Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Är ett fenomen/bus som började på typ tiktok i USA, nu har idioter här i Sverige snappat upp det också. Flera städer har blivit drabbade redan. Man fick ju en irriterande överraskning när man skulle till affären om man säger som så.

Åfasiken. De pratade om det på nyheterna igår, jag trodde det bara var något lokalt trams på någon mindre ort.
Det är helt sjukt vad vissa är lätta att manipulera. Undra vad nästa sinnesslöa sak blir, övertäckta trafikljus kanske...

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har detta bus spridit sig hit också, vad less man blir…

Så glad att jag inte är rädd om lacken på bilen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Så glad att jag inte är rädd om lacken på bilen xD

Så du hade knuffat bort vagnen med bilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Så du hade knuffat bort vagnen med bilen?

Yeah det är ju inga stenblock vi snackar om utan vagnar på hjul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Yeah det är ju inga stenblock vi snackar om utan vagnar på hjul

Tråkigt bara om den far iväg och träffar en annan bil

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Tråkigt bara om den far iväg och träffar en annan bil

Nu behöver man ju inte köra in i den i 200 knyck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Att kalla det fenomen/bus är att vara väldigt snäll. Kostnaden för detta är inte trevligt... och gissa vem som får betala.

Nja de hade ställt dem så under natten, så någon/några stackare butikanställda får spendera tid på flytta på dem på morgonen. Inte som om att det va risk blåsa iväg på någon parkerad bil då parkeringen va tom. Är nog inte speciellt kostsamt i jämförelse med skadegörelse. Kan väl inte ta mer än max 30min att rensa en parkering från vagnar för 1-2personer. Men likväl störigt som faen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Nu har detta bus spridit sig hit också, vad less man blir…

För att fortsätta gnälla i samma ärende...

Ja, det är ett otyg med detta, jag begriper inte ens varför det är kul. Men på skoj bildgooglade jag, och fick ett AI-svar: "Bilden föreställer City Gross i Sölvesborg" Det var snabbt byggt, så sent som igår fanns inget City Gross där! Så mycket för den allsmäktige och allvise AI! 😯😋🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Ja, det är ett otyg med detta, jag begriper inte ens varför det är kul. Men på skoj bildgooglade jag, och fick ett AI-svar: "Bilden föreställer City Gross i Sölvesborg" Det var snabbt byggt, så sent som igår fanns inget City Gross där! Så mycket för den allsmäktige och allvise AI! 😯😋🤔

Tycker uttrycket killgissa är utkonkurrerat. AI-gissa känns mer träffsäkert.
Ingen man kan ljuga så självsäkert som AI kan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Haha Sölvesborg ja jo, Ai är inte felfri🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Om du inte lyckades få ett AI-fritt svar så lär det vara Nyköping. Den enda City Gross jag har varit in på är nog den i norra Uppsala. Intressant nog ligger det både en Jureskogs och Max i närheten av den också, precis som i Nyköping. Max finns i och för sig lite överallt, men det finns inte lika många Jureskogs.

Skrivet av ZyntaX:

Jag fick igår veta att "cd" troligen var en modellvariant av Scénic E-tech. Det var ju inte riktigt det jag ville veta och någon sådan variant finns förstås inte heller. Här skrev den (Gemini) i och för sig troligen åtminstone. När jag bråkade med Bings Copilot för att testa lite så påstod den konsekvent att Nikon D700 har 100% sökartäckning, vilket underförstått var bättre än vad man fick med Z8 (som har elektronisk sökare). Det fanns rätt gott om märkligheter, både direkta och underförstådda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

En skillnad är dock att det ibland är väsentligt enklare att få AI:n att vika ned sig och säga att man självkart har rätt när man har direkta invändningar mot de felaktiga påståendena.

Permalänk
Medlem

SKR's (vilket är en fristående lobbygrupp, ej statligt som gemene tror) senaste rekommendation som alla vårdgivare i Sverige verkar följa:

En arbetslös person ska ej sjukskrivas av läkare OAVSETT diagnos, då de ej har ett arbete att sjukskrivas ifrån.

