Permalänk
Skrivet av IceKey:

Skumt, samma här. Reflex off så fick jag 20+ fps mer..
Spelas ännu på servrarna btw..

Har för mig att reflex sänker din fps lite. Men du får mindre latency

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modda1337:

Har för mig att reflex sänker din fps lite. Men du får mindre latency

Beror på ens hårdvara helt enkelt

"On" relies more on the CPU and is generally better for a smoother experience, while "On + Boost" utilizes the GPU more and can reduce latency further but might cause slight performance fluctuations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Skumt, samma här. Reflex off så fick jag 20+ fps mer..
Spelas ännu på servrarna btw..

Är det om ni kör enabled eller enabled + boost?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Har kört med både till och från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Kör ni med DLSS eller DLAA?

Om DLSS vilken grad av det nöjde ni er med?

Jag tycker inte det händer något mellan Quality/balanced men på performance börjar man få mer fps

Och aktiverar jag Nvidia Reflex tappar jag direkt 30 fps typ 🤔

Stängt av AA och kör sharpness på 100%. Tycker det ger bra flyt och grafik för mitt system.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 3080Ti | MSI Tomahawk B650 | 7800X3D | EVGA 750W | Noctua NH-D15 |
DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | FractalDesignDefine7Compact | Noctua fans only

Permalänk
Skrivet av krEJZi:

Läste någonstans att man ska stänga av då den även gav inputlag och det stämde för min PC.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Läste någonstans att man ska stänga av då den även gav inputlag och det stämde för min PC.

För BF6 specifikt menar du? Att det skulle vara någon bugg? För Reflex ska ju minska input lag inte öka den.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Har kört med både till och från.

Jag tappade 30 fps oavsett om det är enabled eller enabled + boost

Permalänk
Medlem

En annan sak jag upptäckte med körde jag fullscreen så var fpsen låst till 180 (har har en 240 hz skärm) men om jag ställde in borderless så fick hoppade fpsen upp över 200

Permalänk
Medlem

Reflex är bland det bästa Nvidia gjort, sätt på den i alla spel som går.
Behöver inte längre sätta FPS caps så grafikkortet inte belastas till 100% eller för att undvika att din FPS slår i taket för din skärms max hz och går från G-sync till V-sync.

Reflex löser allt och ger dig lägsta möjliga latens.

Visa signatur

Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Neo RGB Vit - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem

Efter dessa helger är det primärt två saker jag stör mig på rent spelmässigt:

1. Sniper är för enkelt. Ja, absolut man lyser upp som en sol där man sitter så det kanske inte är så lätt att ligga och smygmysa på ett tak och skjuta gubbe efter gubbe, men det är alldeles för enkelt att skjuta. Tror jag hade föredragit att siktet inte syns så bra, men att det faktiskt är svårt att träffa.

2. Folk är helt bedrövliga på revive. Det är nog bland det mest frustrerande att se folk (speciellt support) bara springa över en och springa därifrån. Kanske blir bättre när dom som spelar spelet faktiskt betalat för det, men tvivlar.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Hade tänkt spela hela helgen, men någon hade andra planer och kidnappade mig för svensexa.
Hann köra upp till level 17 förra helgen och hittills gillar jag känslan i spelet.

Hursomhelst så flyter det på fint och är snyggt, uppgraderade precis datorn för att kunna driva detta (och andra spel) i 4K, tyvärr är väl inte alltid snyggast möjliga det man vill åt om man ska vinna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Stängt av AA och kör sharpness på 100%. Tycker det ger bra flyt och grafik för mitt system.

100%?! Vad kör du för upplösning??

Jag hamnade på 12% sharp efter att ha testat mig nedåt från 100.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Servrarna är fortfarande uppe!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

100%?! Vad kör du för upplösning??

Jag hamnade på 12% sharp efter att ha testat mig nedåt från 100.

1440p.

Vad gjorde att du valde att köra med 12%?

