter ett detektivarbete med att hitta telefonnummer så kontakt. Men med samma resultat, aldrig mer!

stavning
Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Passa dig, du är körd om du byter ISP och e-postadress. Jag hade e-post hos Comhem som inte finns längre, uppköpta av Tele2, så kommer inte åt kontot längre.

Bara att glömma alla spel hos Rockstar då supporten suger.
Skickade in allt de ville ha vad gäller bevis om att jag köpt spelen och i slutändan så supporten bara nix. Försökte då istället få tala med en person hos supporten efter ett detektivarbete med att hitta telefonnummer. Samma resultat, aldrig mer!

Stor tumme ned till Rockstar för det här skitbeteendet.
Jag personligen använder inte min isps email och byter inte mail men tycker det är en värdelös användarupplevelse oavsett.
Jag vill kunna starta mitt spel och bara börja spela. Inte skapa konton och böka på med login uppgifter.
Särskilt eftersom det dök upp först efter compiling shaders som tar sin lilla tid. Så kommer den där jäkla skapa konto rutan upp direkt efter
Tänk om alla spelstudios skulle göra så, vilken vedervärdig upplevelse.
För mig är hela grejen med Steam att slippa ha massa olika launchers och logins överallt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fattar, inga problem alls.

Trevlig kväll

Skrivet av ZyntaX:

Detsamma 🤘😃

Nu får ni ta och hurta ner er lite, det här är en tråd för gubbgnäll, ni har det alldeles för trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Postnord!!! Ska skicka ett paket eller brev till Japan och skriver in alla data på deras sajt men det visar sig vara totalt värdelöst. Man kan bara använda svenska tecken så när brevet eller paketet väl hamnar i Japan kan det inte delas ut eftersom det japanska postverket förväntar sig en korrekt adress skriven med japanska skrivtecken. Skulle det nu ha gått att skriva in allt med japanska skrivtecken så skulle det ändå bli problem eftersom man i Japan börjar adressen med det stora och går mot det lilla, t.ex.:

Japan
Postnummer
Stad, kommun, stadsdel, kvartersnummer-husnummer-lägenhetsnummer
Efternamn, Förnamn

Men en sådan fri form eller en form som anpassas efter landet man skickar till det går inte i svenska postnords system. Där ska allt skrivas med svenska tecken så ingen i landet man skickar till kan begripa och dessutom på svenskt sätt med

Förnamn Efternamn
Gatuadress gatunummer (ev. lägenhetsnummer)
Postnummer Kommun
Land

Vilket fruktansvärt värdelöst system.
Efter att ha stångat mig fördärvad mot alla knepiga "rätta det som markerats med rött, där finns otillåtna tecken"
så kontaktar jag Postnord och får reda på att jag om jag ska skicka ett paket måste använda deras system. Räddningen?
Skicka paketet som ett brev frankerat med vanliga frimärken (dyrare än om jag använder deras system men det går ju inte), då kan jag nämligen skriva adressen med vanlig penna där det enda Postnord behöver begripa är ordet JAPAN.
Skitsystem, varför kan man inte få skriva fritt?
Det hade ju räckt med ett alternativ där jag kan skriva in adressatens adress i en enkel editor, lik den jag skriver det här inlägget i.
Här kan jag ju skriva t.ex. Tokyo stad som 東京都市, till och med med varierad storlek på texten.

Fick svar från PostNord på mitt förslag att göra så man kan skriva in adresser med mottagarlandets skrivtecken.
De skriver att det "inte kommer införas eftersom deras system endast tillåter latinska tecken för att fraktsedeln och EDI (försändelsens elektroniska information) ska bli korrekt"
Hur fan ska det bli mindre korrekt för att man skriver adressen så mottagarlandets postservice förstår den?
Förslaget från PostMord är att man kompletterar med adressen på mottagarlandets språk vid sidan av??
Jag förstår inte varför det ska vara två mottagaradresser, en på svenska och en extra på mottagarlandets språk.
Det måste ju verka mer förvirrande och dessutom skulle det inte ha fått plats på mitt lilla paket.

Det måste ju gå med modern teknik att få till ett system som klarar av att generera korrekt EDI även om man inte låtsas att allt är på svenska. Men det kräver ju både en tankeinsats och en arbetsinsats ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Fick svar från PostNord på mitt förslag att göra så man kan skriva in adresser med mottagarlandets skrivtecken.
De skriver att det "inte kommer införas eftersom deras system endast tillåter latinska tecken för att fraktsedeln och EDI (försändelsens elektroniska information) ska bli korrekt"
Hur fan ska det bli mindre korrekt för att man skriver adressen så mottagarlandets postservice förstår den?
Förslaget från PostMord är att man kompletterar med adressen på mottagarlandets språk vid sidan av??
Jag förstår inte varför det ska vara två mottagaradresser, en på svenska och en extra på mottagarlandets språk.
Det måste ju verka mer förvirrande och dessutom skulle det inte ha fått plats på mitt lilla paket.

Det måste ju gå med modern teknik att få till ett system som klarar av att generera korrekt EDI även om man inte låtsas att allt är på svenska. Men det kräver ju både en tankeinsats och en arbetsinsats ...

Det påminner mig om Falsehoods programmers believe about addresses.

Många system är ganska fyrkantiga, passar du eller det du vill göra inte in i mallen är det ganska kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Den var ju riktigt rolig.