Men den stackarn som är sjuk måste då fortfarande orka följa arbetsförmedlingens, a-kassans samt kommunens krav för att kunna få någon ekonomisk ersättning. Samt bolla dessa myndigheter mellan varandra då de inte kan samverka.

Flera av mina vänner har drabbats av detta 🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

En skillnad är dock att det ibland är väsentligt enklare att få AI:n att vika ned sig och säga att man självkart har rätt när man har direkta invändningar mot de felaktiga påståendena.

Haha ja AI ändrar sig omedelbart och har tyvärr ett exakt lika självsäkert nytt svar.
Jag och en kompis funderade på ett citat från Negan i ett av alla 177 avsnitt av The Walking Dead.
Perfekt fråga för chatgpt tänkte vi.
Fick ett extremt exakt svar. "Ja det är avsnitt S07E14 vid tidpunkt 07:42" (påhittat exempel).
WOW, grymt ju. Men det var helt random och inte i närheten av rätt.
Njaa chatgpt det där stämde ju inte.
Spottade ut ett helt nytt random avsnitt med exakt tidpunkt. Alla var fel.

I en tävling vad som är värst. Killgissning eller AI-gissning? Båda är usla är väl min åsikt.
AI är duktig på att summera befintlig isolerad data imo. I övrigt är det bara ljuga och gissa galet AI gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frugan kom med mobilen , random Samsung av mellanklass , och sa att "startknappen" inte fungerade , det gick inte att starta om , kikade och konstaterade att nån uppdatering definierat om vad den knappen ska göra... (nej hon hade inte ändrat , hon visste inte om att det ens gick)

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Frugan kom med mobilen , random Samsung av mellanklass , och sa att "startknappen" inte fungerade , det gick inte att starta om , kikade och konstaterade att nån uppdatering definierat om vad den knappen ska göra... (nej hon hade inte ändrat , hon visste inte om att det ens gick)

Samma här, allt ska vara så j#€%^la smart o AI drivet i mobilerna idag. Men att behålla ens inställningar vid en uppdatering klarar man inte av...
Symptomatiskt för typ hela samhället idag. Allting ska ha förtioelva features, den ena häftigare än den andre, men basfunktioner funkar sisådär ibland.
Allt för att teknikkåta 30+are i managementträsket ska kunna namedroppa de senaste trenderna i sina CVn.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Köpte precis en A16 för 1243:-... fungerade utmärkt med startknappen, dagen efter upptäckte jag att det startade något sabla AI-skräp istället för att stänga av/starta om

Men nu drar man ned inställningar från toppen av skärmen och där finns en "knapp" där man stänger av/startar om etc. Var tvungen att googla innan det löste sig ha ha ha.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Köpt på Steam. Startar spelet i steam. Och måste skapa ett jävla Rockstar konto för att spela spelet.
För helvete.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
Köpt på Steam. Startar spelet i steam. Och måste skapa ett jävla Rockstar konto för att spela spelet.
För helvete.

Aj aj, förstår att det känns tufft. Finns här om du behöver nån att prata med.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Aj aj, förstår att det känns tufft. Finns här om du behöver nån att prata med.

Kanske inte rätt tråd för dig att följa det här?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Kanske inte rätt tråd för dig att följa det här?

Nu var ju inte meningen att du skulle ta illa upp, utan det var ett skämt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Allright, taggarna utåt direkt Svårt att läsa av i text. Sorry.
Hade nyss en galning som bombade mig i PM efter jag skrivit ett klagomål så man antar det värsta direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Allright, taggarna utåt direkt Svårt att läsa av i text. Sorry.
Hade nyss en galning som bombade mig i PM efter jag skrivit ett klagomål så man antar det värsta direkt.

Fattar, inga problem alls.

Trevlig kväll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fattar, inga problem alls.

Trevlig kväll

Detsamma 🤘😃

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har dom låtit ett barn sköta designen igen...
Vad i hela #$_&-+$& ska runda &$&-##@ hörn vara bra för i en kalender?
Eller i någonting, överhuvudtaget, någonsin.

Jag har hatat denna "jag vet, vi får det att se ut som att detta är för femåringar"-mentaliteten sedan lanseringen av winxp.
Lyckligtvis så är det hyfsat enkelt att få ordentlig ordning på det mesta i Windows, men nu är det ju alltså i mobilen.
Inte fasen verkar det gå att välja design heller. 😡😠😡

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Nu har dom låtit ett barn sköta designen igen...
Vad i hela #$_&-+$& ska runda &$&-##@ hörn vara bra för i en kalender?
Eller i någonting, överhuvudtaget, någonsin.
<Uppladdad bildlänk>
Jag har hatat denna "jag vet, vi får det att se ut som att detta är för femåringar"-mentaliteten sedan lanseringen av winxp.
Lyckligtvis så är det hyfsat enkelt att få ordentlig ordning på det mesta i Windows, men nu är det ju alltså i mobilen.
Inte fasen verkar det gå att välja design heller. 😡😠😡

Just den där var väl ganska OK ändå. Men jag tror att Fossify Calendar är något som skulle falla dig i smaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Just den där var väl ganska OK ändå. Men jag tror att Fossify Calendar är något som skulle falla dig i smaken.

Jag är med på att det säkert finns tonvis med appar som jag gillar bättre estetiskt.
Men hela grejen med att byta design på saker bara för att... Och i 99% av fallen så är det inte "titta, vi har gjort nåt vi tycker är fint, vill du ändra till det?" utan "Nu får du böja dig fram och ta emot" Varför ändra något som det inte var fel på?
Nu har jag inte orkat försöka, men jag gissar att jag inte kan ta bort default-kalendern, även om jag installerar en annan.
Jag har redan två 'kalkylatorn' från när dom helt plötsligt bytte till runda j"#¤a knappar i den gamla.

Opt in, inte opt out! Om det ens finns någon möjlighet att välja... Vilket det tyvärr inte alltid finns.

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, vem i hela fridens namn ville ha runda profil/skådis-bilder på imdb?
Hur är det på något sätt bättre?

Det är precis som när en ny mellanchef "minsann ska visa (sina kompisar i ledningen) att han/hon kan fatta beslut" och så tas det totalt idiotiska beslut som ingen som arbetar där tycker är en förbättring. Och som inte heller visar sig vara en förbättring, men den nya chefen måste ju göra nåt för sin lön. . .

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Ja, helt idiotiskt. På min s21 går det i inställningarna att ändra så av/på-knappen går att använda till just av/på igen. Samsung tycker dock att det är en "sidoknapp" eller nåt.

Nästan lite skönt att mobilen (S21) inte får fler "stora" uppgraderingar fortsättningsvis, nu blir det endast säkerhetsuppdateringar verkar det som.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag är med på att det säkert finns tonvis med appar som jag gillar bättre estetiskt.
Men hela grejen med att byta design på saker bara för att... Och i 99% av fallen så är det inte "titta, vi har gjort nåt vi tycker är fint, vill du ändra till det?" utan "Nu får du böja dig fram och ta emot" Varför ändra något som det inte var fel på?
Nu har jag inte orkat försöka, men jag gissar att jag inte kan ta bort default-kalendern, även om jag installerar en annan.
Jag har redan två 'kalkylatorn' från när dom helt plötsligt bytte till runda j"#¤a knappar i den gamla.

Opt in, inte opt out! Om det ens finns någon möjlighet att välja... Vilket det tyvärr inte alltid finns.

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, vem i hela fridens namn ville ha runda profil/skådis-bilder på imdb?
Hur är det på något sätt bättre?

Det är precis som när en ny mellanchef "minsann ska visa (sina kompisar i ledningen) att han/hon kan fatta beslut" och så tas det totalt idiotiska beslut som ingen som arbetar där tycker är en förbättring. Och som inte heller visar sig vara en förbättring, men den nya chefen måste ju göra nåt för sin lön. . .

Det är bara att installera Fossify Calendar. Vill du verkligen ha bort googles så är det bara att avinstallera den, via typ google play. Klicka på info om appen så hoppar play upp och för finns avinstallera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

För helvete! Här skämtar man inte. Här klagar man och det ... är allvarliga saker!