Visa signatur

DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | FractalDesignDefine7Compact | Noctua fans only

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

1440p.

Vad gjorde att du valde att köra med 12%?

Där ser man, kul att det uppfattas så olika. Jag stod på ett ställe med lite blandade texturer och provade tills jag tyckte det såg bra ut helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Där ser man, kul att det uppfattas så olika. Jag stod på ett ställe med lite blandade texturer och provade tills jag tyckte det såg bra ut helt enkelt.

Ah, ja intressant, jag jämförde enbart 100% mot 20% och såg ingen markant skillnad så behöll den på 100. Stod iofs kvar i spawn och tweakade, kanske saknades diverse texturer för att se direkta skillnader ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Efter dessa helger är det primärt två saker jag stör mig på rent spelmässigt:

1. Sniper är för enkelt. Ja, absolut man lyser upp som en sol där man sitter så det kanske inte är så lätt att ligga och smygmysa på ett tak och skjuta gubbe efter gubbe, men det är alldeles för enkelt att skjuta. Tror jag hade föredragit att siktet inte syns så bra, men att det faktiskt är svårt att träffa.

2. Folk är helt bedrövliga på revive. Det är nog bland det mest frustrerande att se folk (speciellt support) bara springa över en och springa därifrån. Kanske blir bättre när dom som spelar spelet faktiskt betalat för det, men tvivlar.

Håller med, skenet från siktet skulle de tona ner till 5 -10 % av vad det är idag så det är minimalt med sken.

Verkligen, flertalet gånger support står på en och inte revivare en när det är lugnt och ingen fiende i närheten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att de implementerar en ”Test range” som den i BF4, där man i lugn och ro kan testa fordon och se över sensitivity och keybinds

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

(...)

Skrivet av andreasa64:

Håller med, skenet från siktet skulle de tona ner till 5 -10 % av vad det är idag så det är minimalt med sken.

Verkligen, flertalet gånger support står på en och inte revivare en när det är lugnt och ingen fiende i närheten.

Upplever ni någon skillnad mellan öppet och stängt vad beträffar vapen och klass? Själva spellägena.

Min upplevelse är att det är bättre i det stängda läget, och det är kanske för att det är fler Battlefield-rävar som söker sig dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Upplever ni någon skillnad mellan öppet och stängt vad beträffar vapen och klass? Själva spellägena.

Min upplevelse är att det är bättre i det stängda läget, och det är kanske för att det är fler Battlefield-rävar som söker sig dit?

Skulle tro det också, man blir revivead fler gånger när det är stängda vapen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Nu var det inte mig du frågade men jag upplevde en enorm skillnad. Mycket bättre teamwork och ptfo i closed, enligt mig då i alla fall. Jag körde i princip bara closed efter att jag upptäckte det (och lite close quarters också då ).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Stör mig fortfarande på att de inte lät oss testa en av de större kartorna. Spelet är roligt men kartorna är mer battleyard än battlefield, men om de stora kartorna är roliga så kan det bli ett köp helt klart.

Closed weapons var bättre än open helt klart.

Permalänk
Skrivet av krEJZi:

För BF6 specifikt menar du? Att det skulle vara någon bugg? För Reflex ska ju minska input lag inte öka den.

Precis det var bugg så det blev sämre med den On.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Road To Battlefield 6 är släppt för 2042 nu.
In och spela på Iwo Jima 🙏

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Liberation Peak, Breakthrough. Kan vara det sämsta jävla skit till bana jag någonsin spelat. 3847 snipers, och dessutom verkar resten av laget alltid ha oändligt med rockets. Så varken tank eller infanteri kan ta sig fram. Finns inte en möjlighet att ens komma in till A.

Den nya banan är ju däremot grym!

En stor nackdel med open weapons är att det inte går att spela taktiskt eller strategiskt. En kulle översvämmad av krypskyttar hanteras normalt med en stridsvagn och två ingenjörer som reparerar den. Det är bara att rulla fram och rensa. Problemet när man kör med open weapons är att alla dessa campers är ingenjörer med både prickskyttegevär och RPG, vilket gör det omöjligt att närma sig motståndaren. Man blir sönderskjuten så snart man kommer nära ingenjörer med prickskyttegevär. Detta är bara ett exempel, det finns fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RallyJarnet:

En stor nackdel med open weapons är att det inte går att spela taktiskt eller strategiskt. En kulle översvämmad av krypskyttar hanteras normalt med en stridsvagn och två ingenjörer som reparerar den. Det är bara att rulla fram och rensa. Problemet när man kör med open weapons är att alla dessa campers är ingenjörer med både prickskyttegevär och RPG, vilket gör det omöjligt att närma sig motståndaren. Man blir sönderskjuten så snart man kommer nära ingenjörer med prickskyttegevär. Detta är bara ett exempel, det finns fler.

Men i BF6 så kommer väl vapen låsta till klassen?
Eller har jag fel?

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Men i BF6 så kommer väl vapen låsta till klassen?
Eller har jag fel?

Inte bekräftat än hur de tänker göra, men hoppas på låsta vapen. Annars får dem hitta på något som gör att klasserna skiljer sig gällande gadgets man kan ha, bygga något på de så klasserna gör att de blir användbara på sitt sätt. För kör dem med låsta vapen blir det per automatik en stark skillnad mellan klasserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modda1337:

Tjena, vad exakt har du tweakat? Har ett 12700KF som jag haft en del problem med. Är väldigt CPU hållen atm och har sänkt diverse CPU intensiva saker i spelet. Dela gärna med dig

cpu intensive saker i spelet? finns det några? e ju mp fps så har inte sett nått som är cpu intensivt, men jag har inte testat alla inställningar.

först har jag låst 12700k:an till 5.2ghz, dvs manuell 52 multipel, e kärnor av, ringbus 4.8ghz, verkar inte gå så mycket högre för mig. 7200c34 stickor som körs i 7600c36, fortfarande xmp fast med slappare primära latenser. så istället för 34-44-44-96 kör jag 36-45-45-120 just nu. kommer pilla mer när jag orkar med minnena på intel burken men amd burket tar all min tid nu.

alla power limit av.

spänningen är satt till 1.37v v-core ,med llc 3(för msi så är lägre siffra lägre v-droop. dvs den v-droopar väldigt lite nästan inget alls när det e load, soc/sys agent 1.35v, vissa kör med 1.25v där även när de klockar högt men jag har aldrig haft en cpu som kan köra så lågt när man ocar ramet. ramet körs på 1.455v

i spel så drar den 170-180w jämfört med när powerlimiten inte är helt upplåst vilket brukar dra då ca 140-150w. i syntetiska cpu-tortyr test så kommer cpun upp i 93c grader max med all core load. i spel mycket lägre så klart.

Sen kör jag även amd kort som inte är lika cpu flaskade i lägre upplösningar/lägre inställningar pga vad folk har kallat för cpu/driver overhead.

i wz ex så fick 9070xt kortet 30fps mer än ett 4090 i 1080p low native ex.

korrigerat felstavningar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Jaha, vad tyckte ni om betan då? Får det er att köpa spelet?

Jag hade själv inte tänkt att köpa spelet men betan fick mig på andra tankar.
Fick ut mer än 17 timmar speltid och kommer lätt få över 100 timmar i själva spelet.
Tänker av principskäl inte förboka och släppet är långt fram så jag vet inte ens än om jag kommer att kunna spela under release veckan och sen så kan det vara buggigt så man kan vänta ett tag och slippa allt tjaffs, läsa recensioner i lugn och ro och köpa sen när man vet att man har tid att lira.
Kanske eventuellt ta ut en semesterdag eller två för att kunna nöta.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset